Ingezonden persbericht
Nieuwe reclamecampagne Nederland 2
Nederland kijkt. Nederland 2. Dat is het thema van de nieuwe promotiecampagne voor Nederland 2, die vanaf vandaag op televisie te zien is. Daarnaast worden radio, internet, outdoor en advertenties ingezet.
Niet voor niets wordt in de slogan van de nieuwe campagne twee maal het woord Nederland gebruikt. De campagne zet Nederland 2 neer als het nationale net. Van een koninklijk huwelijk tot een wereldgoal van Arjen Robben, van Katja Schuurman tot Jantje Smit, van Opsporing Verzocht tot De Lama´s: de programma's van Nederland 2 zijn de programma's waar heel Nederland graag naar kijkt, alsof ze van de Nederlanders zelf zijn.
Het zijn dan ook de programma's die in de campagne centraal staan. Onderzoek wijst namelijk uit dat het overgrote deel van de kijkers hun keuze bepaalt op basis van de programma's. Het doel van de campagne is om een duidelijk gezicht te geven aan Nederland 2 en het kijkersaandeel op peil te houden in de markt die (o.a. door de komst van Talpa) steeds meer concurrerend wordt.
De omroepen van Nederland 2 zijn enthousiast over de gezamenlijke campagne en de gekozen positionering van "nationale zender". Aan de campagne ging een pretest vooraf. Ook is vooraf uitgebreid onderzoek gedaan naar het kijkgedrag van de doelgroepen van Nederland 2. Met een nul- en eenmeting zullen de effecten van de campagne worden getoetst.
Meer informatie via Marketing en Communicatie, Jeroen Kramers (035 6777451)
---- --