Rabobank Rotterdam en Flying Bytes starten mobiele Eureka campagne

Mobiele telefoon staat centraal bij Rabobank acties rond Eurekaweek

ROTTERDAM, 20050816 -- Van 15 tot en met 18 augustus maken nieuwe studenten tijdens de Eurekaweek 4 dagen lang intensief kennis met de stad Rotterdam, de universiteit en studentenverenigingen. Als hoofdsponsor van de Rotterdamse Eurekaweek maakt Rabobank Rotterdam een innovatief statement met de introductie van 'Eureka Mobile'.


Met Eureka Mobile raak je nooit de weg kwijt en weet je altijd hoe laat activiteiten op welke plaats in de stad van start gaan. De techniek van Eureka Mobile is dezelfde als de techniek die wordt toegepast voor spelletjes op mobiele telefoons. Door een SMS-je te sturen naar een speciaal nummer, ontvangen de deelnemers Eureka Mobile direct op hun eigen telefoon. Bovendien maken de Eurekaweek deelnemers kans op het winnen van ludieke prijzen door mee te doen aan de 'Rotterdam Quiz'. Alle informatie is makkelijk te vinden in een zogenaamd J2ME programma dat de Rabobank speciaal voor deze gelegenheid heeft laten ontwikkelen. De populariteit van het mobieltje onder jongeren is ongekend groot. Rabobank Rotterdam speelt hier met het mobiele programma slim op in.

Flying Bytes Mobile heeft de campagne voor Rabobank Rotterdam en de Erasmus Eurekacommissie ontwikkeld. "Iedereen heeft een mobiele telefoon en niemand gaat van huis zonder" is het credo van het mobiele telecombedrijf uit Den Haag. Eureka Mobile is een goed voorbeeld van innovatieve marketing waarbij de populariteit van het mobieltje en technische mogelijkheden ten volle worden benut.