Delhaize Groep
Delhaize Groep rapporteert nettoresultaat van EUR 158,2 miljoen in
eerste halfjaar 2005 en bevestigt de winstvooruitzichten voor het
volledige jaar
Kerncijfers tweede kwartaal
* Omzetgroei van 3,1% aan ongewijzigde wisselkoersen
* Bedrijfsresultaat daalt met 10,3% aan ongewijzigde wisselkoersen
* Nettoresultaat van EUR 76,9 miljoen
Kerncijfers eerste halfjaar
* Omzetgroei van 3,1% aan ongewijzigde wisselkoersen
* Bedrijfsresultaat daalt met 3,8% aan ongewijzigde wisselkoersen
* Nettoresultaat stijgt met 13,6% tot EUR 158,2 miljoen
Bevestiging van de vooruitzichten voor 2005 (aan ongewijzigde
wisselkoersen)
* Omzetgroei van 3,5% tot 4,5%
* Stijging van het bedrijfsresultaat met mid-single digits
* Stijging van het nettoresultaat tussen 15% en 20%
Volledige persmededeling in pdf-formaat
Financial statements Delhaize America (US GAAP)
Reactie van de Afgevaardigd Bestuurder
Zoals we eerder dit jaar aangaven, bleek het tweede kwartaal uitdagend
voor Delhaize Groep, zegt Pierre-Olivier Beckers, Voorzitter van het
Executief Comité en Afgevaardigd Bestuurder. We wisten dat de
vergelijkingsbasis hoog zou zijn en we hielden rekening met tijdelijk
hogere bedrijfskosten omwille van verschillende strategische
initiatieven voor de lange termijn zoals Victory, Sweetbay en
marktvernieuwingen bij Food Lion. Maar ingevolge de aanhoudend
competitieve omgeving in onze kernmarkten en de zwakke economische
omgeving in België bleven onze resultaten onder onze eigen omzet- en
winstvooruitzichten.
Echter, in juni en verder in het derde kwartaal zagen wij een
verbetering van de verkooptendensen in de V.S., die een betere
prestatie in de tweede helft van 2005 zullen ondersteunen. Wij zijn
tevreden met de recente omzetontwikkeling bij Food Lion ten gevolge
van onze prijsdalingen en promoties en andere initiatieven voor
omzetgroei. Deze positieve tendensen bij Food Lion, de bijdrage van de
overgenomen Victory- en Cash Fresh-winkels, en een lagere
vergelijkingsbasis in het tweede halfjaar, geven ons vertrouwen in
onze vooruitzichten voor het volledige jaar, besluit de heer Beckers.
Resultaten tweede kwartaal
In het tweede kwartaal van 2005 boekte Delhaize Groep een organische
omzetgroei van 1,2%. De netto-omzet en andere opbrengsten daalden met
0,1% tot EUR 4,6 miljard door de verzwakking van de dollar met 4,3%
tegenover de euro. Aan ongewijzigde wisselkoersen zouden de
netto-omzet en andere opbrengsten met 3,1% gestegen zijn door:
de toename van de Amerikaanse omzet met 3,2%, ondersteund door de
overname van Victory;
de groei van de Belgische omzet met 2,6%, met inbegrip van de overname
van Cash Fresh.
Delhaize Groep beëindigde het tweede kwartaal van 2005 met een
verkoopnetwerk van 2.614 winkels tegenover 2.560 winkels eind maart
2005.
De brutomarge steeg tot 25,0% van de netto-omzet en andere opbrengsten
(tegenover 24,6% in het tweede kwartaal van 2004) ingevolge een hogere
brutomarge in de V.S., hoofdzakelijk te danken aan betere
inventarisresultaten bij Food Lion. De Belgische brutomarge bleef
onveranderd.
