Edelman - DLV


17 - 8 - 2005

Campagne Lekker Buiten Spelen in Haarlem

Masterfoods kondigt samenwerking met tv-zender Jetix aan

Masterfoods startte afgelopen mei het landelijke initiatief Lekker Buiten Spelen. Voor dit initiatief plaatst Masterfoods dit jaar ruim 30 speciaal ontworpen speeltoestellen in diverse gemeenten in Nederland. Het doel van de campagne is om het buiten spelen voor kinderen in de leeftijd van 6 tot 12 jaar te stimuleren. In het kader van de Lekker Buiten Spelen campagne doneert Masterfoods, als vijfde plaats in Nederland, vandaag een aantal toestellen aan de speelplaats aan de Henriette Bosmanstraat in Haarlem. De opgeknapte speelplaats is vandaag met feestelijke activiteiten voor kinderen heropend. De Haarlemse wethouder Divendal heeft om 16.15 uur het startschot gegeven voor de ingebruikneming van de nieuwe speelplek.

Kinder tv-programma

Bovendien kondigt Masterfoods vandaag aan samen met tv-zender Jetix het tv-programma Lekker Buiten Spelen te hebben ontwikkeld. In dit dagelijkse programma, dat vanaf begin september te zien is, krijgen kinderen tips over buitenspelletjes. Lekker Buiten Spelen wordt gepresenteerd door de stoere maar innemende Minne. Minne gaat op zoek naar de allerbeste buitenspeeltips. Daarvoor belt hij bij kinderen aan om hen te vragen naar wat zij het liefste buiten doen. Vervolgens gaan ze samen een leuke buiten speeltruc doen.

Website met speeltips

Naast het schenken en plaatsen van speeltoestellen omvat de campagne een website www.lekkerbuitenspelen.nl. Op deze site kunnen kinderen en hun ouders ter inspiratie buitenspeeltips, buitenspeelplekken op het buitenspeelforum en andere informatie over de campagne vinden.

Speeltoestellen Haarlem

De locaties voor de speeltoestellen selecteert Masterfoods in overleg met gemeentes en de NUSO (de landelijke organisatie voor speeltuinwerk en jeugdrecreatie). Na plaatsingen in Rotterdam, Amsterdam, Winterswijk en Almere was de gemeente Haarlem aan de beurt. De speelplaats in de Slachthuisbuurt had echt een opknapbeurt nodig. Wij dragen graag een steentje bij aan het opknappen van deze speelgelegenheid. Ons doel is kinderen te motiveren meer buiten te spelen", aldus Esther de Vilder, Senior Brands Manager Snackfood bij Masterfoods.
De speelplaats in Haarlem is voorzien van een pannakooi, waarin kinderen wedstrijdjes straatvoetbal kunnen spelen. Daarnaast staan er op de speelplaats drie City Players (eigentijds vormgegeven figuren van metaal).

De City Players zijn multifunctioneel en kunnen als klimrek dienen, maar ook als doeltje bij voetbal of als buut bij verstoppertje spelen. Mathieu Gielen, industrieel vormgever en docent aan de TU Delft, tekende voor het ontwerp van de City Players. Het uitgangspunt voor het ontwerp van de speeltoestellen is dat de toestellen de eigen creativiteit en fantasie van kinderen prikkelen en aanzetten tot samenspel. Per locatie worden de toestellen in een opstelling van twee of drie stuks geplaatst. De City Players zijn speciaal ontwikkeld voor kinderen van 6 tot 12 jaar omdat er een zeer beperkt aanbod van goede speeltoestellen is voor kinderen in deze leeftijdsgroep.

Lekker Buiten Spelen is een initiatief van de categorie mini-reepjes, bestaand uit Twix®, Mars®, Bounty® en Snickers® en Milky Way®. Kinderen moeten de gelegenheid hebben om hun energie kwijt te raken en dat willen we met de Lekker Buiten Spelen- campagne bereiken. We stimuleren met Minis lekker buitenspelen en een actieve levenstijl (veel bewegen) in de buitenlucht! Als we aan een actievere levensstijl kunnen bijdragen, dan zal dit initiatief een succes zijn., aldus Esther de Vilder.

Meer over Masterfoods:
Persberichten
Achtergrondinformatie
Beeldmateriaal
website: www.masterfoods.com

Edelman
Eveline Bouman
Postbus 2021
2130 GE Hoofddorp
tel: 023-554 2030
e-mail: eveline.bouman@Edelman.com
website: http://www.Edelman.com/nl

Margot Eggink
Edelman
Postbus 2021
2130 GE Hoofddorp
023-5542030
e-mail: margot.eggink@edelman.com