Ingezonden persbericht


Persbericht

Onderzoek toont aan dat Inbound Customer Marketing hoge ROI genereert

Schiphol-Rijk 23 augustus 2005 - Epiphany, leverancier van CRM-oplossingen voor consumentgerichte bedrijven, heeft de resultaten bekendgemaakt van een onderzoek dat werd uitgevoerd samen met Capgemini. Dit onderzoek toont aan dat meer dan 44% van de organisaties die Inbound Customer Marketing (ICM) gebruiken, de Return on Investment (ROI) van de investering groter is dan 25%. Het onderzoek werd gehouden onder marketing-, CRM- en call center-managers van meer dan 50 Fortune 500-organisaties in de UK en Ierland.

Er is sprake van ICM als een product of service wordt aangeboden tijdens een contactmoment dat tot stand is gekomen op initiatief van de klant. Voor de bepaling van de beste aanbieding, wordt tijdens het inkomende klantcontact gebruik gemaakt van een combinatie van business-rules en real-time analyse. Doordat de klant zelf contact zoekt via een call center, website of bezoek aan een vestiging, leidt dit vaker tot een positief resultaat dan traditionele aanbiedingen via marketingkanalen.

Organisaties die hun klantinformatie goed hebben geïntegreerd in de technische processen van call centers, internet en andere verkoopkanalen, bereiken de beste resultaten met ICM , zegt Jean-Jacques Vossen, directeur Benelux bij Epiphany. Onze CRM-oplossingen sluiten hier perfect op aan. Door gebruik te maken van real-time analyses, klantsegmentatie, beheer van marketingcampagnes en real-time optimalisatie van interacties, wordt beter ingespeeld op de persoonlijke situatie van de klant. Op die manier wordt de lange termijn relatie met de klant verbeterd.

Resultaten

Het onderzoek werd in april 2005 uitgevoerd onder organisaties in de financiële-, telecom-, media-, en reisbranche. Uit de resultaten blijkt dat de telecom- en mediasector ver op de anderen voorloopt doordat ze deze vorm van marketing toepassen in call centers. Ook op het gebied van real-time marketing is deze sector zeer vooruitstrevend, met name via internet.

Retail Banking was een van de eerste sectoren waar ICM als marketingkanaal werd ingezet. Inmiddels zijn ze ingehaald door de telecom- en mediabranche.

De inzet van ICM via websites, blijkt het meest succesvol te zijn in de reisbranche.

De verzekeringsbranche is zich steeds meer bewust van de voordelen van ICM maar loopt achter op de andere sectoren.

Klik hier voor een korte samenvatting en het volledige rapport.

-###-

Over Capgemini
Capgemini, een van de grootste aanbieders van consulting-, technology- en outsourcing-diensten ter wereld, werkt op een unieke manier samen met zijn klanten. Deze werkwijze noemt Capgemini de Collaborative Business Experience . Door zich te richten op gezamenlijk succes en het behalen van aantoonbare toegevoegde waarde helpt Capgemini bedrijven bij het ontwikkelen van nieuwe groeistrategieën, het optimaal benutten van de mogelijkheden van technologie, en te groeien als gevolg van een krachtige samenwerking. Capgemini heeft wereldwijd ongeveer 60.000 medewerkers in dienst en realiseerde in 2004 een omzet van 6,3 miljard euro.

Meer informatie over afzonderlijke disciplines, vestigingen en onderzoek is te vinden op www.capgemini.com

Over Epiphany
Epiphany (Nasdaq: EPNY) is leverancier van marketing-, verkoop- en serviceoplossingen voor de grootste bedrijven, wereldwijd. Epiphany E.6 is een geïntegreerde softwaresuite die marketing-, verkoop- en servicefunctionaliteit combineert met real-time intelligentie. Epiphany E.6, stelt bedrijven in staat hun klanten beter te begrijpen en de beste actie te ondernemen voor een betere klanttevredenheid, verhoogde omzet en lagere kosten. Epiphany s oplossing is gebouwd op het meest geavanceerde, webgebaseerde CRM-platform dat in de industrie is te vinden, resulterend in snelle en eenvoudige implementaties. Daarbij zijn Epiphany-oplossingen ook naadloos te integreren in de bestaande infrastructuur. Het wereldwijde hoofdkantoor is gevestigd in San Mateo, Californië. Het Benelux kantoor is gevestigd in Schiphol Rijk, Amsterdam.