De verkoop-, algemene en administratieve kosten stegen tot 20,7% van
de netto-omzet en andere opbrengsten (tegenover 19,7% in het tweede
kwartaal van 2004) voornamelijk ingevolge de lager dan verwachte
omzet, kosten voor de integratie van Victory, de lancering van
Sweetbay en de marktvernieuwingen bij Food Lion vóór de realisatie van
de verwachte positieve invloed op de omzet, hogere energie- en
brandstofprijzen doorheen de Groep, de stijging van de loonniveaus in
België ten gevolge van wettelijke indexeringen en hogere kosten voor
aandelenopties.
Andere bedrijfskosten stegen met EUR 6,0 miljoen tot EUR 8,6 miljoen,
hoofdzakelijk ingevolge het eenmalige verlies verbonden aan de afbraak
van een bestaand gebouw dat moet plaatsmaken voor een nieuw
distributiecentrum voor verse producten in België en aan de
waardevermindering van activa in het kader van de marktvernieuwingen
en winkelsluitingen bij Food Lion.
In vergelijking met de sterke bedrijfsmarge van 5,2% vorig jaar,
daalde de bedrijfsmarge van Delhaize Groep tot 4,5% van de netto-omzet
en andere opbrengsten, hetgeen resulteerde in een daling van het
bedrijfsresultaat met 10,3% aan ongewijzigde wisselkoersen.
De netto financiële kosten daalden met 3,1% tot EUR 74,7 miljoen
ingevolge de lagere dollar. De effectieve belastingvoet steeg van
33,5% tot 41,1% ingevolge ontvangen intresten ten belope van USD 5,6
miljoen op een terugbetaling van belastingen in de V.S. in 2004,
verhoogde voorzieningen voor state taxes in de V.S., roerende
voorheffing op het dividend betaald door Delhaize America aan de
moederonderneming en de impact van de verloning op basis van aandelen
in de V.S. in 2005.
Het nettoresultaat van voortgezette activiteiten daalde met 27,6% tot
EUR 77,6 miljoen, of EUR 0,81 per aandeel (gewoon). Het resultaat van
beëindigde activiteiten bedroeg EUR 0,7 miljoen tegenover EUR -5,2
miljoen vorig jaar. Beëindigde activiteiten omvatten de Thaise
activiteiten (gedesinvesteerd sinds 1 september 2004) en de Slowaakse
activiteiten (verkocht op 30 juni 2005).
Bijgevolg daalde het nettoresultaat in het tweede kwartaal van 2005
met 23,0% tot EUR 76,9 miljoen. Het gewone nettoresultaat per aandeel
bedroeg EUR 0,82 (EUR 1,08 in het tweede kwartaal van 2004). Aan
ongewijzigde wisselkoersen zou het nettoresultaat met 20,4% gedaald
zijn.
Resultaten eerste halfjaar
In de eerste jaarhelft van 2005 boekte Delhaize Groep een organische
omzetgroei van 1,4%.
Aan ongewijzigde wisselkoersen:
stegen de netto-omzet en andere opbrengsten met 3,1% tot EUR 9,2
miljard;
daalde het bedrijfsresultaat met 3,8% tot EUR 426,2 miljoen;
daalde het nettoresultaat uit voortgezette activiteiten met 13,1%;
steeg het nettoresultaat met 17,5% tot EUR 163,6 miljoen daar het
nettoresultaat van de eerste helft van 2004 negatief werd beïnvloed
door de sluiting van 34 winkels van Kash n Karry.
Kasstroomtabel en balans
De thesaurie voortvloeiend uit exploitatieverrichtingen bedroeg in het
tweede kwartaal van 2005 EUR 196,8 miljoen. De investeringen stegen
tot EUR 154,4 miljoen tegenover EUR 102,2 miljoen in het tweede
kwartaal van 2004, hoofdzakelijk ingevolge de conversie van Kash n
Karry-winkels naar Sweetbay en de marktvernieuwingen bij Food Lion in
Greensboro (North Carolina) en Baltimore (Maryland). Een bijkomend
bedrag van EUR 158,6 miljoen werd gebruikt voor de overname van Cash
Fresh. Delhaize Groep genereerde een vrije cashflow van EUR 54,0
miljoen vóór overnames en bezat een thesaurie van EUR 623,9 miljoen op
het einde van het tweede kwartaal.
