PowerWell Services neemt activiteiten van Geoservices over...
Powerwell services
PowerWell Services neemt de activiteiten voor het pomptesten van het Franse bedrijf
Geoservices over. Dit toonaangevende bedrijf breidt zijn activiteiten uit over de hele
wereld.
HOUSTON, August 24/PRNewswire/ --
PowerWell Services, een bedrijf uit de groep van First Reserve Corporation en een
toonaangevend bedrijf in de wereld voor technologie, diensten en activiteiten voor
pomptesten, kondigde vandaag aan dat het de activiteiten voor het testen van boorputten
van Geoservices S.A. heeft overgenomen. Dankzij deze overname krijgt PowerWell Services
de beschikking over bijkomende mogelijkheden voor pomptesten aan de oppervlakte in acht
nieuwe landen, naast het bestaande uitgebreide, internationale netwerk.
'Geoservices is een zeer gerenommeerde organisatie en een vooraanstaand bedrijf voor
olievelddiensten in de upstream-sector. Het bedrijf voert al bijna 25 jaar lang
pomptesten uit', aldus David Reamer, CEO van PowerWell Services. 'Dankzij deze overname
beschikt PowerWell nu over zeer deskundig pomptestpersoneel en middelen in nieuwe
geografische marktsegmenten. Wij breiden onze aanwezigheid uit bij de belangrijke
klanten, overeenkomstig onze groeistrategie om het grootste bedrijf in dit segment van de
bedrijfstak te worden.'
'Wij zien deze desinvestering als een win-win-situatie', aldus Bruno Burban, CEO van
Geoservices. 'Dankzij deze overeenkomst kunnen wij ons richten op onze toonaangevende
positie in onze kernactiviteiten, zoals loggen door middel van spoelingsanalyse, service
voor de boorputten en toezicht op de velden, en kunnen wij investeren in andere
belangrijke activiteiten waar wij mogelijkheden voor expansie zien.'
Via deze overname verhoogt PowerWell Services haar omzetbasis met bijna 25 procent en
worden aan het bedrijf alle operationele activa en werknemers betrokken bij de dagelijkse
pomptestactiviteiten van Geoservices in het bedrijf ingebracht.
'De productiegerichte pomptestactiviteiten van Geoservices betekenen meer dan alleen
maar een aanvulling van onze exploratiegerichte werking; ook ons klantenbestand en
geografisch bereik worden uitgebreid', zo vervolgde Reamer.
'Daarnaast krijgen beide bedrijven de kans om hun onderzoek en ontwikkeling en de
positionering in onze segmenten te versterken', was de commentaar van Burban.