Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nederlandse detailhandel krijgt verkoopimpuls met nieuwe webwinkelformule

ZAANDAM 15 AUGUSTUS 2005 - Het Nederlandse ShopsHeaven draait het voor ondernemers vervelende gezegde 'De kost gaat voor de baat' helemaal om. Bij deze nieuwe webshopformule gaat de baat juist voor de kosten uit. ShopsHeaven biedt de mogelijkheid om zonder investeringskosten direct met een eigen webshop het net op te gaan, waarmee miljoenen potentiële klanten in bereik komen. De formule is een primeur in Nederland en biedt detaillisten nieuwe verkoopimpulsen.

Ron de Jong, directeur van ShopsHeaven: "De verkoop via internet stijgt snel, mensen kopen steeds vaker on line. Het bijzondere aan onze aanpak is de laagdrempeligheid, de snelheid en het gemak. Een goede webshop vergt doorgaans een flinke financiële investering en het bouwen ervan duurt vaak lang. En dan moet de uitbater nog maar zien of hij de kosten gaat goedmaken. Bij ons opent een ondernemer in luttele minuten kosteloos een professionele webshop, waarin hij zijn aanbod gemakkelijk zelf beheert."

ShopsHeaven biedt alle ruimte voor een fraaie en onderscheidende styling van hun digitale winkel. Er is keuze uit 165 verschillende templates voor het corporate profiel van de winkel (uitstraling/stijl, bedrijfsfilosofie) en 17 verschillende templates voor het catalogusdeel (het assortiment van de webwinkel). Standaard zijn de 3 meest gangbare betaalmiddelen op internet in de webshop geïntegreerd: bankoverschrijving, rembours zending of credit card. Ook de systemen Way2Pay of Pay-Pall zijn mogelijk. In de webshop zijn tevens standaard drie verzendmodules opgenomen, waaronder een directe koppeling met TPG Post.

Zijn er dan helemaal geen kosten? Jawel, maar pas als de verkoper daadwerkelijk zaken doet. De vergoeding aan ShopsHeaven bedraagt slechts 1% over de gerealiseerde omzet. Ideaal voor de verkoper, omdat hij bij geen omzet ook geen kosten betaalt. Ron de Jong: "Natuurlijk is het principe van een webshop niet nieuw, maar de manier waarop een winkel in de cybermall ShopsHeaven wordt geopend is baanbrekend. Zonder kosten gaat de webwinkelier on line in een geheel eigen umfeld. Aan het assortiment stellen wij in principe geen limiet. In een webshop zijn gratis vele duizenden artikelen te voeren."