Gedeputeerde Staten
Datum 23 augustus 2005 Ons kenmerk 2005-10170
Onderwerp Beslissing omtrent goedkeuring
bestemmingsplan "1e herziening N201-Zone" Bezoekadres
Houtplein 33
Haarlem
Raad van de gemeente Aalsmeer
Postbus 253 Postadres
1430 AG AALSMEER Postbus 3007
2001 DA Haarlem
Tel (023) 514 3143
Fax (023) 514 3030
Afdeling Ruimte, Wonen en Bereikbaarheid Bijlage(n) div.
Ruimte, Wonen en Bereikbaarheid
Behandeld door J.A. Oortman Gerlings Telefoon (023) 514 4680 Uw kenmerk 2005-1922-RO
E-mail gerlingsj@noord-holland.nl
Geachte raad,
Burgemeester en wethouders van uw gemeente hebben ons bij brief van
1 maart 2005 verzocht het bestemmingsplan "1e herziening N201-Zone" goed te
keuren. U hebt dit plan vastgesteld op 27 januari 2005. Wij hebben dit plan
beoordeeld aan de hand van de volgende onderdelen:
1. Formele aspecten
2. Planinhoud
3. Ambtelijk overleg
4. Bedenkingen
5. Hoorzitting
6. Beoordeling bestemmingsplan
7. Beoordeling van de bedenkingen
8. Overleg als bedoeld in artikel 10:30 van de AWB
1. Formele aspecten
Voor onze beoordeling hebben wij ons gebaseerd op de Wet op de Ruimtelijke
Ordening en de Algemene wet bestuursrecht.
De gemeenteraad heeft het bestemmingsplan "1e herziening N201-Zone" op
24 juni 2004 vastgesteld. Het ontwerp van dat bestemmingsplan heeft ingaande
27 juni 2003 en 20 februari 2004 gedurende vier weken ter inzage gelegen. Het
ontwerp is voor een tweede keer ter inzage gelegd. Dit houdt verband met
uitspraken van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State (hierna
Internet: www.noord-holland.nl
Email : post@noord-holland.nl
Pagina 2 Ons kenmerk 2005-10170
ook: ABRS) over het bestemmingsplan "N201 Zone" en de als gevolg daarvan
latere vaststelling van het bestemmingsplan "1e herziening N201-Zone".
Wij hebben op 25 januari 2005 (2004-31129) goedkeuring onthouden aan het op
24 juni 2004 vastgestelde bestemmingsplan "1e herziening N201-Zone" wegens
een verzuim in de publicatie van het gewijzigd vastgestelde bestemmingsplan.
Het op 27 januari 2005 vastgestelde bestemmingsplan "1e herziening N201-
Zone" is gelijk aan het op 24 juni 2004 vastgestelde plan. Omdat het ontwerp van
het plan in 2003 en 2004 ter inzage heeft gelegen is dit plan niet opnieuw als
ontwerp ter inzage gelegd.
De gemeenteraad heeft het plan na vier maanden na afloop van de
tervisielegging van het ontwerp daarvan, derhalve niet tijdig, gewijzigd
vastgesteld. Het bestemmingsplan is niet overeenkomstig artikel 28, eerste lid
van de Wet op de Ruimtelijke ordening binnen vier weken na dagtekening van
het raadsbesluit aan ons toegezonden.
Het op 27 januari 2005 vastgestelde bestemmingsplan "1e herziening N201-
Zone" heeft ingaande 14 februari 2005 gedurende vier weken voor een ieder ter
inzage gelegen. De tervisieleggingen hebben overeenkomstig de wet
plaatsgevonden.
Tegen het bestemmingsplan zijn schriftelijke bedenkingen ingebracht.
Wij moeten onze beslissing uiterlijk 13 september 2005 bekend maken.
