206 begint sterk aan 2006
(22-8-2005)
De Peugeot 206 is nog steeds een van de bestverkochte autoâs van
Nederland. Van dit ongekend succesvolle model rolde eind mei 2005 het
vijfmiljoenste exemplaar van de band.
Modeljaar 2006, vanaf november 2005 in de showroom, brengt een
aangepast gamma met twee nieuwe uitvoeringen en een sterkere
basismotorisering.
206 One-line: sterke basis
Nieuw aan de basis van het 206-gamma is de 206 One-line. Met dezelfde
standaarduitrusting als de huidige X-design, maar ook een nieuwe
bekleding met keuze uit twee tinten en een krachtige, 1.4 liter (75
pk) benzinemotor of een 70pk 1.4 HDi. De 206 One-line 1.4 75pk kost
straks EUR 12.490,- en wordt geleverd als driedeurs, vijfdeurs of als
vijfdeurs SW.
206 XS-line: compleet en sportief
De nieuwe 206 XS-line combineert het beste van twee modellen, de
X-line en de XS. Aan de buitenzijde is dit model herkenbaar aan een
sportbumper vóór met mistlampen en een antenne achterop het dak.
Het interieur is voorzien van sportstoelen uit de XS en fraaie nieuwe
bekleding âZenaâ in meerdere grijstinten met een brede lichtgrijze of
rode bies op rugleuning en zitting. De XS-line is leverbaar met
dezelfde motoren als de One-line, met daarbij ook nog de 110pk 1.6-16v
benzinemotor. Ook de XS-line is leverbaar als driedeurs, vijfdeurs of
als vijfdeurs SW. Een driedeurs 206 XS-line met de 75pk 1.4
benzinemotor gaat EUR 14.550,- kosten.
206 Air-line: scherp geprijsd
De basis van de 206 Air-line is voortaan de nieuwe XS-line. Met een
meerprijs van slechts EUR 300,â ten opzichte van de XS-line biedt deze
versie airconditioning, een radio/CD-speler, bumpers en stootlijsten
in carrosseriekleur en elektrisch bedienbare buitenspiegels. Ook heeft
de Air-line ook een aluminium tankdop en een verchroomd
uitlaatsierstuk (op 3- en 5-deurs) dan wel verchroomde dakrails (SW).
Naast de genoemde motoren van de XS-line is de 206 Air-line tevens
leverbaar met een 90pk 1.4-16V benzinemotor en kan de 1.6-16v benzine
met een automaat geleverd worden. Wie op de 206 Air-line 1.4-16V of
1.6-16V lichtmetalen velgen bestelt, ontvangt tevens een speciaal
interieurpakket met enkele opvallende chroom en aluminium accenten en
een meer leer bekleed stuurwiel en pookhoes.
206 Quiksilver: nu ook met 1.6 16V HDiF-dieselmotor
De 206 Quiksilver gaat ongewijzigd 2006 in, maar dit model is tevens
leverbaar met de 1.6-16v HDiF -dieselmotor met FAP-roetfilter. Op deze
auto en praktisch alle andere Peugeot-modellen met FAP-roetfilter
geeft de overheid een BPM-subsidie van EUR 600,â.
Peugeot monteerde in 2000 als eerste autofabrikant een standaard
FAP-roetfilter op een seriemodel, de 607 2.2 HDiF; inmiddels levert
Peugeot in Nederland zoân 70 versies met het FAP-roetfilter.
Overige modellen
Op de Gentry, de Griffe, de RC en het al eerder aangepaste CC-gamma
zijn verder geen wijzigingen te melden.
Bij de motorisaties zijn de 60pk 1.1 benzinemotor en de 138pk 2.0
benzinemotor vervallen. De plaats van de 2.0 HDi (90 pk) wordt
ingenomen door de 1.6 HDiF 16V (110 pk) met FAP-roetfilter.