Relaunch CJP Magazine

Stichting cjp

Amsterdam, 23 augustus 2005

let op embargo

Aanstaande vrijdag, 26 augustus, wordt het CJP Magazine gelanceerd. De relaunchparty voor wordt gehouden op twee luxe boten: honderd genodigden varen over de Amsterdamse grachten naar de Uitmarkt.

De boten zullen halverwege de tocht (bij de Berlagebrug) overvallen worden door een bende ninja's: zij zullen het CJP Magazine verspreiden. Vervolgens vaart het gezelschap richting het Museumplein, alwaar de Uitmarkt van start gaat. CJP is mede-organisator van The Remix, het jongerenprogramma van de Uitmarkt. Bezoekers kunnen daar het nieuwe CJP Magazine gratis ophalen.
De lancering van CJP Magazine wordt ondersteund door een grote campagne. Aanstaande donderdag staan paginagrote advertenties in alle landelijke ochtendbladen. Verder zijn er radiocommercials op jongerenzenders als Radio 538 en FunX. Ook waren er promoteams op festivals als Fast Forward en Lowlands.

Het nieuwe magazine verschijnt voortaan op handig A5-formaat, is veel dikker en heeft meer inhoud. CJP Magazine wil het overlevingspakket in de culturele jungle voor jongeren zijn. De jonge redactie schrijft op een vrolijke, kritische manier over cultuur. Bij CJP is cultuur niet alleen literatuur en toneel, maar ook uitgaan en straatcultuur. De indeling is veel strakker dan voorheen. Het blad begint met een MyTaste-katern met daarin veel meningen over films, muziek, uitgaan, games, theater, lezen en commentaren van een panel. In het middengedeelte interviews, reportages, achtergronden, fotorepo's, straatmode en reisreportages. Achterin het magazine staan de vaste CJP-pagina's met kortingen, winnen-acties en voorpremières.

Met een oplage van 150.000 is CJP magazine een van de grootste jongerentijdschriften. Het magazine wordt verspreid op huisadres bij CJP-leden en is ook gratis verkrijgbaar bij alle 1.000 Postkantoren in Nederland.
CJP Magazine richt zich op 18 t/m 26-jarigen, en heeft daarmee een minder brede doelgroep dan het oude magazine Unzip dat ook op jongeren onder de achttien richtte. Begin september verschijnt speciaal voor de jongere doelgroep CJP XS. Dit blad ligt in een oplage van 200.000 exemplaren op alle middelbare scholen in Nederland.


-------------------------------------------------------------------------Embargo: Embargo op de inhoud van het magazine en ludieke wijze van relaunchen tot moment van relaunch (vrijdag 26 augustus 18:00). Cover kan al wel worden afgebeeld, alsmede informatie met betrekking tot magazine en/of relaunch.

Persaanvragen, informatie:
Voor aanvragen van het nieuwe magazine, cover of ander beeldmateriaal kunt u contact opnemen met CJP, Hester Leeflang, 020-5210220 of hester@cjp.nl. U kunt ook meevaren om de relaunch mee te maken. Ook hiervoor kunt u contact opnemen met Hester Leeflang.

Over CJP:
CJP gelooft in cultuur! Omdat cultuur je blik verruimt en bijdraagt aan een bredere kijk op de wereld. Jongeren definiëren cultuur als 'een kwestie van smaak'.CJP moedigt jongeren aan hun culturele smaak te ontdekken.
CJP is al meer dan 40 jaar de populairste kortingspas van Nederland. Ongeveer 300.000 jongeren tot 26 jaar hebben een CJP-pas. CJP is geldig in 38 Europese landen en biedt meer dan 150.000 kortingen. CJP wordt niet gesubsidieerd, maar heeft eigen inkomsten uit de pasverkoop en wordt ondersteund door o.a. de Volkskrant en Stichting DOEN. Meer informatie op www.cjp.nl