De Kerngroep van de Subcommissie voor de gemeentelijke plannen en de
stadsvernieuwing van de Provinciale Planologische Commissie heeft op
23 augustus 2005 over dit plan advies uitgebracht.
2. Planinhoud
Het bestemmingsplan "1e herziening N201-Zone" is één van de onderdelen van
het Masterplan N201. Dit plan voorziet in de verbetering van de leefbaarheid en
de bereikbaarheid door omlegging van de N201 uit de woonkernen van Uithoorn
en Aalsmeer naar het buitengebied.
Het bestemmingsplan betreft globaal het gebied bestemd voor het tracé van de te
verleggen N201 tussen de Verenigde Bloemenveilingen Aalsmeer en de
Internet www.noord-holland.nl
E-mail post@noord-holland.nl
Pagina 3 Ons kenmerk 2005-10170
Machineweg, begrensd door de Ringvaart van de Haarlemmermeerpolder en de
Legmeerdijk. Tevens omvat het bestemmingsplan het gebied voor
rioolpersleidingen gelegen aan de Machineweg, de Hornweg en de
Molenvlietweg.
De bestemming "uit te werken verkeersdoeleinden" uit het bestemmingsplan
"N201 Zone" is omgezet in een globale eindbestemming "verkeersdoeleinden
N201". Voorts omvat het bestemmingsplan een herziening van een deel van de
voorschriften van het bestemmingsplan "N201 Zone" dat betrekking heeft op de
bestemming "uit te werken bedrijfsdoeleinden".
3. Ambtelijk overleg
Over dit plan is overleg gevoerd als bedoeld in artikel 10 van het Besluit op de
ruimtelijke ordening 1985. De gemaakte opmerkingen zijn op adequate wijze
verwerkt.
4. Bedenkingen
Tegen het vastgestelde bestemmingsplan zijn bij ons bedenkingen ingebracht
door:
1. R.W. Hooijman, Middenweg 53-55, 1432 DE Aalsmeer, vertegenwoordigd door de
Stichting Rechtsbijstand (R102694850 RO), Postbus 186, 2260 AD Leidschendam.
2. E.A. van Baal, Hornweg 126, 1432 GP Aalsmeer, vertegenwoordigd door Mr. D.
Winters, Winters en De Vries advocaten, Postbus 698, 2130 AR Hoofddorp.
3. B.W. Vollmuller, Oosteinderweg 199, 1432 AS Aalsmeer.
4. J.H.T. Blom, Legmeerdijk 291, 1187 NC Aalsmeer, vertegenwoordigd door
Mr. G.J.I.M. Seelen, Geelkerken & Linskens, Postbus 2020, 2301 CA Leiden.
5. D.B. Been, Hornweg 75, 1432 GD Aalsmeer en anderen, vertegenwoordigd door
Mr. S.M. van Velsen, Kennedy van der Laan, Postbus 58188, 1040 HD Amsterdam.
6. C. Mons, Legmeerdijk 285, 1432 KC Aalsmeer, vertegenwoordigd door DAS
rechtsbijstand (CHE.5.03.50009), Postbus 23000, 1100 DM Amsterdam.
7. De heer en mevrouw Hofman-van Zanten, Legmeerdijk 279, 1432 KC Aalsmeer,
vertegenwoordigd door Mr. L.F. Jagtenberg, Jagtenberg en Jansen advocaten,
Zandsteen 27c, 2132 MZ Hoofddorp.
Reclamanten genoemd onder 1, 2, 3 en 4 hebben tijdig zienswijzen bij de
gemeenteraad kenbaar gemaakt en bedenkingen bij ons ingebracht. De
bedenkingen komen overeen met de zienswijzen. Wij betrekken deze daarom in
de beschouwingen.
