Tiscali

SURF NAAR SAIL AMSTERDAM 2005 VIA sail.tiscali.nl

Utrecht, 11 augustus 2005 - De wereldberoemde varende maritieme manifestatie SAIL Amsterdam 2005 is vanaf 17 augustus te volgen via de site sail.tiscali.nl. Woensdag aanstaande wordt met de SAIL IN het startsein gegeven voor het evenement. Tiscali is naast de Postcode Loterij, de Postbank en de Koninklijke Marine hoofdsponsor van dit grootscheepse evenement. Het thema "Enjoy a world of friendships" sluit nauw aan op de missie die Tiscali heeft als sponsor van SAIL, om continenten en culturen met elkaar te verbinden.

Tiscali zet zich tijdens SAIL in om internet als multimediaal communicatiekanaal voor SAIL optimaal te benutten. Via de speciale site sail.tiscali.nl kunnen belangstellenden SAIL live volgen via een videostream. Op het hele terrein staan hoogwaardige camera's opgesteld die samen prachtige beelden opleveren van het evenement. Op de website kunnen bezoekers zelf schakelen tussen de verschillende beelden. De SAIL IN op 17 augustus wordt ook via live streaming vertoond. Verder is het laatste nieuws over SAIL te vinden op de site en kunnen bezoekers de speciale SAIL-game De Zwarte Parel spelen met elke dag kans op een multimediaset met flatscreen en een reis ter waarde van EUR 10.000,-. Tijdens het evenement zal Tiscali een speciaal ADSL-abonnement aanbieden.

Tiscali zal als mediapartner van SAIL samen met de SAIL organisatie een DVD uitbrengen met fraaie beelden van de intocht van de tall ships en de bonte vloot van scheepjes die deze grote zeilschepen verwelkomen. Met deze multimediale aanpak wordt SAIL op alle mogelijke manieren toegankelijk voor een breed publiek en kan de organisatie van SAIL uitgebreid verslag doen van de activiteiten en de hoogtepunten van deze samenkomst van schepen en mensen.

Tiscali ontwikkelt als full service provider op Europees niveau een uitgebreid scala aan breedbanddiensten. Via Tiscali beschikken internetgebruikers over een totaalpakket aan diensten zoals video on demand, muziek, games, telefonie via internet (VoIP) en de nieuwe carefree webdienst Tiscali.plus. Tiscali zet zich daarbij in om de mogelijkheden die internet biedt makkelijk toegankelijk, en simpel in gebruik, te maken.

Over Tiscali
Tiscali B.V. is de Nederlandse dochter van Tiscali S.p.A. (Nuovo Mercato, Milan: TIS; Nouveau Marché, Paris: 005773), 'the Internet Communication Company'. Tiscali biedt breedband- en inbelinternettoegang voor consumenten en zakelijk gebruik, innovatieve communicatiediensten en content. Op 31 maart 2005 had Tiscali 5,2 miljoen actieve gebruikers in Italië, Duitsland, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Tsjechië waarvan 1,2 miljoen met een ADSL-abonnement. Daarvan zitten 235.000 gebruikers op het eigen netwerk van Tiscali. De corporate website van Tiscali is www.tiscali.com . De Nederlandse website van Tiscali is www.tiscali.nl