Ingezonden persbericht


Persbericht

Ministerie van VWS beantwoordt vragen over nieuwe zorgverzekering on-line en op het contactcenter via Trinicom eService Center(TM)

Wilp / Den Haag, 23 augustus 2005 -- Het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft het volledige eService Center(TM) van Trinicom in gebruik genomen, ter ondersteuning van de voorlichtingscampagne richting de Nederlandse burgers aangaande de nieuwe zorgverzekering. Door gebruik te maken van Trinicom wordt een groot aantal vragen via web selfservice beantwoord. Hierdoor is het aantal telefoontjes en e-mails dat bij Postbus 51 binnenkomt in de aanloop naar de invoering van de nieuwe verzekering in januari 2006 beperkt. Inmiddels hebben al 600.000 bezoekers gebruik gemaakt van de web selfservice mogelijkheid op www.denieuwezorgverzekering.nl.

Begin juli is het Ministerie van VWS een uitgebreide campagne gestart om burgers te informeren over de nieuwe zorgverzekering. Dit gebeurt onder andere via radio- en tv-spotjes, een brochure, huis-aan-huisbladen en de website www.denieuwezorgverzekering.nl. Het eService Center(TM) van Trinicom zorgt ervoor dat het onderdeel 'Veelgestelde vragen' op die campagnesite helemaal up-to-date is, op basis van de daadwerkelijk meest gestelde vragen op de site en het contactcenter. Op de site wordt de bezoeker door het intypen van een vraag of het navigeren door het overzichtelijke menu snel naar het juiste antwoord geleid. Wordt het antwoord niet gevonden, dan kan de vraag vanaf de site direct worden gemaild naar Postbus 51. De contactcentermedewerkers maken voor het beantwoorden van de telefoontjes en e-mails gebruik van dezelfde kennisbank, zodat de beantwoording snel, efficiënt en uniform verloopt.

Kees Plug, Campagnemanager Communicatie Zorgverzekeringswet bij het Ministerie van VWS: "Met name het feit dat de informatie in de kennisbank via internet aan burgers kan worden aangeboden, maar daarnaast ook gebruikt kan worden voor de vraagafhandeling door Postbus 51 aan de telefoon en de beantwoording van e-mails en brieven van burgers, sprak ons zeer aan. We bieden de kennisbank bovendien gratis aan organisaties die actief zijn in het zorgveld. Denk aan zorgverzekeraars, maar ook aan de Consumentenbond of assurantietussenpersonen. Bovendien had Postbus 51, na een uitgebreide afweging al gekozen voor Trinicom. Ook wij zijn zeer content met het resultaat tot nu toe. Het relatief lage aantal telefoontjes, mailtjes en brieven- gemiddeld zo'n 1000 per dag - en de hoge bezoekersaantallen van het eService Center(TM) - zo'n 14.000 bezoeken per dag - laat zien dat burgers goed gebruikmaken van de web selfservice mogelijkheid en ook het juiste antwoord kunnen vinden op de site."

Wilco Rietberg, Algemeen Directeur van Trinicom: "Het Ministerie van VWS is, na Binnenlandse Zaken, het tweede ministerie dat voor Trinicom kiest. Ook voor overheidsinstellingen wordt het steeds belangrijker om klantgericht te opereren. Vooral bij zo'n ingrijpende verandering als nu gepland voor het zorgstelsel biedt web selfservice de ideale ondersteuning. Het zou immers heel veel tijd en geld kosten om alle burgers met vragen telefonisch te woord te staan. Daarnaast verwachten burgers ook van de overheid dat ze bereikbaar is via meerdere kanalen en objectieve, betrouwbare, up-to-date informatie geeft. Dankzij het eService Center(TM) wordt dit gerealiseerd en blijft Postbus 51 per telefoon en e-mail goed bereikbaar voor de niet-standaardvragen. Zorgverzekeraars, brancheorganisaties en patiëntenorganisaties die gebruik willen maken van de 'Veelgestelde vragen' sectie van het Ministerie van VWS, kunnen met een link op hun site gratis profiteren van de kennisbank van het eService Center(TM). Daarmee kunnen ook zij de toename in klantcontacten als reactie op de wijzigingen in het zorgstelselgoed opvangen. Veel verzekeringsmaatschappijen, waaronder Zilveren Kruis Achmea en FBTO, hebben overigens zelf al positieve ervaringen met het eService Center™."

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 E-mail: info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel De Lathmer in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management en agent support. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar kernproduct: het Trinicom eService Center(TM). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom haar klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde eService software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot haar klantenkring rekenen, waaronder ClientLogic, Thales, Zilveren Kruis Achmea, Volkswagen/Audi, Waterschapsbedrijf Limburg en internetprovider Tiscali. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.


---

Voor redactionele informatie:
Influx PR, Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn, tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: frieda@influx-pr.com