Internet www.noord-holland.nl
E-mail post@noord-holland.nl
Pagina 4 Ons kenmerk 2005-10170
Reclamanten genoemd onder 5, 6 en 7 hebben zich weliswaar tijdig met
zienswijzen tot de gemeenteraad gewend, maar zij hebben hun bedenkingen pas
na het verstrijken van de voorgeschreven termijn bij ons ingediend. Aangezien
deze reclamanten tijdens de hoorzitting hiervoor geen gegronde reden hebben
aangevoerd, kunnen wij deze bedenkingen niet in de beschouwingen betrekken.
Dat geldt ook voor het betoog van vertegenwoordiger van reclamant 5 over
artikel 6:18 van de Algemene wet bestuursrecht. Het raadsbesluit van
27 januari 2005 is geen wijziging of intrekking van een besluit als bedoeld in
genoemd artikel. Zowel het raadsbesluit van 27 januari 2005 als dat van
24 juni 2004 vloeien voort uit artikel 30 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening.
Daarin is geregeld dat de gemeenteraad na de besluiten van ons college tot
gedeeltelijke of gehele onthouding van goedkeuring een nieuw bestemmingsplan
dient vast te stellen. Dit alles betekent dat artikel 6:19 van de Algemene wet
bestuursrecht evenmin van toepassing is.
Zakelijke weergave van de bedenkingen en reactie van burgemeester en
wethouders op de bedenkingen
De zakelijke weergave van de bedenkingen en de reactie van burgemeester en
wethouders hierop is opgenomen in de bij dit besluit horende bijlage.
5. Hoorzitting
Op 17 augustus 2005 heeft een openbare hoorzitting plaatsgevonden, waarbij
reclamanten en het gemeentebestuur de gelegenheid is geboden om hun
wederzijdse standpunten nader mondeling toe te lichten. Elders in dit besluit
gaan wij voor zover nodig in op hetgeen tijdens de hoorzitting naar voren is
gebracht.
6. Beoordeling bestemmingsplan
Wij kunnen ons verenigen met de uitgangspunten en doelstellingen van het
bestemmingsplan. In het Streekplan Noord-Holland Zuid is de aanleg van de
N201 opgenomen.
De bestemming "uit te werken verkeersdoeleinden", opgenomen in het
bestemmingsplan "N201 Zone", heeft rechtskracht. Ons besluit van
Internet www.noord-holland.nl
E-mail post@noord-holland.nl
Pagina 5 Ons kenmerk 2005-10170
27 januari 2004 (2003-40377) omtrent goedkeuring van deze bestemming is gelet
op de uitspraak van de ABRS van 30 juni 2004 (200402314) onherroepelijk.
Flora- en faunawet
In 2003 is namens de minister van Landbouw, Natuurbeheer en Voedselkwaliteit
ontheffing op voet van de Flora- en faunawet verleend voor de aanleg van de
N201 in de gemeente Aalsmeer (kenmerk: Toek.FF2002.34.AK van 11 juli 2003).
Deze ontheffing sluit aan bij het VO+ van de weg en het ruimtebeslag van de
bestemming "uit te werken verkeersdoeleinden" in het bestemmingsplan "N201
Zone".
In het bestemmingsplan "1e herziening N201-Zone" is ter hoogte van de
Middenweg het ruimtebeslag van de bestemming "Verkeersdoeleinden N201"
iets groter dan de bestemming "uit te werken verkeersdoeleinden". Voor deze
relatief kleine afwijking is nog geen ontheffing aangevraagd. Thans loopt
aanvullend onderzoek naar de natuurwaarden en vindt overleg met het
Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Voedselkwaliteit plaats.
De criteria voor ontheffing op voet van de Flora- en faunawet zijn:
1. er is sprake van dwingende redenen van groot openbaar belang, met inbegrip
van redenen van sociale en economische aard;
2. alternatieven zijn onderzocht en er geen andere bevredigende oplossing
bestaat;
3. er geen afbreuk wordt gedaan aan de gunstige staat van instandhouding van
de soort."
