RTL Group


Ruim 1 miljoen kijkers kiezen voor eredivisie voetbal op vernieuwde RTL 5

Meer dan 1 miljoen kijkers stemde vrijdag 12 augustus jl. af op de eerste live Eredivisie-wedstrijd (AZ-Sparta) bij het vernieuwde RTL 5. Hiermee wist het station een zenderaandeel te behalen van 11,9%. De beste vrijdag sinds 4 mei 2001 bij kijkers van 20-34 jaar. Ook in de doelgroep 20-49 jaar was het één van de hoogste avonden ooit. RTL 5 maakt met deze glansrijke cijfers de eerste slag als tweede publiekszender van RTL Nederland.

Behalve deze succesvolle aftrap wist RTL Nederland met RTL 4, RTL 5 en het nieuwe RTL 7 haar eerste dag als family of stations af te sluiten met een onbetwist marktleiderschap in alle doelgroepen en liet de concurrentie daarmee ver achter zich. In boodschappers 20-49 jaar was het gezamenlijke zenderaandeel 33,5%; bij kijkers tussen 20-49 jaar resulteerde dit in een zenderaandeel van 33,6%; in 20-34 jaar kwamen de zenders uit op 35,3% en bij mannen 20-49 jaar liep dit op tot 33,4%.

Met de family of stations wordt de kijker rijkelijk voorzien van programmas in alle mogelijke genres: sport, nieuws, drama, reality, comedy, infotainment, groot entertainment, blockbuster-films en films voor liefhebbers. RTL 4 (Je Raakt Niet Uitgekeken), RTL 5 (Jouw Nieuwe RTL 5) en RTL 7 (Verrassend Vertrouwd) staan dit winterseizoen dan ook garant voor het meest complete televisieaanbod.


---

------------------------------------- Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met Kim Koppenol, persdienst RTL Nederland via tel. 035-6718597.

© 2005 RTL Nederland / IP