Net4kids zet nieuwe stappen in tweede kwartaal 2005
Professionalisering versterkt vrijwilligersorganisatie
Amstelveen, 12 augustus 2005 - Net4kids, het non-profit internetplatform voor kinderhulpprojecten, presenteerde in het afgelopen kwartaal de nieuwe website met het eerste financiële jaarverslag en benadrukte zo de waarde die zij hecht aan openheid en transparantie. Tevens benoemde de organisatie een nieuwe marketing manager om de donateurbasis te versterken. Verder werd Loek van den Boog, oprichter en voorzitter van Net4kids, door FM Weekly uitgeroepen tot één van de meest prominente filantropen van Nederland.
Verbeterde website omvat online jaarverslag
Om het belang van openheid en transparantie te onderstrepen, presenteerde Net4kids onlangs de update van de website. Op de vernieuwde website rapporteert Net4kids online de financiële resultaten over 2004 in een online jaarverslag. De site is actiegericht opgezet, biedt ruimte voor actualiteit en beschikt over een flexibele indeling en verbeteringen op het gebied van vormgeving en techniek.
In het online jaarverslag rapporteert Net4kids ¤ 144.809 aan donaties voor projecten. Deze donaties zijn voor 100% naar projecten in Afrika en Azië gegaan, waar 3.884 kansarme kinderen structurele hulp hebben ontvangen in de vorm van onderdak, medische zorg, onderwijs en/of veilig drinkwater. Klik hier voor de details over donaties en bestedingen in 2004.
Emilie van Rappard nieuwe marketing manager
Met ingang van 1 augustus ondersteunt Emilie van Rappard (1971) als nieuwe marketing manager de Net4kids-vrijwilligersorganisatie. Van Rappard volgt Veronika Uhl in deze functie op, die zich voortaan volledig zal focussen op de selectie, monitoring en reporting van projecten.
Als marketing- en communicatieprofessional deed Van Rappard (1971) tussen 1995 en 2002 veel ervaring op bij KLM. Sinds 2004 is zij actief als directeur/eigenaar van 'ismu', een communicatiemanagementbureau dat bedrijven met strategie, coaching en managementondersteuning bijstaat in de formulering en de uitvoering van marketing- en communicatiebeleid.
Emilie van Rappard: "Binnen Net4kids ga ik me richten op het versterken van bestaande relaties en het vergroten van onze donateurbasis. Daarbij focussen we de komende tijd op de zakelijke markt. Dankzij onze pragmatische en IT-gedreven werkwijze kunnen we bedrijven ondersteunen bij de implementatie van hun goede doelen-beleid en kunnen we zowel klanten als medewerkers persoonlijk betrekken bij de projecten."
Loek van den Boog hoog op de lijst van prominente filantropen volgens FM Weekly
Filantropisch magazine FM Weekly heeft Loek van den Boog uitgeroepen tot een van de meest prominente filantropen van Nederland. Dit voorjaar presenteerde het blad voor het eerst de FM50, een top 50 met de vijftig sterkste spelers in de filantropische markt. Loek van den Boog, oprichter en voorzitter van Net4kids, behaalde er de 11e plaats en is volgens het blad een pionier op de filantropische markt, die vooral nieuwe, mondige donateurs lijkt aan te spreken.
Van den Boog: "Ik zie deze nominatie als een erkenning voor het Net4kids-team, die mijns inziens dan ook volledig op hun conto kan worden geschreven. Maar ik zie het ook als een bevestiging van ons concept. Met Net4kids hebben we gekozen voor een bijzonder businessmodel waarmee we ons juist richten op donateurs die tot op heden aan de zijlijn bleven staan. Ons concept is voor velen kennelijk een relevante aanvulling op de goede doelenmarkt."
Over Net4kids
Net4kids Aid Foundation is een non-profit internetplatform dat concrete kinderhulpprojecten aanbiedt aan potentiële gevers. De organisatie is gebouwd op vier pijlers: de gever kan zelf het te steunen project kiezen; 100% van de bijdrage gaat naar het project, alle bijkomende kosten worden door Net4kids zelf en sponsoren betaald; er is een persoonlijke terugkoppeling van de voortgang van het gesteunde project en een niet-goed-geld-terug-garantie. Net4kids ondersteunt projecten ten behoeve van kansarme kinderen. De geografische focus van de projecten ligt op ontwikkelingslanden in Afrika en Azië.
Via Net4kids krijgen hulpprojecten toegang tot een groot bestand van gevers die ze anders niet kunnen bereiken. Ze kunnen gebruik maken van de Net4kids IT-infrastructuur en worden betrokken bij alle marketingactiviteiten van Net4kids. Voor meer informatie over Net4kids: www.net4kids.org.