Sail Amsterdam 2005 van start
Zevende editie SAIL in 2005 een feit
14 november 2003 - Stichting Sail Amsterdam
Van 17 tot 21 augustus 2005 wordt Amsterdam weer de thuishaven voor
één van de grootste maritieme manifestaties ter wereld: Sail Amsterdam
2005.
Burgemeester Cohen
Burgemeester Cohen en wethouder Dales van Amsterdam gaven vanmiddag
samen met Sail-voorzitter Edgar Peer het startschot. Onder het motto
`Enjoy a world of Friendships, gaat Sail in 2005 niet alleen de
maritieme link tussen verleden, heden en toekomst tot leven brengen,
maar ook aandacht schenken aan de verbinding van culturen, aan
internationale vriendschappen en de rol van jongeren daarin.
Sail-voorzitter Edgar Peer: "Sail Amsterdam 2005 is er twee jaar voor
het evenement - ondanks de mindere economische tijden - in geslaagd
60 % van het benodigde sponsorbudget van 4,8 miljoen euro binnen te
halen". Het totale budget voor Sail 2005 bedraagt 7,5 miljoen euro.
Daarvan komt 65% van sponsors en 35% uit commercie. Naast de Gemeente
Amsterdam zijn de Postbank de Nationale Postcode Loterij hoofdsponsor
en bevriend partner. ING Groep, waarvan de Postbank deel uitmaakt, is
sinds 1985 aan het evenement verbonden. Daarnaast is Sail Amsterdam
drie partnerships aangegaan met Boer & Croon Strategy & Management
Groep, De Telegraaf en advocatenkantoor Clifford Chance.
Burgemeester Job Cohen: "Amsterdam is innig verbonden met Sail. De
stad heeft van oudsher een open verbinding met de wereld. De
kernwaarden vriendschap, tolerantie en begrip staan hier al eeuwen
hoog in het vaandel. In een tijd van sociale verharding is een
evenement als Sail een unieke gelegenheid voor de stad om deze waarden
opnieuw tot leven te brengen, Ik ben er als burgemeester dan ook trots
op dat wij Sail in 2005 weer mogen verwelkomen".
EZ wethouder Geert Dales. "Sail 2005 draagt bij aan het duidelijker en
krachtiger op de kaart zetten van Amsterdam, ook internationaal. Het
evenement is een voorbeeld van effectieve partnerships in promotie en
sluit prachtig aan bij de ambities van Amsterdam op het gebied van
citymarketing. Sail betekent een verdere versteviging van het merk
Amsterdam in al zijn aspecten en is zowel nationaal als internationaal
een push voor onze stad waar geen enkel ander evenement aan kan
tippen."
© Gemeente Amsterdam
Gemeente Amsterdam