Gemeente Asten
18-08-2005
Openbare aanbesteding
De gemeente Asten zal op woensdag 28 september 2005 om 14:00 uur in
het gemeentehuis van de gemeente Asten, Koningsplein 3, conform het
ARW 2004, openbaar aanbesteden:
Inrichting 30 km - 60 km zones te Asten, Heusden, Ommel en het
buitengebied in de gemeente Asten
Bestek: 1205041
Kenmerk: BIZOB/AS/WB/2005/01O
I GEGEVENS AANBESTEDENDE DIENST
I.1 Officiële naam en adres van de aanbestedende dienst
Gemeente Asten
T.a.v. mevrouw W. Bak (Concern Inkoper)
Postbus 290
5720 AG ASTEN
Nederland
Telefoonnummer 0493-671212
Faxnummer 0493-671213
w.bak@asten.nl
www.asten.nl
I.2 Adres waar nadere inlichtingen
Zie I.1
I.3 Adres waar bescheiden verkrijgbaar zijn
Zie I.1
I.4 Adres voor indiening van offertes/aanvragen tot deelneming
Zie I.1
II VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1 Beschrijving
II.1.6 Het werk bestaat in hoofdzaak uit:
o opbreekwerkzaamheden: verwijderen markeringen (35,2 km) en overige
opbreekwerkzaamheden;
o grondwerkzaamheden: ontgraven (300 m3), aanvullen (125 m3), afvoeren
(175m3) en
overige grondwerkzaamheden;
o verhardingswerkzaamheden: gesloten verhardingen (1485m2) en overige
verhardingswerkzaamheden;
o diverse werkzaamheden: bebording (400 st) en markeringen(29,4 km en
500m2).
II.1.7 Plaats van de uitvoering van de werken
Het uit te voeren werk is gelegen:
In de kern Asten, Heusden, Ommel en in het buitengebied van de
gemeente Asten.
II.1.9 Verdeling in percelen
Er is geen perceel indeling.
II.1.10 Varianten
Varianten en alternatieven worden NIET in aanmerking genomen.
II.3 Duur of uitvoeringstermijn van de opdracht
Het werk dient uiterlijk 31 december 2005 opgeleverd te worden.
De maatregel Dijkstraat dient voor 15 november 2005 gereed te zijn.
III JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INFORMATIE
III.2 Voorwaarde voor deelneming
De in artikel 2.7.5 van het ARW 2004 bedoelde gegevens, die door de
inschrijver,
binnen 7 dagen na het daartoe gedane verzoek, moeten worden overlegd
om in
aanmerking te komen voor de opdracht van het werk zijn:
a) Bewijsstukken inzake inschrijvingsvereisten, zoals vermeld in de
Standaard RAW
Bepalingen (Standaard 2000);
b) zekerheidstelling van 5% van de aanneemsom;
c) verklaring van een externe accountant betreffende de totale omzet
en de omzet aan
werken over de afgelopen 3 boekjaren: U dient een gemiddelde omzet aan
werken in
de GWW-sector te hebben behaald van minimaal 540.000,- exclusief
B.T.W. per jaar ;
d) in de laatste vijf jaar, gerekend van de datum van aanbesteding,
tenminste 3 werken te
hebben opgeleverd op het gebied van inrichten 30 km en/of 60 km-zones
met een
minimale omzet van 200.000,-.Excl. B.T.W.. Ten bewijze hiervan dient u
een door de
opdrachtgever ondertekende verklaring te overleggen. In deze
verklaring dienen het
bedrag van de werken, alsmede de tijd en uitvoering te worden vermeld
en voorts moet
eruit blijken of zij vakkundig zijn verricht en op regelmatige wijze
tot een goed eind zijn
gebracht;
e) een verklaring welke de outillage, het materiaal en de technische
uitrusting vermeldt
waarover de inschrijver vooe de uitvoering van het werk beschikt;
f) Een kopie van een geldig en relevant ISO 9001:2000-certificaat van
de aannemer;
g) Een kopie van een geldig en relevant VCA** certificaat van de
aannemer;
h) Een rechtsgeldig ondertekende verklaring waaruit blijkt dat de
aannemer niet in staat
van faillissement of liquidatie verkeerd of het voorwerp is van een
surseance van
betaling of het voorwerp is van een soortgelijke toestand ingevolge
een gelijkaardige
procedure waarin de nationale wettelijke regeling voorziet. De
verklaring mag niet ouder zijn dan 6 maanden, gerekend vanaf de
aanbiedingsdatum;
i) Verklaring waaruit blijkt welk gedeelte van de opdracht in
onderaanneming wordt
uitgevoerd. De aanbestedende dienst dient schriftelijk goedkeuring te
verstrekken
inzake de eventuele onderaannemer(s). De aannemer dient tenminste 60%
van het
werk zelf uit te voeren, daarbij het verwijderen en aanbrengen van de
markering buiten
beschouwing. De onderaannemer dient ook te beschikken over het van
toepassing
zijnde ISO 9001:2000 -certificaat en een geldig VCA** certificaat,
kopie meesturen.
