Ingezonden persbericht


Spektakel en sensatie zijn in

Nederlander kiest spannende en avontuurlijke cadeaus

Rotterdam, 18 augustus 2005 - Het kan de Nederlander niet gek genoeg. We ondernemen steeds meer avontuurlijke dingen als powerturnen, diepzeeduiken, skydiven, airboarden, catamaran zeilen en vliegen met een helikopter. Pluimen, gespecialiseerd in beleveniscadeaus ontdekte de trend: Nederland houdt van actie. Ten opzichte van 2004 steeg het aantal mensen dat voor een avontuurlijk cadeau kiest met bijna 90%. In vergelijking met 2003 scheelt het zelfs 220%.

Spanning en sensatie zijn in. Een ballonvaart voor twee is natuurlijk specialer dan samen uit eten en een middag kite surfen is weer eens wat anders dan voetballen in het park. Vliegen in een Cessna 172 of racen in een formulewagen op het circuit van Zandvoort, bij de firma Pluimen kijken ze nergens gek van op. "Het aantal aanvragen voor de avontuurlijke beleveniscadeau's groeit enorm," zegt Joren van der Pluijm, directeur van Pluimen. "Zo hebben we een groeiend aanbod aan aparte en spannende belevenissen als trike rijden, overnachten in een capsule of een Ferrari Challenge waarbij je drie uur lang in drie verschillende Ferrari's kunt rijden. In vergelijking met vroeger zijn mensen niet snel meer verrast en sneller ergens op uitgekeken. Het moet gekker en extremer. Een verklaring voor de populariteit van deze spectaculaire belevenissen kan zijn, dat we in Nederland steeds meer keuzemogelijkheden hebben en willen. Op deze behoefte spelen wij in door steeds spannender activiteiten te selecteren."

Over Pluimen

Pluimen geeft sinds 1997 beleveniscadeaus 'de Pluim' uit aan bedrijven en particulieren. Pluimen is toonaangevend als het gaat om creatieve belevenismomenten en marktleider op het gebied van relatiegeschenken en incentives. De belevenis als geschenk wordt steeds vaker ingezet door de meest uiteenlopende bedrijven. Pluimen werkt samen met een steeds groeiende kring van bedrijven en instellingen die een kwalitatief hoogstaand product leveren, continuïteit garanderen en een landelijke dekking bieden. De verfrissende aanpak van Pluimen is niet onopgemerkt gebleven. Zo won Pluimen in 2001 de BKD Business Award en werd Pluimen genomineerd voor de Rotterdamse Ondernemersprijs 2003. Voor meer informatie: www.pluimen.nl

//////


Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht