Gemeente Leiden en Inter Access ondertekenen contract digitale dienstverlening
Op donderdag 18 augustus a.s. ondertekenen de gemeente Leiden en Inter Access een contract in het kader van de digitale dienstverlening. Inter Access levert de gemeente een systeem waarmee het elektronisch aanbieden van producten mogelijk wordt gemaakt.
Vanaf 1 januari 2006 zullen via de gemeentelijke website vier producten digitaal worden aangeboden. Het betreft 'uittreksels' en 'verhuizingen' van de afdeling Burgerzaken en formulieren voor twee soorten subsidieaanvragen van de dienst Cultuur & Educatie. De bedoeling is dat het digitale productaanbod vervolgens wordt uitgebreid.
Naast het informeren op de website en de mogelijkheid van downloaden van formulieren, zet de gemeente Leiden met het mogelijk maken van digitale transacties de volgende stap in de ontwikkeling van de gemeentelijke dienstverlening aan haar burgers.
De ondertekening vindt plaats om 15.30 uur op het stadhuis. Burgemeester Henri Lenferink en Gerard Willemse, algemeen directeur van Inter Access, tekenen het contract.
Nadere informatie bij mevr. G. Hueber, communicatie dienst Informatie en Dienstverlening van de gemeente Leiden, tel. (071) 516 54 15
---- --
Gemeente Leiden