Uit de in 2003 verleend ontheffing volgt dat de dwingende reden van groot
openbaar belang, vereist voor de ontheffing, gelegen is in de toeneming van
veiligheid, leefbaarheid en bereikbaarheid als gevolg van omlegging van de
N201. Gelet op deze in 2003 verleende ontheffing, waarin aan bovenstaande
criteria is getoetst, achten wij het aannemelijk dat de Minister van Landbouw,
Natuurbeheer en Voedselkwaliteit de eventueel noodzakelijke aanvullende
ontheffing verleent.
Op 20 april 2005 (200407562) heeft de ABRS ons besluit omtrent goedkeuring van
het bestemmingsplan "N201 Zone" van 20 juli 2004 (2004-30107) vernietigd.
Bedoeld besluit heeft betrekking op de bestemming "uit te werken
bedrijfsdoeleinden". Hieromtrent moeten wij opnieuw beslissen en daarbij
Internet www.noord-holland.nl
E-mail post@noord-holland.nl
Pagina 6 Ons kenmerk 2005-10170
ingaan op de uitvoerbaarheid van dat plan met in achtneming van de Flora- en
faunawet.
In het bestemmingsplan "1e herziening N201-Zone" zijn wijzigingen opgenomen
van de voorschriften van de bestemming "uit te werken bedrijfsdoeleinden" uit
het bestemmingsplan "N201 Zone". Deze bestemming als zodanig vormt thans
geen onderwerp van dit besluit over het bestemmingsplan "1e herziening N201-
Zone", met uitzondering van de voorschriften.
Bij ons nieuwe besluit over het bestemmingsplan "N201 Zone" zullen wij
beoordelen of dat plan gelet op de Flora- en faunawet voor goedkeuring in
aanmerking komt. Tegen deze achtergrond kunnen wij dit plandeel (de
gewijzigde voorschriften) goedkeuren.
Luchtkwaliteit
Ingevolge het Besluit luchtkwaliteit 2005 (hierna: BLK) nemen bestuursorganen
bij de uitoefening van bevoegdheden dan wel bij de toepassing van wettelijke
voorschriften die gevolgen kunnen hebben voor de luchtkwaliteit de in het
Besluit Luchtkwaliteit (artikel 7, eerste lid BLK) gestelde grenswaarden in acht.
Dat geldt ook voor een besluit omtrent goedkeuring van een bestemmingsplan.
De omlegging van de N201 is reeds voorzien in het bestemmingsplan "N201-
zone". Dit bestemmingsplan is door ons gedeeltelijk goedgekeurd op
24 september 2002 (2002-9903). Dit bestemmingsplan heeft voor wat betreft het
grootste gedeelte van het tracé van de weg formele rechtskracht. Dit deel van de
goedkeuring is onherroepelijk. Het thans aan de orde zijnde bestemmingsplan
"1e herziening N201-Zone" heeft in zoverre geen gevolgen voor de
luchtkwaliteit.
Uit de uitspraak van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State van
8 oktober 2003 (zaaknummer 200206083/1) blijkt bovendien dat toetsing van het
bestemmingsplan "N201 Zone" aan het oude BLK reeds heeft plaatsgevonden.
De Afdeling vond in de overschrijding van de grenswaarde, gelet op het feit dat
per saldo een verbetering van de luchtkwaliteit zou optreden, geen aanleiding
voor het oordeel dat Gedeputeerde Staten (hierna: GS) goedkeuring aan een
plandeel hadden moeten onthouden.
Internet www.noord-holland.nl
E-mail post@noord-holland.nl
Pagina 7 Ons kenmerk 2005-10170
Wij voegen daaraan toe dat ten opzichte van het bestemmingsplan "N201 Zone"
het ruimtebeslag van de weg in hoofdzaak kleiner (smaller) is. Vooral bij de
Middenweg is het ruimtebeslag van de bestemming "verkeersdoeleinden N201"
iets groter. Deze afwijking heeft als zodanig geen gevolgen voor de
luchtkwaliteit. Dit genereert geen extra verkeer.
