AutoRai

Print

Daihatsu groeit in Nederland

(23-8-2005)
Het gaat goed met Daihatsu. Kort geleden is bekendgemaakt dat de Daihatsu Motor Company in Japan goede financiële resultaten heeft geboekt. Bij Daihatsu in Nederland wordt tot en met juli 2005 een verkoopstijging van zoân 22% ten opzichte van dezelfde periode in het voorgaande jaar gemeten.
Deze stijging in de verkoopaantallen komt voornamelijk voor rekening van de Sirion 2. Ook het feit dat vrijwel alle Daihatsu modellen geen lange levertijd meer kennen, bevordert de verkoop van Daihatsu automobielen.

Op dit moment is er sprake van een toenemende belangstelling voor het Daihatsu dealerschap. De markt wordt dunner en daardoor zoeken veel bedrijven uitbreiding van hun activiteiten, vooral in de populaire segmenten van de markt. Daihatsu valt hierin op, vanwege de stijgende omzetcijfers. Ook de toekomstige ontwikkelingen in autoland zijn sterk van invloed op de keuze van een merkdealerschap door autobedrijven. De eisen aangaande het milieu worden steeds zwaarder, brandstof is bijna niet meer te betalen en onze regering is - in navolging van suggesties die op Europees niveau gedaan zijn - voornemens belasting te gaan heffen op basis van CO2-uitstoot.

De producten van Daihatsu weten zich in positieve zin te onderscheiden. Daihatsuâs zijn zeer zuinig met brandstof. Bovendien voldoen de modellen nu al nagenoeg aan de richtlijnen betreffende CO2-uitstoot die in Europees verband zijn afgesproken voor de jaren 2008/9. Verder bevinden de modellen van Daihatsu zich in marktsegmenten waar de komende jaren de grootste vraag te verwachten is.