AutoRai


206 begint sterk aan 2006

(22-8-2005)
De Peugeot 206 is nog steeds een van de bestverkochte autoâs van Nederland. Van dit ongekend succesvolle model rolde eind mei 2005 het vijfmiljoenste exemplaar van de band.
Modeljaar 2006, vanaf november 2005 in de showroom, brengt een aangepast gamma met twee nieuwe uitvoeringen en een sterkere basismotorisering.

206 One-line: sterke basis
Nieuw aan de basis van het 206-gamma is de 206 One-line. Met dezelfde standaarduitrusting als de huidige X-design, maar ook een nieuwe bekleding met keuze uit twee tinten en een krachtige, 1.4 liter (75 pk) benzinemotor of een 70pk 1.4 HDi. De 206 One-line 1.4 75pk kost straks EUR 12.490,- en wordt geleverd als driedeurs, vijfdeurs of als vijfdeurs SW.

206 XS-line: compleet en sportief
De nieuwe 206 XS-line combineert het beste van twee modellen, de X-line en de XS. Aan de buitenzijde is dit model herkenbaar aan een sportbumper vóór met mistlampen en een antenne achterop het dak.

Het interieur is voorzien van sportstoelen uit de XS en fraaie nieuwe bekleding âZenaâ in meerdere grijstinten met een brede lichtgrijze of rode bies op rugleuning en zitting. De XS-line is leverbaar met dezelfde motoren als de One-line, met daarbij ook nog de 110pk 1.6-16v benzinemotor. Ook de XS-line is leverbaar als driedeurs, vijfdeurs of als vijfdeurs SW. Een driedeurs 206 XS-line met de 75pk 1.4 benzinemotor gaat EUR 14.550,- kosten.
206 Air-line: scherp geprijsd
De basis van de 206 Air-line is voortaan de nieuwe XS-line. Met een meerprijs van slechts EUR 300,â ten opzichte van de XS-line biedt deze versie airconditioning, een radio/CD-speler, bumpers en stootlijsten in carrosseriekleur en elektrisch bedienbare buitenspiegels. Ook heeft de Air-line ook een aluminium tankdop en een verchroomd uitlaatsierstuk (op 3- en 5-deurs) dan wel verchroomde dakrails (SW).

Naast de genoemde motoren van de XS-line is de 206 Air-line tevens leverbaar met een 90pk 1.4-16V benzinemotor en kan de 1.6-16v benzine met een automaat geleverd worden. Wie op de 206 Air-line 1.4-16V of
1.6-16V lichtmetalen velgen bestelt, ontvangt tevens een speciaal interieurpakket met enkele opvallende chroom en aluminium accenten en een meer leer bekleed stuurwiel en pookhoes.
206 Quiksilver: nu ook met 1.6 16V HDiF-dieselmotor De 206 Quiksilver gaat ongewijzigd 2006 in, maar dit model is tevens leverbaar met de 1.6-16v HDiF -dieselmotor met FAP-roetfilter. Op deze auto en praktisch alle andere Peugeot-modellen met FAP-roetfilter geeft de overheid een BPM-subsidie van EUR 600,â.

Peugeot monteerde in 2000 als eerste autofabrikant een standaard FAP-roetfilter op een seriemodel, de 607 2.2 HDiF; inmiddels levert Peugeot in Nederland zoân 70 versies met het FAP-roetfilter.

Overige modellen
Op de Gentry, de Griffe, de RC en het al eerder aangepaste CC-gamma zijn verder geen wijzigingen te melden.

Bij de motorisaties zijn de 60pk 1.1 benzinemotor en de 138pk 2.0 benzinemotor vervallen. De plaats van de 2.0 HDi (90 pk) wordt ingenomen door de 1.6 HDiF 16V (110 pk) met FAP-roetfilter.