PowerWell Services neemt activiteiten van Geoservices over...

Powerwell services

PowerWell Services neemt de activiteiten voor het pomptesten van het Franse bedrijf Geoservices over. Dit toonaangevende bedrijf breidt zijn activiteiten uit over de hele wereld.

HOUSTON, August 24/PRNewswire/ --
PowerWell Services, een bedrijf uit de groep van First Reserve Corporation en een toonaangevend bedrijf in de wereld voor technologie, diensten en activiteiten voor pomptesten, kondigde vandaag aan dat het de activiteiten voor het testen van boorputten van Geoservices S.A. heeft overgenomen. Dankzij deze overname krijgt PowerWell Services de beschikking over bijkomende mogelijkheden voor pomptesten aan de oppervlakte in acht nieuwe landen, naast het bestaande uitgebreide, internationale netwerk.

'Geoservices is een zeer gerenommeerde organisatie en een vooraanstaand bedrijf voor olievelddiensten in de upstream-sector. Het bedrijf voert al bijna 25 jaar lang pomptesten uit', aldus David Reamer, CEO van PowerWell Services. 'Dankzij deze overname beschikt PowerWell nu over zeer deskundig pomptestpersoneel en middelen in nieuwe geografische marktsegmenten. Wij breiden onze aanwezigheid uit bij de belangrijke klanten, overeenkomstig onze groeistrategie om het grootste bedrijf in dit segment van de bedrijfstak te worden.'

'Wij zien deze desinvestering als een win-win-situatie', aldus Bruno Burban, CEO van Geoservices. 'Dankzij deze overeenkomst kunnen wij ons richten op onze toonaangevende positie in onze kernactiviteiten, zoals loggen door middel van spoelingsanalyse, service voor de boorputten en toezicht op de velden, en kunnen wij investeren in andere belangrijke activiteiten waar wij mogelijkheden voor expansie zien.'

Via deze overname verhoogt PowerWell Services haar omzetbasis met bijna 25 procent en worden aan het bedrijf alle operationele activa en werknemers betrokken bij de dagelijkse pomptestactiviteiten van Geoservices in het bedrijf ingebracht.

'De productiegerichte pomptestactiviteiten van Geoservices betekenen meer dan alleen maar een aanvulling van onze exploratiegerichte werking; ook ons klantenbestand en geografisch bereik worden uitgebreid', zo vervolgde Reamer.

'Daarnaast krijgen beide bedrijven de kans om hun onderzoek en ontwikkeling en de positionering in onze segmenten te versterken', was de commentaar van Burban.