IV PROCEDURE
IV.1 Type van aanbestedingsprocedure
Openbare procedure conform de ARW 2004.
IV.2 Gunning
Gunning geschiedt na controle van de geschiktheideisen.
Gunningcriterium
Het gunningcriterium is laagste prijs.
IV.3 Administratieve inlichtingen
IV.3.2 Verkrijgbaarheid en kosten bestek
Voorwaarden en wijze van betaling: het bestek dient schriftelijk te
worden aangevraagd en ligt ter inzage bij de gemeente Asten, t.a.v.
mevrouw W.I. Bak, Postbus 290, 5720 AG Asten, faxnummer: 0493-671213,
e-mail: w.bak@asten.nl. De kosten van het bestek bedragen 100,00 welke
na aanvraag overgemaakt dient te worden op bankrekeningnummer
28.50.00.519 t.n.v. Gemeente Asten, o.v.v. naam, bedrijf en
besteknummer, waarna het bestek, inclusief tekeningen, zal worden
verzonden.
Er worden bijlagen beschikbaar gesteld. Bij de bestelling dient
duidelijk het bestek- en projectnummer met omschrijving en het
verzendadres met een contactpersoon te worden aangegeven. Een andere
wijze van betaling is niet mogelijk en er vindt geen restitutie
plaats.
IV.3.3 Uiterste termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot
deelneming
Het inschrijvingsbiljet tezamen met de eigen verklaring en de
verklaring van de
bestuurder (model K) moeten in één gesloten enveloppe, welke
gezamenlijk met de
inschrijfstaat in een verzamelenveloppe is gestoken, uiterlijk op
woensdag 28
september 2005 om 14.00 uur in het gemeentehuis van de gemeente Asten
(Koningsplein 3) aanwezig zijn in een daartoe bestemde afgesloten bus.
IV.3.6 Termijn van gestanddoening
In afwijking van artikel 2.28.1 van het ARW 2004 bedraagt de termijn
van
gestanddoening drie maanden.
IV3.7.2 Datum, tijdstip en plaats
Woensdag 28 september 2005 om 14.00 uur te Asten
VI AANVULLENDE INICHTINGEN
VI.4 Overige inlichtingen:
o De in het bestek opgenomen verkeersdrempels kunnen door de
aanbestedende dienst uit de definitieve opdracht geschrapt worden.
Indien hiertoe door de aanbestedende dienst wordt besloten zal dit met
behulp van de verrekenstaat worden verrekend.
o Het ARW 2004 is van toepassing.
o Een aanwijzing ter plaatse zal niet worden gehouden.
o Verzoek om inlichtingen of vragen dienen uiterlijk op woensdag 14
september 2005 voor 16.00 uur schriftelijk te worden ingediend, zie
I.1.