Amsterdam krijgt Visie Theater
Quasar
PERSBERICHT
EMBARGO TOT 25 AUGUSTUS 2005
Financieel adviesbedrijf Hypotheek Visie opent op 25 augustus de deuren van het Visie
Theater. Dit Theater is een onderdeel van een nieuwe stijl voor het geven van financieel
advies. Hypotheek Visie wil op deze manier gevoel en ervaring van de slogan je woont toch
om te leven nog beter op het publiek overbrengen. Het is een vorm van pure
belevingscommunicatie.
Horen, ruiken, zien, proeven en ervaren. Dat is wat Hypotheek Visie wil toevoegen aan haar
vestigingen in Nederland. Daarom is aan een splinternieuwe advieswinkel aan de
Vijzelstraat in Amsterdam het Visie Theater toegevoegd. Vanuit de ruim 70 vestigingen van
het bedrijf kunnen klanten zich aanmelden. Na een vaartocht met een sloep worden zij
ontvangen in het nieuwe Amsterdamse theater. Daar worden zeer uiteenlopende workshops en
clinics gehouden. Van interieuradviezen, tuininrichting, koken, sporten tot bewegen, maar
ook presentaties over de waardeontwikkeling van koopwoningen, de hypotheekrente en
beleggingsontwikkelingen. Gedurende het hele jaar hebben de relaties de mogelijkheid om
zich in te schrijven via de lokale Hypotheek Visie vestigingen. Er wordt gewerkt met een
permanente jaaragenda, die wordt gevoed door themas die de met name klanten zelf hebben
aangegeven. Ook kleine theatervoorstellingen en in de toekomst eigen televisieprogrammas
staan op het menu.
De ontwikkeling van dit concept komt tot stand op basis van een nieuwe consumenten
onderzoekmethode van Hypotheek Visie met onderzoekers van Harvard University. Door in te
gaan op de associatieve denkwereld van de consument wordt de propositie van Hypotheek
Visie als financiële dienstverlener nog duidelijker ingekleurd. De verdere
uitwerking, ontwikkeling en programmering rond de nieuwe vesting in Amsterdam en het
Visie Theater is hiervan een direct resultaat. Los van deze ontwikkeling werd aan Harvard
University eerder door Joseph Pine het boek The experience economy geschreven. Hierin
wordt ook de nieuwe vorm van belevingscommunicatie nader beschreven.
Voor de noodzakelijk uitstraling rond het winkelconcept wordt er verder gewerkt met
geïntegreerde RTV- en printcampagnes, ondersteund door het gebruik van nieuwe media
in de winkel en binnenkort ook op internet. De inhoud van dit alles wordt geleverd door
belevingspartners zoals De Tuinen van Appeltern, het CBW en Douwe Egberts, maar door ook
productpartners zoals de Postbank, Reaal, AXA, Achmea, Nationale Nederlanden en
Bouwfonds.