Edelman - DLV
23 - 8 - 2005
BT benoemt nieuwe Vice President marketing
BT heeft vandaag Julie Woods-Moss (40) tot de nieuwe vice president
marketing voor BT Global Services benoemd. Voorafgaand aan deze
nominatie was Julie Woods-Moss als head ICT Marketing, in dienst bij
BT Global Services waar ze een sleutelrol vervulde in het bepalen en
uitvoeren van strategische en operationele marketingplannen.
François Barrault, President BT International: Julies voornaamste taak
is het voortzetten en versnellen van BTs marketingreis met een sterke
focus op servicegerichte relatiemarketing. BT heeft als doelstelling
wereldwijd marktleider in IT gerelateerde netwerkdiensten en
strategische outsourcing te worden. Om deze doelstelling te realiseren
is het van essentieel belang om de klant centraal te stellen in alles
wat we doen. BTs succes in deze branche is afhankelijk van het
consumentenvertrouwen in onze vakbekwaamheid om zowel te blijven
communiceren en voorzien in marktaanbiedingen die zowel onderscheidend
als concurrerend gepositioneerd zijn en we zijn aardig op weg om beide
te realiseren.
Woods-Moss werkte, voordat ze bij BT in 2004 in dienst trad, als vice
president bij UPC, Europees grootste kabelexploitant. Daarnaast
bekleedde ze ook een aantal senior posities bij IBM in Europa en de
VS. Hier vervulde ze onder andere de functies: director of sales and
distribution bij IBM mobile solutions, director of marketing small and
medium business en director of operations in de emerging markets
divisie.
Julie Woods-Moss begint direct in haar nieuwe functie vanuit het
kantoor in haar woonplaats Amsterdam.
Over BT
BT is één van s werelds grootste leveranciers van
communicatieoplossingen, met klanten in Europa, Noord- en
Zuid-Amerika, Zuidoost-Azië en Australië. De kernactiviteiten van BT
omvatten de levering van IT- en netwerkdiensten, lokale, landelijke en
internationale telecommunicatiediensten en hoogwaardige producten en
diensten op het gebied van breedband en internet.
BT is actief met drie divisies:
- BT Retail biedt een brede serie van communicatie- en hieraan
gerelateerde diensten aan meer dan 20 miljoen Britse consumenten en
bedrijven.
- BT Wholesale levert binnen het Verenigd Koninkrijk netwerkdiensten
en -oplossingen (waaronder breedband en private circuits) aan ruim 600
operators of dienstverleners op het gebied van vaste en mobiele
telefonie
- BT Global Services levert wereldwijd IT- en netwerkdiensten aan
grote organisaties met meerdere locaties en biedt ook internationale
carrierdiensten. BT Global Services is actief in meer dan 130 landen.
BT Nederland is onderdeel van BT Global Services en sinds 1989 actief
op de Nederlandse markt.
In het boekjaar 2004-05 (einde 31 maart) behaalde BT Group een omzet
van 18.623 miljoen pond. De winst voor goodwill, aflossingen,
buitengewone lasten en belastingen bedroeg 2.085 miljoen pond. BT
Group plc. kent een notering aan de effectenbeurzen van Londen en New
York. British Telecommunications plc. (BT) is de dochteronderneming
van BT Group waarin vrijwel alle bedrijfsonderdelen en activa van BT
Group plc. zijn verzameld.
Bezoek voor meer informatie www.bt.com/aboutbt.
Meer over BT Nederland:
Persberichten
Achtergrondinformatie
Beeldmateriaal
website: http://www.btglobalservices.com/nl
Marlies Roest
BT Nederland
tel: 020-2038898
e-mail: marlies.roest@bt.com
Edelman
Peter van Kessel of Diana Budding
Postbus 2021
2130 GE Hoofddorp
tel: 023-554 2030
e-mail: nl@edelman.com
website: http://www.edelman.com/nl