Ingezonden persbericht
Persbericht Nederlands Film Festival
Utrecht, 24 augustus 2005
Lancering jubileumcampagne Nederlands Film Festival
De publiekscampagne van het 25e Nederlands Film Festival is gelanceerd. Sinds afgelopen weekend is de commercial op de Publieke Omroep te zien en te horen via de STER. Op donderdag aanstaande 25 augustus beleeft de commercial een landelijke première in de bioscopen door het hele land.
De printcampagne is voor het eerst te zien tijdens de Uitmarkt in Amsterdam op 27 en 28 augustus, waar het Nederlands Film Festival zich presenteert met een kleine bioscoop.
Conceptueel uitgangspunt van de campagne is het zilveren jubileum van het festival.
HOTEL is voor het derde achtereenvolgende jaar verantwoordelijk voor concept, art direction en vormgeving van de commercial en printcampagne. De productie van de commercial is - ook voor de derde keer - in handen van IJswater Films BV. Voor de regie van de commercial zijn dit jaar Berend Boorsma en Roel Boorsma van Artcore ingeschakeld. Acteur Alwin Pulinckx vertolkt de hoofdrol in de commercial.
Op de publieke radiozenders is de radiocommercial te beluisteren met actrice Lottie Hellingman.
Bekijk de commercial op:
http://www.filmfestival.nl/video/commercialbb.wmv
(breedband voor Windows Media Player)
http://www.filmfestival.nl/video/commercialnb.wmv
(smallband voor Windows Media Player)
http://www.filmfestival.nl/video/combb.mov
(breedband voor Quicktime)
http://www.filmfestival.nl/video/comnb.mov
(smallband voor Quicktime)
Bekijk de printcampagne op:
http://www.filmfestival.nl/pers/printcampagne/2005.pdf
Einde persbericht
In bijlage: volledige creditlijst campagne 25e Nederlands Film Festival
www.filmfestival.nl/ www.hotelworldwide.com / www.ijswater.nl