KLM

05/033

Skyteam introduceert wereldwijd corporate travel programma

SkyTeam introduceert een nieuw product voor multinationals. Wereldwijd programma voor bedrijven biedt alle voordelen van negen mondiaal opererende luchtvaartmaatschappijen via een enkele overeenkomst

SAN DIEGO, Californië (USA), 16 augustus 2005 - De wereldwijde luchtvaartalliantie SkyTeam kondigde vandaag de introductie aan van een nieuw corporate travel programma voor mondiale bedrijven. Dit programma biedt via een enkele overeenkomst op maat gemaakte reisoplossingen tegen concurrerende prijzen voor 684 bestemmingen in 133 landen. Tegelijk met dit nieuws werd bekendgemaakt dat SkyTeam optreedt als sponsor van de jaarlijkse bijeenkomst en vakbeurs van de National Business Travel Association in San Diego, Californië.

SkyTeam is een samenwerkingsverband van negen luchtvaartmaatschapppijen: Aeroméxico, Air France, Alitalia, Continental Airlines, CSA Czech Airlines, Delta Air Lines, KLM Royal Dutch Airlines, Korean Air en Northwest Airlines.

"Aangezien de mondialisering van bedrijven blijft toenemen, wil SkyTeam met haar mondiale corporate travel programma meer opties bieden aan multinationale bedrijven, evenals een efficiëntere manier om hun mondiale reisprogramma te managen," aldus Steve Sear, Vice President Sales, Northwest Airlines.

Bedrijven die contracten sluiten met SkyTeam krijgen kortingen als ze meer zaken doen met luchtvaartmaatschappijen van de alliantie. De individuele zakenreizigers van deze bedrijven verdienen frequent flyer miles met het programma van de luchtvaartmaatschappij van de alliantie waarmee zij vliegen en deze miles kunnen worden ingewisseld bij alle andere leden van SkyTeam.

Inkopers van reizen voor grote bedrijven hoeven met slechts één centrale contactpersoon van de luchtvaartalliantie te werken, die namens de alliantie voor de uitvoering van het contract zorgt, zodat een eenvoudige implementatie gewaarborgd is. Aan de andere kant van de keten zullen lokale verkoopmedewerkers van alle negen luchtvaartmaatschappijen voor de ondersteuning zorgen die nodig is om aan de mondiale behoeften van de klant tegemoet te komen.

Voor bedrijven blijft de optie open om met afzonderlijke luchtvaartmaatschappijen zaken te doen, maar het programma biedt veel potentiële voordelen. De geboden oplossing biedt drie belangrijke voordelen: een enkel contract, geharmoniseerde kortingen en doelen en één aanspreekpunt wat betreft geleverde prestaties. De verkoopmedewerkers van elk lid van SkyTeam zijn volledige getraind in deze nieuwe aanbieding.

SkyTeam werkt momenteel samen met verschillende multinationals aan het op maat maken van hun mondiale reisprogramma's.

Multinationale bedrijven met mondiale reisbehoeften kunnen contact opnemen met een verkoopmanager van SkyTeam bij een van de luchtvaartmaatschappijen van de alliantie om de dialoog aan te gaan voor het vormen van een besluit met betrekking tot deelname aan een mondiaal bedrijfscontract.

Over SkyTeam
SkyTeam is de mondiale alliantie van de negen luchtvaartmaatschappijen Aeroméxico, Air France, Alitalia, Continental Airlines, CSA Czech Airlines, Delta Air Lines, KLM Royal Dutch Airlines, Korean Air en Northwest Airlines. Via een van 's werelds grootste hub-netwerken biedt SkyTeam haar 343,6 miljoen passagiers per jaar een wereldwijd systeem van meer dan 15.000 dagelijkse vluchten naar alle hoofdbestemmingen. Bezoek SkyTeam op het Web op www.skyteam.comhttp://www.skyteam.com

Media die aanwezig zijn op de jaarlijkse bijeenkomst en vakbeurs van de National Business Travel Association worden uitgenodigd om een bezoek te brengen aan SkyTeam in stand 2214 B, waar zij meer te weten kunnen komen over dit nieuwste product en andere voordelen van SkyTeam.



KLM