Nederlandse Kankerbestrijding

persbericht

Jaarlijks 10.000 doden aan kanker door roken

KWF-spot wijst op invloed die roker heeft om kans op kanker te beperken

Amsterdam, 18 augustus 2005 -
Roken vormt een bedreiging voor de gezondheid. Mensen staan hier niet altijd bij stil, terwijl de dreiging wel degelijk groot is. Jaarlijks sterven bijna 10.000 Nederlanders aan kanker als gevolg van roken (inclusief de passieve rokers). Met een nieuwe TV-spot wil KWF Kankerbestrijding rokers ervan bewust maken dat roken een leefstijlgewoonte is die een reëel risico met zich meebrengt. In de commercial wordt de dreiging van roken gespiegeld aan de dreiging van terrorisme. Een belangrijk verschil tussen beide dreigingen is dat je op de dreiging van terrorisme geen invloed hebt en op die van roken wél. Door te stoppen met roken kun je de kans op kanker beperken.

TV-spot bij uitzendingen eredivisie

De nieuwe KWF-spot wordt van 19 - 26 augustus rond tv-uitzendingen van de eredivisie bij Talpa, RTL 5 en Versatel vertoond. De Sponsorloterij stelt de zendtijd gratis ter beschikking aan KWF Kankerbestrijding.

De Sponsorloterij is voor het voetbalseizoen 2005/2006 een maatschappelijk partnerschap aangegaan met de eredivisie voetbal. Daarbij heeft de Sponsorloterij uit alle goede doelen waar zij geld aan geeft, 6 organisaties uitgekozen die rondom tv-uitzendingen van eredivisie voetbalwedstrijden gratis zichtbaarheid krijgen. Daarom krijgt KWF Kankerbestrijding zendtijd op radio en tv om een spot te zenden. Ook zal het KWF-logo op billboards langs een aantal voetbalvelden te zien zijn. De spelers van PSV, Roda JC en RBC Roosendaal dragen het embleem van de Sponsorloterij en KWF Kankerbestrijding op hun shirts.

Zie ook:

* Klik hier om de tv-spot te bekijken (Windows Media Player, 5 MB kB).

laatst gewijzigd op 18 aug 2005
Goede doelen slaan handen ineen voor structurele inkomsten uit nalaten Petitie tabaksontmoediging voor vaste kamercommissie VWS Handvaten voor begeleiding mensen met kanker