Gelet op de ontwikkelingen sinds oktober 2003 over luchtkwaliteit, de geringe
uitbreiding van het ruimtebeslag van de bestemming "verkeersdoeleinden N201"
en mede gezien de bedenkingen hebben wij gemeend TNO Bouw en Ondergrond
(hierna: TNO) opdracht te geven om de effecten van de realisering van het
bestemmingsplan inzichtelijk te maken. Daartoe heeft TNO een
luchtkwaliteitonderzoek uitgevoerd naar het Masterplan N201. Het daarin
betrokken gebied is groter dan het gebied dat wordt bestreken door het thans
voorliggende bestemmingsplan. Het onderzoek van TNO heeft geresulteerd in
het rapport "Effectbeoordeling (luchtkwaliteit) Masterplan N201 en
saldobenadering".
Het door TNO bepaalde studiegebied betreft het gebied van de gemeente
Haarlemmermeer tot en met Amstelhoek (gemeente De Ronde Venen) langs de
A4, de A9, de N201 en belangrijke wegen uit het onderliggende wegennet rond
de gemeente Aalsmeer en Uithoorn en heeft een breedte van 1000 m aan
weerszijden van de wegen. Het onderzoek heeft betrekking op de in het
studiegebied voorkomende concentraties stikstofdioxide en fijn stof. In het TNO-
rapport is de huidige situatie bekeken, alsmede de autonome ontwikkeling ten
opzichte van het Masterplan N201 in 2010 en 2020. In het onderzoek van TNO is
ook de toename van de verkeersbewegingen als gevolg van de in het plan
voorziene bedrijventerreinen en de invloed en de dynamiek van Schiphol
meegenomen.
Uit het TNO rapport blijkt dat omlegging van de N201 gunstige effecten heeft op
de luchtkwaliteit. Voor koolmonoxide, zwaveldioxide, lood, benzeen en
benzo(a)pyreen zijn in 2010 en 2020 geen overschrijding van de grenswaarden.
Na uitvoering van het Masterplan N201+ zijn er op het oude tracé in Aalsmeer
geen overschrijdingen van de grenswaarden voor NO2 en PM10.
Uit het TNO-rapport blijkt tevens dat omlegging van de N201 ertoe zal leiden dat
het aantal blootgestelden aan de concentraties voor NO2 en fijn stof hoger dan de
Internet www.noord-holland.nl
E-mail post@noord-holland.nl
Pagina 8 Ons kenmerk 2005-10170
grenswaarden, ten opzichte van de autonome situatie sterk afneemt dan wel
gelijk blijft (zie onderstaande tabel 1.1 uitgenoemd rapport).
Indien de resultaten wordt toegespitst op de gevolgen voor de bewoners (aantal
woningen), dan wordt duidelijk dat de verlegging van de N201 nog gunstiger is
(tabel 4.1 uitgenoemd rapport).
Verlegging van de N201 leidt blijkens deze tabel voor de bewoners (aantal
woningen) in 2010 tot een vermindering van het aantal blootgestelden aan fijn
stof (PM10) van 30% ten opzichte van de autonome situatie in 2010. Ook het
aantal blootgestelden aan de NO2-concentratie hoger dan de norm loopt in de
situatie van het Masterplan N201 duidelijk terug ten opzichte van de autonome
situatie, in 2020 zelfs met 47%.
Het verleggen van de N201 leidt tot het in belangrijke mate ontzien van de
kernen Uithoorn en Aalsmeer Het is vanzelfsprekend dat het
overschrijdingsoppervlak toeneemt. Het Masterplan N201 brengt nu eenmaal de
Internet www.noord-holland.nl
E-mail post@noord-holland.nl
Pagina 9 Ons kenmerk 2005-10170
aanleg van nieuwe wegen mee. Voorts is de trajectafstand van de N201 in de
nieuwe situatie groter dan in de huidige situatie.