De verhouding nettoschuld tegenover eigen vermogen bleef stabiel, met
90,4% op eind juni 2005 tegenover 90,5% eind 2004. Eind juni 2005
bedroeg de nettoschuld van Delhaize Groep EUR 3,0 miljard, een toename
met EUR 386,5 miljoen tegenover EUR 2,6 miljard eind 2004 ingevolge de
versterking van de dollar tussen de twee balansdata en de vermindering
van de thesaurie na het uitbetalen van het jaarlijkse dividend en de
overname van Cash Fresh in België.
Segmentrapportering
De bijdrage van de Amerikaanse activiteiten aan de netto-omzet en
andere opbrengsten van Delhaize Groep bedroeg in het tweede kwartaal
van 2005 USD 4,1 miljard, een stijging met 3,2% tegenover het tweede
kwartaal van 2004 ingevolge winkelopeningen en de overname van
Victory. In de eerste jaarhelft van 2005 steeg de Amerikaanse omzet
van Delhaize Groep met 3,8% tot USD 8,2 miljard tegenover vorig jaar,
gesteund door de overname van Victory in het vierde kwartaal van 2004.
De vergelijkbare omzet, aangepast voor het tijdstip van Pasen, steeg
in het tweede kwartaal van 2005 met 0,2% (tegenover +1,4% in het
tweede kwartaal van 2004). Niet aangepast voor het tijdstip van Pasen
daalde de vergelijkbare omzet met 0,4%. De omzet bleef sterk bij
Hannaford en Sweetbay Supermarket. De omzetgroei bij Food Lion, Kash n
Karry en Harveys was zwak ingevolge de sterke competitieve activiteit
en onzekerheid bij de consumenten omwille van de hoge
brandstofprijzen. Food Lion startte prijsdalingen en promoties in het
tweede kwartaal en zette deze inspanningen verder in het derde
kwartaal om zijn leidende prijspositie in het zuidoosten te bevestigen
en om de omzet te doen groeien, resulterend in een verbeterde
verkoopdynamiek in juni en verder in het derde kwartaal.
De brutomarge verbeterde met 53 basispunten, hoofdzakelijk ingevolge
betere inventarisresultaten bij Food Lion. De verkoop-, algemene en
administratieve kosten stegen als percentage van de omzet met 84
basispunten ingevolge een zwakker dan verwachte omzet, hogere energie-
en brandstofkosten en kosten verbonden aan de integratie van Victory
in Hannaford en de lancering van Sweetbay Supermarket. Bovendien
stegen de andere bedrijfskosten als gevolg van verliezen op de
buitengebruikstelling van vaste activa en kosten verbonden aan
winkelsluitingen.
De bedrijfsmarge van de Amerikaanse activiteiten daalde van 5,4% tot
5,0% van de netto-omzet en andere opbrengsten omwille van hogere
bedrijfskosten. Bijgevolg daalde het bedrijfsresultaat van de
Amerikaanse activiteiten van Delhaize Groep met 4,6% tot USD 206,1
miljoen. Tijdens het eerste halfjaar van 2005 daalde het
bedrijfsresultaat in de V.S. met 1,8% tot USD 414,7 miljoen.
In het tweede kwartaal van 2005 opende Delhaize Groep 8 nieuwe
supermarkten in de V.S., waaronder twee geherlokaliseerde winkels, en
er werden twee winkels gesloten, resulterend in een nettotoename met
vier winkels. Daarnaast werden drie Food Lion-winkels geconverteerd
naar het Harveys-uithangbord. Zeventig Amerikaanse winkels werden
vernieuwd of uitgebreid, waarvan 58 in Greensboro, North Carolina, het
derde marktvernieuwingsprogramma van Food Lion, dat op 22 juni 2005
gelanceerd werd. De eerste klantenreacties op de vernieuwing waren
zeer positief. Food Lion bereidt zijn marktvernieuwing voor in
Baltimore, Maryland in de herfst van 2005.
