Gemeente Amsterdam

Sail Amsterdam 2005 van start
Zevende editie SAIL in 2005 een feit
14 november 2003 - Stichting Sail Amsterdam

Van 17 tot 21 augustus 2005 wordt Amsterdam weer de thuishaven voor één van de grootste maritieme manifestaties ter wereld: Sail Amsterdam 2005.

Burgemeester Cohen

Burgemeester Cohen en wethouder Dales van Amsterdam gaven vanmiddag samen met Sail-voorzitter Edgar Peer het startschot. Onder het motto `Enjoy a world of Friendships, gaat Sail in 2005 niet alleen de maritieme link tussen verleden, heden en toekomst tot leven brengen, maar ook aandacht schenken aan de verbinding van culturen, aan internationale vriendschappen en de rol van jongeren daarin.

Sail-voorzitter Edgar Peer: "Sail Amsterdam 2005 is er twee jaar voor het evenement - ondanks de mindere economische tijden - in geslaagd 60 % van het benodigde sponsorbudget van 4,8 miljoen euro binnen te halen". Het totale budget voor Sail 2005 bedraagt 7,5 miljoen euro. Daarvan komt 65% van sponsors en 35% uit commercie. Naast de Gemeente Amsterdam zijn de Postbank de Nationale Postcode Loterij hoofdsponsor en bevriend partner. ING Groep, waarvan de Postbank deel uitmaakt, is sinds 1985 aan het evenement verbonden. Daarnaast is Sail Amsterdam drie partnerships aangegaan met Boer & Croon Strategy & Management Groep, De Telegraaf en advocatenkantoor Clifford Chance.

Burgemeester Job Cohen: "Amsterdam is innig verbonden met Sail. De stad heeft van oudsher een open verbinding met de wereld. De kernwaarden vriendschap, tolerantie en begrip staan hier al eeuwen hoog in het vaandel. In een tijd van sociale verharding is een evenement als Sail een unieke gelegenheid voor de stad om deze waarden opnieuw tot leven te brengen, Ik ben er als burgemeester dan ook trots op dat wij Sail in 2005 weer mogen verwelkomen".

EZ wethouder Geert Dales. "Sail 2005 draagt bij aan het duidelijker en krachtiger op de kaart zetten van Amsterdam, ook internationaal. Het evenement is een voorbeeld van effectieve partnerships in promotie en sluit prachtig aan bij de ambities van Amsterdam op het gebied van citymarketing. Sail betekent een verdere versteviging van het merk Amsterdam in al zijn aspecten en is zowel nationaal als internationaal een push voor onze stad waar geen enkel ander evenement aan kan tippen."

© Gemeente Amsterdam