Relaunch CJP Magazine
Stichting cjp
Amsterdam, 23 augustus 2005
let op embargo
Aanstaande vrijdag, 26 augustus, wordt het CJP Magazine gelanceerd. De relaunchparty voor
wordt gehouden op twee luxe boten: honderd genodigden varen over de Amsterdamse grachten
naar de Uitmarkt.
De boten zullen halverwege de tocht (bij de Berlagebrug) overvallen worden door een bende
ninja's: zij zullen het CJP Magazine verspreiden. Vervolgens vaart het gezelschap
richting het Museumplein, alwaar de Uitmarkt van start gaat. CJP is mede-organisator van
The Remix, het jongerenprogramma van de Uitmarkt. Bezoekers kunnen daar het nieuwe CJP
Magazine gratis ophalen.
De lancering van CJP Magazine wordt ondersteund door een grote campagne. Aanstaande
donderdag staan paginagrote advertenties in alle landelijke ochtendbladen. Verder zijn er
radiocommercials op jongerenzenders als Radio 538 en FunX. Ook waren er promoteams op
festivals als Fast Forward en Lowlands.
Het nieuwe magazine verschijnt voortaan op handig A5-formaat, is veel dikker en heeft meer
inhoud. CJP Magazine wil het overlevingspakket in de culturele jungle voor jongeren zijn.
De jonge redactie schrijft op een vrolijke, kritische manier over cultuur. Bij CJP is
cultuur niet alleen literatuur en toneel, maar ook uitgaan en straatcultuur.
De indeling is veel strakker dan voorheen. Het blad begint met een MyTaste-katern met
daarin veel meningen over films, muziek, uitgaan, games, theater, lezen en commentaren
van een panel. In het middengedeelte interviews, reportages, achtergronden, fotorepo's,
straatmode en reisreportages. Achterin het magazine staan de vaste CJP-pagina's met
kortingen, winnen-acties en voorpremières.
Met een oplage van 150.000 is CJP magazine een van de grootste jongerentijdschriften. Het
magazine wordt verspreid op huisadres bij CJP-leden en is ook gratis verkrijgbaar bij
alle 1.000 Postkantoren in Nederland.
CJP Magazine richt zich op 18 t/m 26-jarigen, en heeft daarmee een minder brede doelgroep
dan het oude magazine Unzip dat ook op jongeren onder de achttien richtte. Begin
september verschijnt speciaal voor de jongere doelgroep CJP XS. Dit blad ligt in een
oplage van 200.000 exemplaren op alle middelbare scholen in Nederland.
-------------------------------------------------------------------------Embargo:
Embargo op de inhoud van het magazine en ludieke wijze van relaunchen tot moment van
relaunch (vrijdag 26 augustus 18:00). Cover kan al wel worden afgebeeld, alsmede
informatie met betrekking tot magazine en/of relaunch.
Persaanvragen, informatie:
Voor aanvragen van het nieuwe magazine, cover of ander beeldmateriaal kunt u contact
opnemen met CJP, Hester Leeflang, 020-5210220 of hester@cjp.nl. U kunt ook meevaren om de
relaunch mee te maken. Ook hiervoor kunt u contact opnemen met Hester Leeflang.
Over CJP:
CJP gelooft in cultuur! Omdat cultuur je blik verruimt en bijdraagt aan een bredere kijk
op de wereld. Jongeren definiëren cultuur als 'een kwestie van smaak'.CJP moedigt
jongeren aan hun culturele smaak te ontdekken.
CJP is al meer dan 40 jaar de populairste kortingspas van Nederland. Ongeveer 300.000
jongeren tot 26 jaar hebben een CJP-pas. CJP is geldig in 38 Europese landen en biedt
meer dan 150.000 kortingen. CJP wordt niet gesubsidieerd, maar heeft eigen inkomsten uit
de pasverkoop en wordt ondersteund door o.a. de Volkskrant en Stichting DOEN.
Meer informatie op www.cjp.nl