Tijdens het tweede kwartaal bleef Hannaford zich intensief toeleggen
op de integratie van de 19 overgenomen Victory-supermarkten. Acht
Victory-winkels werden omgezet naar het Hannaford-uithangbord, wat het
aantal geconverteerde Victory-winkels op tien brengt. De resterende
negen Victory-winkels zullen tegen het einde van het derde kwartaal
geconverteerd worden. Dit zou in het vierde kwartaal moeten leiden tot
een gunstiger evenwicht tussen omzet en bedrijfskosten.
De conversie van Kash n' Karry naar het Sweetbay Supermarket-concept
werd voortgezet in het tweede kwartaal van 2005. Eind juni waren 17
Sweetbay-winkels operationeel, en de resultaten overtreffen de
verwachtingen van het management. Tegen eind 2005 zullen ongeveer 9
bijkomende winkels omgezet of geopend worden onder het
Sweetbay-uithangbord. Het succes van de Sweetbay-conversies leidde tot
de beslissing om de meeste Kash n Karry-winkels in Tampa/St.
Petersburg in 2006 om te vormen tot Sweetbay.
Delhaize België boekte in het tweede kwartaal van 2005 een omzet van
EUR 991,8 miljoen, een stijging met 2,6% tegenover 2004 dankzij één
maand bijdrage van Cash Fresh en een positief kalendereffect van 2,1%
(twee bijkomende verkoopdagen). Tijdens de eerste helft van 2005 steeg
de omzet bij Delhaize België met 1,0% tot EUR 1,9 miljard.
De vergelijkbare omzet, aangepast voor kalendereffecten, daalde in het
tweede kwartaal met 2,9% ten gevolge van zwakke consumentenuitgaven,
de opening van een groot aantal competitieve winkels en de impact op
korte termijn van aanpassingen aan het non-food assortiment waarvan we
denken dat ze in de toekomst een positieve impact zullen hebben. Het
marktaandeel van Delhaize België daalde tijdens het tweede kwartaal.
De bedrijfsmarge van Delhaize België daalde tot 4,6% omwille van een
zwakke omzet, de stijging van de loonniveaus ten gevolge van
wettelijke indexeringen en een sterke vergelijkingsbasis
(bedrijfsmarge van 6,0% in het tweede kwartaal van 2004, het hoogste
niveau dat jaar). De Belgische brutomarge bleef stabiel terwijl de
beoogde prijsniveaus werden behouden. Het bedrijfsresultaat daalde met
21,3% tot EUR 45,8 miljoen ingevolge hogere bedrijfskosten. In de
eerste helft van 2005 daalde het bedrijfsresultaat met 5,2% tot EUR
97,0 miljoen.
Op 31 mei 2005 rondde Delhaize Groep de overname van Cash Fresh af ,
een zeer winstgevende keten van 43 supermarkten in het noordoosten van
België. De overname sluit geografisch en strategisch goed aan bij de
bestaande Belgische activiteiten. De invoering van Delhaize-producten
bij Cash Fresh werd reeds gestart, beginnend met een reeks 365
producten.
De omzet in Griekenland steeg in het tweede kwartaal van 2005 met 3,0%
tot EUR 222,6 miljoen, gesteund door een positief kalendereffect.
Alfa-Beta, Delhaizes Griekse dochteronderneming, bleef goede
resultaten boeken dankzij voortdurende investeringen in het
prijsniveau, de verdere differentiatie van assortiment en
dienstverlening, en de ontwikkeling van zijn netwerk. De bedrijfsmarge
van Alfa-Beta daalde licht ingevolge hogere advertentiekosten en
kosten voor winkels die in de tweede helft van 2005 geopend worden.
Bijgevolg daalde het bedrijfsresultaat tot EUR 4,8 miljoen. De omzet
in Griekenland steeg in de eerste helft van 2005 met 3,4% tot EUR
437,8 miljoen, en het bedrijfsresultaat daalde met 6,6% tot EUR 6,0
miljoen.