Het feit dat op een aantal plaatsen een beperkte verslechtering optreedt, is
inherent aan de keuze om aan de nog slechtere bestaande situatie een einde te
maken, derhalve inherent aan de saldomethode. De verbeteringen die als gevolg
van de verlegging van de N201 optreden, zo blijkt uit het onderzoek van TNO,
zijn zo waardevol dat een beperkte verslechtering op andere plaatsen
aanvaardbaar is. De in artikel 7, derde lid, van het BLK opgenomen
saldomethode biedt hiervoor ook nadrukkelijk een grondslag. Voorts is niet
aannemelijk te achten dat de door het bestemmingsplan mogelijk gemaakte
planologische ontwikkelingen, bezien in een groter verband, de verdergaande
reductie van luchtverontreinigende stoffen in gevaar brengen, gelet op het
landelijk beleid dat het Rijk dienaangaande ontwikkelt.
De kwaliteitsnormen van het BLK gelden ter bescherming van de gezondheid
van de mens. Er is weliswaar sprake van beperkte verslechteringen, maar deze
doen zich voor op plaatsen waar niet of nauwelijks mensen verblijven, te weten
de bermen van de nieuwe weg, buitengebied waar geen woningen staan en het
bedrijfsterrein langs de Fokkerweg. In het TNO-onderzoek is alleen rekening
gehouden met bestaande adressen en woningen. In de kernen bevinden dagelijks
nog veel meer mensen op straat. Het is daarmee aannemelijk dat de
verbeteringen voor het aantal blootgestelden nog veel groter zijn, dan thans uit
het onderzoek van TNO blijkt. Het woon- én leefklimaat in de betreffende
woongebieden is derhalve gebaat bij de verlegging van de N201.
In het onderhavige geval leidt de in het bestemmingsplan voorziene
wegomlegging per saldo reeds tot een aanzienlijke verbetering van de
luchtkwaliteit. Daarnaast is van belang dat de betrokken gemeentebesturen en
wij gezamenlijk het "Regionaal Actieplan N201+ 2005" (RAL) hebben opgesteld.
In dit plan zijn maatregelen opgenomen ter verbetering van de luchtkwaliteit in
de regio van de N201+ gemeenten. Dit plan is een bundeling van gemeentelijke
actieplannen luchtkwaliteit. Een dergelijke vorm van regionale bestuurlijke
samenwerking wordt door de Raad van State en de Minister van VROM
aanbevolen.
Internet www.noord-holland.nl
E-mail post@noord-holland.nl
Pagina 10 Ons kenmerk 2005-10170
Naast genoemd RAL, hebben wij het Provinciaal Actieplan Luchtkwaliteit 2005
(PAL) vastgesteld, waarin eveneens, in breder verband, maatregelen zijn
opgenomen ter verbetering van de luchtkwaliteit in de provincie. Aldus moet
geconstateerd worden dat het voorliggende bestemmingsplan belangrijke
positieve effecten heeft op de luchtkwaliteit. Daarnaast is voorzien in aanvullend
beleid, onderzoek en maatregelen ten einde te bevorderen dat bij uitvoering van
het bestemmingsplan "1e herziening N201-Zone" aan de in het BLK gestelde
grenswaarden zal worden voldaan.
Geluid
Op 16 juni 2004 hebben wij hogere waarden vanwege wegverkeerslawaai N201
vastgesteld voor 49 woningen. Gebleken is dat voor enkele woningen ten
onrechte geen hogere waarden zijn vastgesteld. Om deze reden moeten wij
goedkeuring onthouden aan een deel van de bestemming "verkeersdoeleinden
N201". Dit is op de plankaart in rood omlijnd.
7. Beoordeling van de ingebrachte bedenkingen
Hierboven (zie bij 6. Beoordeling bestemmingsplan) hebben wij al het nodige
overwogen over enkele onderwerpen die in de bedenkingen aan de orde komen.
