persbericht
Jaarlijks 10.000 doden aan kanker door roken
KWF-spot wijst op invloed die roker heeft om kans op kanker te
beperken
Amsterdam, 18 augustus 2005 -
Roken vormt een bedreiging voor de gezondheid. Mensen staan hier niet
altijd bij stil, terwijl de dreiging wel degelijk groot is. Jaarlijks
sterven bijna 10.000 Nederlanders aan kanker als gevolg van roken
(inclusief de passieve rokers). Met een nieuwe TV-spot wil KWF
Kankerbestrijding rokers ervan bewust maken dat roken een
leefstijlgewoonte is die een reëel risico met zich meebrengt. In de
commercial wordt de dreiging van roken gespiegeld aan de dreiging van
terrorisme. Een belangrijk verschil tussen beide dreigingen is dat je
op de dreiging van terrorisme geen invloed hebt en op die van roken
wél. Door te stoppen met roken kun je de kans op kanker beperken.
TV-spot bij uitzendingen eredivisie
De nieuwe KWF-spot wordt van 19 - 26 augustus rond tv-uitzendingen van
de eredivisie bij Talpa, RTL 5 en Versatel vertoond. De Sponsorloterij
stelt de zendtijd gratis ter beschikking aan KWF Kankerbestrijding.
De Sponsorloterij is voor het voetbalseizoen 2005/2006 een
maatschappelijk partnerschap aangegaan met de eredivisie voetbal.
Daarbij heeft de Sponsorloterij uit alle goede doelen waar zij geld
aan geeft, 6 organisaties uitgekozen die rondom tv-uitzendingen van
eredivisie voetbalwedstrijden gratis zichtbaarheid krijgen. Daarom
krijgt KWF Kankerbestrijding zendtijd op radio en tv om een spot te
zenden. Ook zal het KWF-logo op billboards langs een aantal
voetbalvelden te zien zijn. De spelers van PSV, Roda JC en RBC
Roosendaal dragen het embleem van de Sponsorloterij en KWF
Kankerbestrijding op hun shirts.
Zie ook:
* Klik hier om de tv-spot te bekijken (Windows Media Player, 5 MB
kB).
laatst gewijzigd op 18 aug 2005
Goede doelen slaan handen ineen voor structurele inkomsten uit nalaten
Petitie tabaksontmoediging voor vaste kamercommissie VWS
Handvaten voor begeleiding mensen met kanker
Nederlandse Kankerbestrijding