Talpa Nederland
Laren, 29 augustus 2005
BIG BROTHER POPULAIR OP INTERNET
De rentree van Big Brother op de Nederlandse televisie blijkt ook op internet een groot succes. Sinds de start op woensdag 24 augustus 22.00 uur trok www.bigbrother.tv ruim 400.000 unieke bezoekers. Dit leverde maar liefst 5.000.000 pageviews, oftewel gelezen pagina's op. De biografie van de zwangere bewoner Tanja is vooralsnog het populairst. Deze is al bijna 100.000 keer gelezen.
Sinds de bewoners het huis hebben betreden zijn de gratis live streams van de gebeurtenissen in het huis ruim 1.000.000 keer bekeken. De vier streams zijn tevens te volgen op mobiele UMTS- telefoons van Vodafone en KPN en digitale televisie van Versatel.
Big Brother is vanaf vandaag iedere werkdag om 19.30 uur te volgen op Talpa. Gisterenavond is het openingsprogramma uitgezonden, waarin de bewoners elkaar en het huis voor het eerst te zien kregen. Het programma trok bijna 1.500.000 kijkers. In de leeftijdsgroep 20 - 49, de belangrijkste doelgroep voor adverteerders, was Big Brother goed voor een marktaandeel van 31.4%. Zondag was sowieso een goede avond voor de zender: over de hele avond werd een marktaandeel van 27.7% bereikt.
Talpa TV is onderdeel van Talpa Media Holding. De belangrijkste onderdelen daarvan zijn de radiodivisie met zenders in Nederland, België en Denemarken, en het Nederlandse televisiestation Talpa. Daarnaast zijn binnen Talpa Media afzonderlijke divisies opgezet voor muziek, voor de ontwikkeling van content - onder meer voor televisie - en voor cross media-activiteiten. Talpa kent nu twee takken, waarvan Talpa Media er een is. De andere is vermogensbeheerder Talpa Capital.
___________________
Talpa Nederland