Ingezonden persbericht


-Persbericht-

Nieuw boek van F&G Publishing: 'Van Massamerk naar Mensmerk, merken in een veranderende mediacontext'

Heerhugowaard, 12 augustus 2005 - - F&G Publishing introduceert het boek 'Van Massamerk naar Mensmerk, merken in een veranderende mediacontext'. De auteur Erwin van Lun gaat in dit boek uitgebreid in op de verandering van de "brand scape" door nieuwe ICT. Merken werden groot in het massacommunicatietijdperk. Nu de mediacontext verandert, veranderen merken mee.

De grootste merken van de komende eeuw zijn minder goed in hard roepen maar des te beter in goed luisteren. Er ontstaan personal brands die informatie, producten en diensten kant-en-klaar op maat leveren aan de individuele consument. Personal brand agents zijn de intelligente softwarerepresentanten van deze merken. Deze agents verschijnen op elk mogelijk beeldscherm - op afroep - en zien er uit als levende wezens, op de langere termijn zelfs als mensen. De consument communiceert met deze mensmerken in een persoonlijke en gesproken dialoog. Zij zijn als maatjes die altijd beschikbaar zijn, waar ook ter wereld. Media worden langzaam volwassen en in die volwassen mediacontext van 2015 krijgt de consument eindelijk een échte relatie met merken.

Veranderingen komen echter nooit als revolutie maar altijd als evolutie. Dat geldt ook voor merkveranderingen. Wie goed kijkt, kan het mensmerk dus al zien, zij het in embryonaal stadium. Het opgroeien van merken is echter in volle gang en volgt de mogelijkheden van de media. Slimme professionals gebruiken de visie uit dit boek om met hun merken te anticiperen op de toekomst.

Rik Riezebos, managing consultant Brand Capital: 'Dit boek bevat nuttige, bruikbare en direct toepasbare adviezen voor maar liefst dertien verschillende beroepsgroepen en voor tien soorten bedrijven. Het is een must voor iedereen die wil weten wat de invloed is van ICT op de brand scape.'

Titel: Van Massamerk naar Mensmerk, merken in een veranderende mediacontext Auteur: Erwin van Lun
Met een voorwoord van Giep Franzen én van Rik Riezebos. ISBN 90 75432 445, prijs ¤ 29,50 (incl. BTW)

Over de auteur: Erwin van Lun (1968) is strategisch merkadviseur, auteur en spreker. Hij studeerde af op kunstmatige intelligentie aan de TU Delft waarna hij tien jaar werkte bij ICT-bedrijf LogicaCMG. Eerst als consultant en nadien als internationaal e-communications manager. Vervolgens was hij strategic planner bij Ogilvy te Amsterdam. Onlangs behaalde hij de titel 'Master of Brand Management' aan de Erasmus Universiteit. Hij volgt de ontwikkelingen van merkcommunicatie op de voet via www.mensmerk.nl

Voor redactionele informatie, een recensie-exemplaar of een interview met de auteur: F&G Publishing, Wouter van Assendelft, Postbus 1245, 1700 BE Heerhugowaard. Telefoon: 072-5762888, e-mail: wouter@fngpubli.com, internet: www.fngpubli.com

Of: Influx PR, Jakob Brons, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055-3663034, e-mail: jakob@influx-pr.com, internet: www.influx-pr.com