Uitgeverij jouwMedia introduceert TrendPublishing
jouwPSP eerste in jouwMagazines-serieASSENDELFT, 20050825 -- Met het nieuwe jouwPSP Magazine introduceert uitgeverij jouwMedia tevens een nieuwe manier van uitgeven: TrendPublishing. Hierbij speelt het razendsnel inspelen op trends en gebeurtenissen in de markt een essentiële rol. Het 84 pagina's tellende jouwPSP ligt vanaf morgen, vrijdag 26 augustus, in een oplage van 30.000 overal in de winkel. De verkoopprijs bedraagt ¤ 4,95.
Traditionele uitgeverijen hebben het moeilijk. De advertentiemarkt staat nog altijd zwaar onder druk en de consument lijkt ook steeds minder bereid zijn euro in de kiosk uit te geven. Niet zo vreemd, want het huidige aanbod van tijdschriften is nauwelijks in staat de dynamische markt te volgen.
Daarom pakt jouwMedia, de nieuwste uitgeverij van Nederland, het heel anders aan. Geen vaste verschijningsdata, geen vaste onderwerpen, maar altijd uitgaven die zijn toegespitst op wat de potentiële koper op dat moment bezighoudt.
Uitgever Nick van Leeuwen: "Mensen zijn best bereid geld uit te geven aan tijdschriften, maar dan moet je ze wel geven waar ze juist op dat moment behoefte aan hebben. Dus, als Sony op 1 september de PlayStation Portable in Europa introduceert, liggen wij op 26 augustus in de winkel met het blad jouwPSP. Mooier kunnen we het principe van TrendPublishing niet illustreren!"
De uitgave jouwPSP, een onafhankelijk magazine over Sony's PlayStation Portable, is de eerste in een reeks jouwMagazines die de komende maanden zal verschijnen. Uitgever Tino Perez: "Het jouwMagazines-concept is onze papieren variant van het eerder gelanceerde webnetwerk jouwSites. In beide gevallen gaat het steeds om een zeer gefocuste, onafhankelijke uitgave over een duidelijk afgebakend onderwerp."
Voordelen
TrendPublishing heeft een aantal grote voordelen. Want niet alleen de onderwerpkeuze is moment-afhankelijk, ook bij het bepalen van de oplage van iedere uitgave is flexibiliteit een groot goed. Datzelfde geldt voor de redactionele invulling. Van Leeuwen: "De redactie van jouwPSP is in handen geweest van de zeer ervaren game-journalisten van Borgman Media. Maar het zou natuurlijk onzin zijn hen ook te vragen voor een jouwMagazine over bijvoorbeeld digitale fotografie, de iPod, het WK Voetbal 2006 of de nieuwste autotrends. Daarvoor zijn we vanzelfsprekend in gesprek met andere specialisten."
JouwMedia sluit overigens niet uit dat sommige onderwerpen vaker zullen terugkomen. Perez: "Als een onderwerp zich daartoe leent en de markt het wil, is een kwartaal- of zelfs maanduitgave absoluut niet uitgesloten. Maar vasthouden aan een titel omdat je die nu eenmaal hebt, is er bij ons niet bij. De juiste inhoud op het juiste moment, daar gaat het om!"
In een later stadium zal het voor geïnteresseerden ook mogelijk zijn een abonnement te nemen op de jouwMagazines. Van Leeuwen: "We hebben daarvoor inmiddels een unieke dynamische vorm ontwikkeld waarbij optimale vrijheid voor de consument voorop staat."
Maar zo ver is het nog niet. Nu eerst jouwPSP. Perez heeft er alle vertrouwen in: "De eerste reacties van zowel adverteerders als consumenten zijn zeer positief. Wij zijn er van overtuigd dat deze moderne manier van uitgeven de enige juiste weg is".
Het 84 pagina's tellende jouwPSP ligt vanaf vrijdag 26 augustus in een oplage van 30.000 overal in de winkel. De verkoopprijs bedraagt ¤ 4,95. Meer details over de inhoud zijn te vinden op psp.jouwsites.nl/magazine/.
jouwMedia
jouwPSP is een uitgave van jouwMedia bv. De dagelijkse leiding van deze uitgeverij is in handen van Nick van Leeuwen en Tino Perez. Beiden waren tot voor kort werkzaam bij uitgeverij IDG Communications (Haarlem) waar zij onder andere de hoofdredactie hebben gevoerd over bladen als ComputerTotaal en InfoWorld en inhoudelijk èn technisch eindverantwoordelijk waren voor websites als WebWereld, GameZ en Vindex.