Stichting cjp

Amsterdam, 8 augustus 2005

PERSBERICHT: CJP MAGAZINE is terug

CJP Magazine is terug! Op 26 augustus lanceert CJP op de Amsterdamse Uitmarkt het eerste nummer van het compleet vernieuwde CJP Magazine. Na een periode van twee jaar, waarin het magazine Unzip heette, is de oude titel weer terug, maar wel in een nieuw jasje. Op handzaam A5-formaat, veel dikker (84 pagina's) en brutaler dan ooit.

'We willen lezers enthousiast maken en op ideeën brengen, maar zijn zeker geen verlengstuk van de culturele wereld', zegt Merijn Henfling (27), de nieuwe hoofdredacteur van CJP Magazine (afkomstig van homojongerentijdschrift Expreszo). 'Als we ergens niks aan vinden, schrijven we het net zo goed op. ' Het blad wordt gemaakt door een groep jonge redacteuren, de vormgeving is in handen van Lava Grafisch Ontwerpers (artdirector Jorgen Koolwijk).

In de weken voorafgaand aan de lancering op 26 augustus op de Uitmarkt in Amsterdam, wordt een landelijke campagne gevoerd om het nieuwe magazine onder de aandacht te brengen. Deze campagne zal paginagroot te zien zijn in alle grote dagbladen van Nederland, specifieke jongerenbladen en op festivals zoals Fast Forward en Lowlands.

In het vernieuwde nummer ondermeer:

- HOE LAAG GINGEN ZIJ? Jonge schrijvers vertellen hoe ver ze gingen om te debuteren.

- CJP CRIBS We kennen allemaal MTV Cribs, maar hoe is het bij onze rappers thuis?

- BRACHA VAN DOESBURGH Heeft ze die droomrollen alleen aan haar uiterlijk te danken?

- NEW YORK Cityreport van de stad die nooit slaapt + verlootactie 2 gratis reizen
- KAARTVERKOPERS CJP-verslaggever test kaartverkopers op hun uithoudingsvermogen

- ROOYACKERS, KAMPS EN KAMPS Het cabarettrio laat dromen van CJP'ers uitkomen.

Het CJP Magazine richt zich op jongeren van 18 tot en met 26 jaar en heeft een oplage van 150.000. Het wordt verspreid op huisadres bij CJP-leden en is ook gratis verkrijgbaar bij alle Postkantoren in Nederland. Op 5 september verschijnt CJP XS, het kleine broertje van CJP Magazine (A6-formaat), dat zich richt op CKV-leerlingen (14-17 jaar). CJP XS heeft een oplage van 200.000 stuks en wordt verspreid op alle middelbare scholen.


---
Voor meer informatie en/of beeldmateriaal, kunt u contact opnemen met CJP op
020-5210220 of hester@cjp.nl

Over CJP:
CJP gelooft in cultuur! Omdat cultuur je blik verruimt en bijdraagt aan een bredere kijk op de wereld. Jongeren definiëren cultuur als een kwestie van smaak. CJP moedigt jongeren aan hun culturele smaak te ontdekken. CJP is al meer dan 40 jaar de populairste kortingspas van Nederland. Ongeveer 300.000 jongeren tot 26 jaar hebben een CJP-pas. CJP is geldig in 38 Europese landen en biedt meer dan 150.000 kortingen. CJP wordt niet gesubsidieerd, maar heeft eigen inkomsten uit de pasverkoop en wordt ondersteund door o.a. de Volkskrant en Stichting DOEN.

Meer informatie op www.cjp.nl