Ingezonden persbericht


--- Persbericht ---

Media Republic en Sony Ericsson lanceren the Soundtrack to your life

Introductie Sony Ericsson Walkman" Phones-familie gepaard met innovatieve campagne

Amsterdam, 12 augustus 2005 Vandaag is het zover: Sony Ericsson introduceert de Walkman" Phones-familie. In het kader van deze productintroductie lanceren Media Republic en Sony-Ericcson het concept the Soundtrack to your life .

Een viertal bekende Nederlanders en bekende Vlamingen fungeren als ambassadeurs van de Sony Ericsson W800i, het eerste model uit Walkman" Phones-productreeks. In Nederland bestaat het team uit Winston Gerschtanowitz, Daniëlle Overgaag, Dennis van der Geest en Renate Verbaan. België wordt vertegenwoordigd door Phaedra Hoste, An Lemmens en Maurice Engelen, beter bekend als Praga Khan. Na verloop van tijd zullen meer ambassadeurs aan de campagne worden toegevoegd. Op www.walkmanphone.nl en www.walkmanphone.be hebben zij hun top-3 van favoriete muziek geplaatst. Bij elk nummer vertellen de artiesten het bijbehorende achtergrondverhaal. Het derde nummer van de top-3 wordt overigens niet bij naam genoemd. Bezoekers van de website worden aangespoord op basis van het achtergrondverhaal de naam van de track te raden. Zij maken daarmee kans op de Sony Ericsson W800i-telefoon. De Sony Ericsson W800i is het eerste model uit de Walkman" Phones-familie. Het toestel is uitgerust met 512 MB opslagruimte, dat uitbreidbaar is tot 2 GB. De standaardopslag biedt daarmee ruimte tot 130 tracks (vergelijkbaar met 10 tot 12 audio-cd s). Het apparaat dat niet meer weegt dan 100 gram kan worden aangesloten op een hifi-stereo en externe speakers. Standaard wordt een high quality stereo headset meegeleverd. De Sony Ericsson W800i is bovendien uitgerust met een 2-megapixel auto-focus camera, digitale zoom en photo light .

Aansluiting bij product

Eric Rikken, Head of Marketing Benelux: Met deze campagne hebben wij aansluiting gezocht bij de Walkman Phones 100, de eerste poll ooit die de favoriete muziek van de hele wereld in kaart brengt en door Sony Ericsson wordt verzorgd. In onze ogen sluit de campagne naadloos aan op de nieuwe Walkman Phones-reeks. Muziekliefhebbers worden aangemoedigd op www.walkmanphones100.com te stemmen op hun drie favoriete nummers aller tijden. Daarbij wordt ook gevraagd naar de motivatie voor de keuze. Deze actie kent een looptijd van zes weken en de uitslag wordt op 28 september 2005 wereldwijd bekend gemaakt. Bas Verhart, CEO en oprichter Media Republic, voegt hieraan toe: De Walkman kan gerust een fenomeen worden genoemd. Voor een bedrijf als Media Republic, dat zich vaak toelegt op mobiele concepten, is dit een logische stap na de lancering van de eerste mobiele soapserie en televisiezender. We zijn er dan ook trots op dat we op onze eigen manier kunnen bijdragen aan het Walkman-fenomeen.

--- Einde bericht ---

Over Sony Ericsson Mobile Communications

Sony Ericsson Mobile Communications ontwikkelt veelzijdige mobiele telefoons, accessoires, PC-kaarten en M2M oplossingen voor de wereldwijde communicatiemarkt. Het bedrijf is in 2001 opgezet als een joint venture door Ericsson en Sony. Het hoofdkwartier bevindt zich in London en er werken in totaal 5.000 mensen, onder andere op de verschillende R&D sites in Europa, Japan, China en Amerika.

Over Media Republic

Media Republic bedenkt crossmediale concepten voor diverse mediabedrijven en adverteerders. Door een combinatie van verschillende media, zoals games, mobiele services, televisie en internet worden consumenten op een nieuwe manier benaderd. Media Republic realiseert haar projecten met een groep van meer dan 120 creatieve toptalenten, met technische know how en een uitgebreid business netwerk. Meer informatie is te vinden op www.mediarepublic.com.



Ingezonden persbericht