TISCALI HOOFDSPONSOR SAIL 2005
Utrecht/Amsterdam, 19 januari 2005 - Tiscali is de nieuwe hoofdsponsor van SAIL Amsterdam 2005. De wereldberoemde varende maritieme manifestatie wordt van 17 tot 22 augustus gehouden. Als Europees internetcommunicatiebedrijf wil Tiscali inspanningen zoals SAIL, die tot doel hebben de diverse culturen in de wereld met elkaar te verbinden, ondersteunen. Het thema van dit grootscheepse internationale nautische evenement Enjoy a world of friendships sluit nauw aan op deze missie van Tiscali. Als hoofdsponsor van SAIL verbindt Tiscali zich aan het grootste publieksevenement van Nederland dat op miljoenen bezoekers uit binnen- en buitenland een krachtige en prestigieuze uitstraling heeft.
Tiscali is de vierde hoofdsponsor van SAILnaast de Postcode Loterij, de Postbank en de Koninklijke Marine. Tiscali zal zich inzetten om zowel radio en televisie als internet en andere nieuwe media als communicatiekanalen voor SAIL optimaal te benutten. Met een zogeheten multimediale aanpak wordt SAIL op alle mogelijke manieren toegankelijk voor een breed publiek en kan de organisatie uitgebreid verslag doen van de voorbereidingen, de activiteiten en de hoogtepunten van deze samenkomst van schepen en mensen. Tijdens het evenement zal Tiscali ter plekke ook diverse internetdiensten installeren
Tiscali ontwikkelt als full service provider op Europees niveau een uitgebreid scala aan breedbanddiensten. Naast internettoegang en internetdiensten beschikken abonnees in het tweede kwartaal van 2005 over een totaalpakket aan entertainmentdiensten zoals video-on-demand (VoD), muziek, games en telefonie via internet (VoIP). Tiscali geeft hiermee concreet invulling en kracht aan het idee van een multimediale consumentenervaring.
Over Tiscali
Tiscali B.V. is de Nederlandse dochter van Tiscali S.p.A. (Nuovo Mercato, Milan: TIS; Nouveau Marché, Paris: 005773), the Internet Communication Company . Tiscali biedt breedband- en inbelinternettoegang voor consumenten en zakelijk gebruik, innovatieve communicatiediensten en content. Op 30 september 2004 had Tiscali 7,7 miljoen actieve gebruikers en was het aantal breedbandabonnees gestaag gegroeid tot 1,54 miljoen. De corporate website van Tiscali is www.tiscali.com . De Nederlandse website van Tiscali is www.tiscali.nl
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Veronique van Zanten, Van Kempen Public Relations & Public Affairs
Telefoon 070-3463760
Tiscali