Print
Daihatsu groeit in Nederland
(23-8-2005)
Het gaat goed met Daihatsu. Kort geleden is bekendgemaakt dat de
Daihatsu Motor Company in Japan goede financiële resultaten heeft
geboekt. Bij Daihatsu in Nederland wordt tot en met juli 2005 een
verkoopstijging van zoân 22% ten opzichte van dezelfde periode in het
voorgaande jaar gemeten.
Deze stijging in de verkoopaantallen komt voornamelijk voor rekening
van de Sirion 2. Ook het feit dat vrijwel alle Daihatsu modellen geen
lange levertijd meer kennen, bevordert de verkoop van Daihatsu
automobielen.
Op dit moment is er sprake van een toenemende belangstelling voor het
Daihatsu dealerschap. De markt wordt dunner en daardoor zoeken veel
bedrijven uitbreiding van hun activiteiten, vooral in de populaire
segmenten van de markt. Daihatsu valt hierin op, vanwege de stijgende
omzetcijfers. Ook de toekomstige ontwikkelingen in autoland zijn sterk
van invloed op de keuze van een merkdealerschap door autobedrijven. De
eisen aangaande het milieu worden steeds zwaarder, brandstof is bijna
niet meer te betalen en onze regering is - in navolging van suggesties
die op Europees niveau gedaan zijn - voornemens belasting te gaan
heffen op basis van CO2-uitstoot.
De producten van Daihatsu weten zich in positieve zin te
onderscheiden. Daihatsuâs zijn zeer zuinig met brandstof. Bovendien
voldoen de modellen nu al nagenoeg aan de richtlijnen betreffende
CO2-uitstoot die in Europees verband zijn afgesproken voor de jaren
2008/9. Verder bevinden de modellen van Daihatsu zich in
marktsegmenten waar de komende jaren de grootste vraag te verwachten
is.
AutoRai