Amsterdam krijgt Visie Theater

Quasar

PERSBERICHT
EMBARGO TOT 25 AUGUSTUS 2005

Financieel adviesbedrijf Hypotheek Visie opent op 25 augustus de deuren van het Visie Theater. Dit Theater is een onderdeel van een nieuwe stijl voor het geven van financieel advies. Hypotheek Visie wil op deze manier gevoel en ervaring van de slogan je woont toch om te leven nog beter op het publiek overbrengen. Het is een vorm van pure belevingscommunicatie.

Horen, ruiken, zien, proeven en ervaren. Dat is wat Hypotheek Visie wil toevoegen aan haar vestigingen in Nederland. Daarom is aan een splinternieuwe advieswinkel aan de Vijzelstraat in Amsterdam het Visie Theater toegevoegd. Vanuit de ruim 70 vestigingen van het bedrijf kunnen klanten zich aanmelden. Na een vaartocht met een sloep worden zij ontvangen in het nieuwe Amsterdamse theater. Daar worden zeer uiteenlopende workshops en clinics gehouden. Van interieuradviezen, tuininrichting, koken, sporten tot bewegen, maar ook presentaties over de waardeontwikkeling van koopwoningen, de hypotheekrente en beleggingsontwikkelingen. Gedurende het hele jaar hebben de relaties de mogelijkheid om zich in te schrijven via de lokale Hypotheek Visie vestigingen. Er wordt gewerkt met een permanente jaaragenda, die wordt gevoed door themas die de met name klanten zelf hebben aangegeven. Ook kleine theatervoorstellingen en in de toekomst eigen televisieprogrammas staan op het menu.

De ontwikkeling van dit concept komt tot stand op basis van een nieuwe consumenten onderzoekmethode van Hypotheek Visie met onderzoekers van Harvard University. Door in te gaan op de associatieve denkwereld van de consument wordt de propositie van Hypotheek Visie als financiële dienstverlener nog duidelijker ingekleurd. De verdere uitwerking, ontwikkeling en programmering rond de nieuwe vesting in Amsterdam en het Visie Theater is hiervan een direct resultaat. Los van deze ontwikkeling werd aan Harvard University eerder door Joseph Pine het boek The experience economy geschreven. Hierin wordt ook de nieuwe vorm van belevingscommunicatie nader beschreven.

Voor de noodzakelijk uitstraling rond het winkelconcept wordt er verder gewerkt met geïntegreerde RTV- en printcampagnes, ondersteund door het gebruik van nieuwe media in de winkel en binnenkort ook op internet. De inhoud van dit alles wordt geleverd door belevingspartners zoals De Tuinen van Appeltern, het CBW en Douwe Egberts, maar door ook productpartners zoals de Postbank, Reaal, AXA, Achmea, Nationale Nederlanden en Bouwfonds.