Ruim 1 miljoen kijkers kiezen voor eredivisie voetbal op vernieuwde
RTL 5
Meer dan 1 miljoen kijkers stemde vrijdag 12 augustus jl. af op de
eerste live Eredivisie-wedstrijd (AZ-Sparta) bij het vernieuwde RTL 5.
Hiermee wist het station een zenderaandeel te behalen van 11,9%. De
beste vrijdag sinds 4 mei 2001 bij kijkers van 20-34 jaar. Ook in de
doelgroep 20-49 jaar was het één van de hoogste avonden ooit. RTL 5
maakt met deze glansrijke cijfers de eerste slag als tweede
publiekszender van RTL Nederland.
Behalve deze succesvolle aftrap wist RTL Nederland met RTL 4, RTL 5 en
het nieuwe RTL 7 haar eerste dag als family of stations af te sluiten
met een onbetwist marktleiderschap in alle doelgroepen en liet de
concurrentie daarmee ver achter zich. In boodschappers 20-49 jaar was
het gezamenlijke zenderaandeel 33,5%; bij kijkers tussen 20-49 jaar
resulteerde dit in een zenderaandeel van 33,6%; in 20-34 jaar kwamen
de zenders uit op 35,3% en bij mannen 20-49 jaar liep dit op tot
33,4%.
Met de family of stations wordt de kijker rijkelijk voorzien van
programmas in alle mogelijke genres: sport, nieuws, drama, reality,
comedy, infotainment, groot entertainment, blockbuster-films en films
voor liefhebbers. RTL 4 (Je Raakt Niet Uitgekeken), RTL 5 (Jouw Nieuwe
RTL 5) en RTL 7 (Verrassend Vertrouwd) staan dit winterseizoen dan ook
garant voor het meest complete televisieaanbod.
---
------------------------------------- Noot aan de redactie: voor meer
informatie kunt u contact opnemen met Kim Koppenol, persdienst RTL
Nederland via tel. 035-6718597.
© 2005 RTL Nederland / IP
RTL Group