Ingezonden persbericht
- PERSBERICHT -
jouwPSP eerste in jouwMagazines-serie
Uitgeverij jouwMedia introduceert TrendPublishing
Assendelft, 25 augustus 2005 - Met het jouwPSP Magazine dat vanaf morgen in
de winkels ligt, introduceert uitgeverij jouwMedia een nieuwe manier van
uitgeven: TrendPublishing. Hierbij speelt het razendsnel inspelen op trends
en gebeurtenissen in de markt een essentiële rol.
Traditionele uitgeverijen hebben het moeilijk. De advertentiemarkt staat nog
altijd zwaar onder druk en de consument lijkt ook steeds minder bereid zijn
euro in de kiosk uit te geven. Niet zo vreemd, want het huidige aanbod van
tijdschriften is nauwelijks in staat de dynamische markt te volgen.
Daarom pakt jouwMedia, de nieuwste uitgeverij van Nederland, het heel anders
aan. Geen vaste verschijningsdata, geen vaste onderwerpen, maar altijd
uitgaven die zijn toegespitst op wat de potentiële koper op dat moment
bezighoudt.
Uitgever Nick van Leeuwen: 'Mensen zijn best bereid geld uit te geven aan
tijdschriften, maar dan moet je ze wel geven waar ze juist op dat moment
behoefte aan hebben. Dus, als Sony op 1 september de PlayStation Portable in
Europa introduceert, liggen wij op 26 augustus in de winkel met het blad
jouwPSP. Mooier kunnen we het principe van TrendPublishing niet
illustreren!'
De uitgave jouwPSP, een onafhankelijk magazine over Sony's PlayStation
Portable, is de eerste in een reeks jouwMagazines die de komende maanden zal
verschijnen. Uitgever Tino Perez: 'Het jouwMagazines-concept is onze
papieren variant van het eerder gelanceerde webnetwerk jouwSites. In beide
gevallen gaat het steeds om een zeer gefocuste, onafhankelijke uitgave over
een duidelijk afgebakend onderwerp.'
Voordelen
TrendPublishing heeft een aantal grote voordelen. Want niet alleen de
onderwerpkeuze is moment-afhankelijk, ook bij het bepalen van de oplage van
iedere uitgave is flexibiliteit een groot goed. Datzelfde geldt voor de
redactionele invulling. Van Leeuwen: 'De redactie van jouwPSP is in handen
geweest van de zeer ervaren game-journalisten van Borgman Media. Maar het
zou natuurlijk onzin zijn hen ook te vragen voor een jouwMagazine over
bijvoorbeeld digitale fotografie, de iPod, het WK Voetbal 2006 of de
nieuwste autotrends. Daarvoor zijn we vanzelfsprekend in gesprek met andere
specialisten.'
JouwMedia sluit overigens niet uit dat sommige onderwerpen vaker zullen
terugkomen. Perez: 'Als een onderwerp zich daartoe leent en de markt het
wil, is een kwartaal- of zelfs maanduitgave absoluut niet uitgesloten. Maar
vasthouden aan een titel omdat je die nu eenmaal hebt, is er bij ons niet
bij. De juiste inhoud op het juiste moment, daar gaat het om!'
In een later stadium zal het voor geïnteresseerden ook mogelijk zijn een
abonnement te nemen op de jouwMagazines. Van Leeuwen: 'We hebben daarvoor
inmiddels een unieke dynamische vorm ontwikkeld waarbij optimale vrijheid
voor de consument voorop staat.'
Maar zo ver is het nog niet. Nu eerst jouwPSP. Perez heeft er alle
vertrouwen in: 'De eerste reacties van zowel adverteerders als consumenten
zijn zeer positief. Wij zijn er van overtuigd dat deze moderne manier van
uitgeven de enige juiste weg is'.
Het 84 pagina's tellende jouwPSP ligt vanaf vrijdag 26 augustus in een
oplage van 30.000 overal in de winkel. De verkoopprijs bedraagt ¤ 4,95. Meer
details over de inhoud zijn te vinden op http://psp.jouwsites.nl/magazine/.
jouwMedia
jouwPSP is een uitgave van jouwMedia bv. De dagelijkse leiding van deze
uitgeverij is in handen van Nick van Leeuwen en Tino Perez. Beiden waren tot
voor kort werkzaam bij uitgeverij IDG Communications (Haarlem) waar zij
onder andere de hoofdredactie hebben gevoerd over bladen als ComputerTotaal
en InfoWorld en inhoudelijk èn technisch eindverantwoordelijk waren voor
websites als WebWereld, GameZ en Vindex.
---
NOOT VOOR DE REDACTIE (