Edelman - DLV
17 - 8 - 2005
Campagne Lekker Buiten Spelen in Haarlem
Masterfoods kondigt samenwerking met tv-zender Jetix aan
Masterfoods startte afgelopen mei het landelijke initiatief Lekker
Buiten Spelen. Voor dit initiatief plaatst Masterfoods dit jaar ruim
30 speciaal ontworpen speeltoestellen in diverse gemeenten in
Nederland. Het doel van de campagne is om het buiten spelen voor
kinderen in de leeftijd van 6 tot 12 jaar te stimuleren.
In het kader van de Lekker Buiten Spelen campagne doneert Masterfoods,
als vijfde plaats in Nederland, vandaag een aantal toestellen aan de
speelplaats aan de Henriette Bosmanstraat in Haarlem. De opgeknapte
speelplaats is vandaag met feestelijke activiteiten voor kinderen
heropend. De Haarlemse wethouder Divendal heeft om 16.15 uur het
startschot gegeven voor de ingebruikneming van de nieuwe speelplek.
Kinder tv-programma
Bovendien kondigt Masterfoods vandaag aan samen met tv-zender Jetix
het tv-programma Lekker Buiten Spelen te hebben ontwikkeld. In dit
dagelijkse programma, dat vanaf begin september te zien is, krijgen
kinderen tips over buitenspelletjes. Lekker Buiten Spelen wordt
gepresenteerd door de stoere maar innemende Minne. Minne gaat op zoek
naar de allerbeste buitenspeeltips. Daarvoor belt hij bij kinderen aan
om hen te vragen naar wat zij het liefste buiten doen. Vervolgens gaan
ze samen een leuke buiten speeltruc doen.
Website met speeltips
Naast het schenken en plaatsen van speeltoestellen omvat de campagne
een website www.lekkerbuitenspelen.nl. Op deze site kunnen kinderen en
hun ouders ter inspiratie buitenspeeltips, buitenspeelplekken op het
buitenspeelforum en andere informatie over de campagne vinden.
Speeltoestellen Haarlem
De locaties voor de speeltoestellen selecteert Masterfoods in overleg
met gemeentes en de NUSO (de landelijke organisatie voor speeltuinwerk
en jeugdrecreatie). Na plaatsingen in Rotterdam, Amsterdam,
Winterswijk en Almere was de gemeente Haarlem aan de beurt. De
speelplaats in de Slachthuisbuurt had echt een opknapbeurt nodig. Wij
dragen graag een steentje bij aan het opknappen van deze
speelgelegenheid. Ons doel is kinderen te motiveren meer buiten te
spelen", aldus Esther de Vilder, Senior Brands Manager Snackfood bij
Masterfoods.
De speelplaats in Haarlem is voorzien van een pannakooi, waarin
kinderen wedstrijdjes straatvoetbal kunnen spelen. Daarnaast staan er
op de speelplaats drie City Players (eigentijds vormgegeven figuren
van metaal).
De City Players zijn multifunctioneel en kunnen als klimrek dienen,
maar ook als doeltje bij voetbal of als buut bij verstoppertje spelen.
Mathieu Gielen, industrieel vormgever en docent aan de TU Delft,
tekende voor het ontwerp van de City Players. Het uitgangspunt voor
het ontwerp van de speeltoestellen is dat de toestellen de eigen
creativiteit en fantasie van kinderen prikkelen en aanzetten tot
samenspel. Per locatie worden de toestellen in een opstelling van twee
of drie stuks geplaatst. De City Players zijn speciaal ontwikkeld voor
kinderen van 6 tot 12 jaar omdat er een zeer beperkt aanbod van goede
speeltoestellen is voor kinderen in deze leeftijdsgroep.
Lekker Buiten Spelen is een initiatief van de categorie mini-reepjes,
bestaand uit Twix®, Mars®, Bounty® en Snickers® en Milky Way®.
Kinderen moeten de gelegenheid hebben om hun energie kwijt te raken en
dat willen we met de Lekker Buiten Spelen- campagne bereiken. We
stimuleren met Minis lekker buitenspelen en een actieve levenstijl
(veel bewegen) in de buitenlucht! Als we aan een actievere levensstijl
kunnen bijdragen, dan zal dit initiatief een succes zijn., aldus
Esther de Vilder.
Meer over Masterfoods:
Persberichten
Achtergrondinformatie
Beeldmateriaal
website: www.masterfoods.com
Edelman
Eveline Bouman
Postbus 2021
2130 GE Hoofddorp
tel: 023-554 2030
e-mail: eveline.bouman@Edelman.com
website: http://www.Edelman.com/nl
Margot Eggink
Edelman
Postbus 2021
2130 GE Hoofddorp
023-5542030
e-mail: margot.eggink@edelman.com