Wij stemmen in met de weerlegging van de bedenkingen door burgemeester en
wethouders zoals opgenomen in de bijlage, met dien verstande dat wij de
bedenkingen van reclamanten genoemd onder 5, 6 en 7 niet in de beschouwing
betrekken.
Wij zijn van oordeel dat de ingebrachte bedenkingen niet van zodanig gewicht
zijn, dat deze aanleiding behoren te geven tot onthouding van goedkeuring aan
enig plandeel.
8. Overleg als bedoeld in artikel 10:30 van de Algemene wet bestuursrecht
Van de geboden gelegenheid tot overleg als bedoeld in artikel 10:30, lid 1 van de
Algemene wet bestuursrecht is geen gebruik gemaakt.
9. Conclusie
Het bestemmingsplan is in overeenstemming met het ruimtelijk relevante beleid.
Het plan voldoet aan het vereiste van een goede ruimtelijke ordening. De door
reclamanten bij ons ingediende bedenkingen geven geen aanleiding om aan het
Internet www.noord-holland.nl
E-mail post@noord-holland.nl
Pagina 11 Ons kenmerk 2005-10170
bestemmingsplan geheel of gedeeltelijk de goedkeuring te onthouden.
Wij menen dat wij bestemmingsplan kunnen goedkeuren met uitzondering van
het hiervoor aangeduide rood omlijnde plandeel.
10. Beslissing
Wij besluiten:
1. Reclamanten genoemd onder 1, 2, 3 en 4 mede te delen dat hun bedenkingen
in de beschouwing zijn betrokken;
2. reclamanten genoemd onder 5, 6 en 7 mede te delen dat hun bedenkingen
niet in de beschouwing zijn betrokken;
3. reclamanten genoemd onder 1, 2, 3 en 4 mede te delen, dat hun bedenkingen
geen aanleiding hebben gegeven tot onthouding van goedkeuring aan enig
plandeel;
4. het bestemmingsplan "1e herziening N201-Zone" goed te keuren, met
uitzondering van de met rode omlijning aangegeven gebieden op de
plankaart.
Hoogachtend,
Gedeputeerde Staten
van Noord-Holland,
provinciesecretaris. voorzitter.
Tegen dit besluit kan bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State
beroep worden ingesteld, op grond van artikel 56, tweede lid, van de Wet op de
Ruimtelijke Ordening (WRO).
Beroep kan worden ingesteld door:
· degene die tijdig op grond van artikel 27 eerste of tweede lid van de WRO
bedenkingen bij Gedeputeerde Staten heeft ingediend;
Internet www.noord-holland.nl
E-mail post@noord-holland.nl
Pagina 12 Ons kenmerk 2005-10170
· een belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest
zich overeenkomstig artikel 27 eerste of tweede lid van de WRO tot
Gedeputeerde Staten te wenden;
· een ieder, voor zover het besluit strekt tot onthouding van goedkeuring.
Beroep instellen
Het beroepschrift moet worden ingediend bij de Afdeling bestuursrechtspraak
van de Raad van State, postbus 20019, 2500 EA Den Haag.
Wanneer
Binnen twee weken na de bekendmaking (verzenddatum) van dit besluit aan de
gemeenteraad wordt dit besluit met het bestemmingsplan op het gemeentehuis
gedurende zes weken ter inzage gelegd. Tijdens deze termijn kan het beroep
worden ingesteld.
Verdere informatie
U kunt telefonisch een folder aanvragen over de beroepsprocedure via het
telefoonnummer van Postbus 51 (0800-8051) of via de internetsite:
www.postbus51.nl Ook kunt u voor meer informatie de internetsite van de Raad
van State bezoeken: www.raadvanstate.nl
Internet www.noord-holland.nl
E-mail post@noord-holland.nl
Gemeente Uithoorn