Ingezonden persbericht

Systinet breidt productfamilie voor SOA Governance en Lifecycle Management uit

Systinet introduceert Systinet Registry 6.0 en Systinet Policy Manager

Hilversum, 23 Augustus 2005 Systinet, toonaangevend software leverancier van Service Oriented Architectures (SOA) Governance en Lifecycle Management oplossingen kondigt de onmiddelijke beschikbaarheid van Systinet Business Services Registry 6.0 en Systinet Policy Manager aan. Systinet Business Services Registry 6.0 is de laatste release van de successvolle Systinet Business Service Registry. Systinet Policy Manager is een nieuw product wat een standaard framework biedt voor het bewerkstelligen van de kwaliteit en consistentie van SOA Services.

Governance is een belangrijk onderdeel van een succesvolle SOA implementatie. Hergebruik, business alignment en andere voordelen van een SOA worden niet bereikt, mits de verschillende ontwikkelteams binnen een organisatie hetzelfde beleid volgen om zo kwaliteit, consistentie en interoperabiliteit te bewerkstelligen. De laatste versie van Systinet Business Services Registry, gekoppeld aan Systinet Policy Manager, biedt een volledige, op standaarden gebaseerde oplossing die helpt om de verwachte ROI voor een bedrijfsbrede SOA implementatie te realiseren.

"Ondernemingen moeten stoppen te denken dat een registry oplossing gewoon een databank van services is. Een registry is een essentieel onderdeel, waar de metadata van het beleid en de processen rondom services wordt opgeslagen", aldus Frank Kenney, research analyst bij Gartner. "Governance gaat niet alleen om het ontwerpen van een beleid, het gaat om het versterken ervan. Policy enforcement in combinatie met een registry helpt ondernemingen met het waarborgen van SOA governance".

Over Systinet
Systinet, opgericht in 2000, biedt de basis voor service-georiënteerde architecturen. Met Systinet's bewezen en op standaarden gebaseerde producten kunnen IT-organisaties snel gebruik maken van bestaande IT-investeringen, heterogene systemen met elkaar laten communiceren, en IT beter in lijn brengen met bedrijfsprocessen. Klanten profiteren van een eenvoudiger en snellere manier om de flexibiliteit en slagkracht van IT te vergroten. Zij kunnen daarbij bestaande IT-middelen herbruiken en de waarde van service-georiënteerde architecturen maximaliseren. Systinet heeft ruim 150 Global 2000-klanten, waaronder Amazon.com, T-Mobile, Johnson & Johnson, BMC Software, Interwoven, JP Morgan, Motorola, Defense Information Systems Agency (DISA) en SAIC. Het hoofdkantoor van Systinet is gevestigd in Cambridge, MA; daarnaast heeft het bedrijf kantoren in Parijs en Amsterdam. Systinet heeft 150 werknemers.