Ingezonden persbericht


Nieuw weblog over marketing, communicatie en gadgets Early Adaptors speelt in op informatie- en plezier behoefte van internetter

Rotterdam, 26 augustus 2005 - Vandaag is de officiële start van het weblog Early Adaptors (http://www.earlyadaptors.nl), een dagelijkse verzameling berichten over marketing, communicatie en alles wat nieuw is. Op een luchtige en aansprekende manier worden lezers op de hoogte gehouden van de nieuwste en origineelste marketingcampagnes, opvallende communicatie-uitingen en alle nieuwigheden op het gebied van technologie.

Early Adaptors is een onafhankelijk initiatief waarbij de nadruk ligt op het publiceren van boeiend nieuws. Uit het jaarlijkse onderzoek van Trendbox* komt naar voren dat ongeveer 52% van de surfers internet gebruikt voor het lezen van nieuws, 54% voor ontspanning en plezier en maarliefst 79% om informatie te verkrijgen. Early Adaptors presenteert nieuws met een mix van deze drie categorieën en biedt dagelijks genoeg informatie voor zowel de mannelijke als de vrouwelijke bezoeker.

MarCom & what's new
Het weblog bestaat uit twee categoriën, MarCom en what's new. De combinatie is bewust gekozen omdat er veel lezers zijn die geïnteresseerd zijn in zowel marketing & communicatie als in technologie. Daarnaast gaan er veel stemmen op dat marketeers zich meer bezig zouden moeten houden met technologie**, een weblog als Early Adaptors kan hier dan ook een dagelijkse bijdrage aan leveren. Early Adaptors probeert zich te onderscheiden door niet rücksichtslos berichten over te nemen van andere Nederlandstalige weblogs, maar door zelf nieuwe onderwerpen aan te snijden of van buitenlandse of interne bronnen gebruik te maken.

Het weblog is te vinden op http://www.earlyadaptors.nl.


* Bron: Life & Living onderzoek van Trendbox (http://www.trendbox.nl) ** Bron: Column op Emerce (http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=466125)