De omzet in de Opkomende Markten (Tsjechische Republiek, Roemenië en
Indonesië) van Delhaize Groep steeg met 5,8% tot EUR 99,7 miljoen
dankzij de sterkere verkopen in Roemenië en Indonesië. Het
bedrijfsresultaat van de Opkomende Markten van Delhaize Groep bedroeg
EUR 0,2 miljoen in het tweede kwartaal, een daling tegenover vorig
jaar wanneer het bedrijfsresultaat positief beïnvloed werd door de
verkoop van winkels en een terugname van waardeverminderingen. De
omzet in de Opkomende Markten steeg in de eerste helft van 2005 met
5,5% tot EUR 196,7 miljoen, resulterend in een break-even
bedrijfsresultaat.
Zoals eerder aangekondigd rondde Delhaize Groep op 30 juni 2005 de
verkoop van haar 11 Delvita-winkels aan de Duitse Rewe Groep af.
Bevestiging van de financiële vooruitzichten 2005
Delhaize Groep bevestigt de eerder meegedeelde financiële
verwachtingen voor 2005 aan ongewijzigde wisselkoersen (1 EUR = 1,2439
USD):
In 2005 verwacht Delhaize Groep een uitbreiding van haar
verkoopnetwerk met ongeveer 102 winkels tot een totaal van 2.667
winkels (rekening houdend met de overname van Cash Fresh en de verkoop
van 11 Delvita-winkels in Slowakije).
Delhaize Groep verwacht in 2005 een groei van haar netto-omzet en
andere opbrengsten met 3,5% tot 4,5%.
Voor de Amerikaanse activiteiten wordt voor 2005 een vergelijkbare
omzetgroei tussen 0,5% tot 1,0% verwacht.
Voor het bedrijfsresultaat verwacht Delhaize Groep in 2005 een
procentuele stijging met mid single digits.
Het nettoresultaat wordt verwacht met 15% tot 20% toe te nemen.
Deze winstvooruitzichten zijn gebaseerd op het vertrouwen van Delhaize
Groep dat haar resultaten van de tweede helft van 2005 ondersteund
zullen worden door de verderzetting van de verbeterde verkooptendensen
in de V.S., de bijkomende marktvernieuwing bij Food Lion, de afronding
van de integratie van Victory en de overname van Cash Fresh. De
resultaten van de tweede helft van 2005 zullen eveneens genieten van
een lagere vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.
De bemoedigende resultaten van onze Sweetbay-conversies en de
positieve invloed van de uitbreiding van de activiteiten van Hannaford
en de vernieuwing van de kernmarkten van Food Lion zijn de drijfveren
van onze toekomstige groei. Het vertrouwen in het succes van deze
projecten heeft geleid tot een verhoging van de toegekende
investeringen tot ongeveer EUR 685 miljoen in 2005, waarvan USD 625
miljoen voor de Amerikaanse activiteiten aan een wisselkoers van 1 EUR
= 1,25 USD. Dit is hoger dan de eerder medegedeelde EUR 600 miljoen
voor Delhaize Groep, waarvan USD 550 miljoen voor haar Amerikaanse
activiteiten, aan een wisselkoers van 1 EUR= 1,30 USD.
Deze vooruitzichten zijn volgens IFRS, te vergelijken met de
financiële resultaten 2004 onder IFRS, weergegeven in de documenten
Delhaize Group: Transition to IFRS - preliminary financial
information, gepubliceerd op 4 mei 2005 en 29 juni 2005 en beschikbaar
op de website van Delhaize Groep.
Teleconferentie en webcast
Het management van Delhaize Groep zal de resultaten van het tweede
kwartaal en het eerste halfjaar van 2005 toelichten tijdens een
teleconferentie op 11 augustus 2005 om 15u00 CET. De teleconferentie
is toegankelijk op de nummers + 44 (0) 20 7162 0181 (U.K.) of + 1 334
323 6203 (V.S.), met als paswoord Delhaize. De teleconferentie zal ook
live uitgezonden worden op het internet via
http://www.delhaizegroep.com. Een geïndexeerde replay van de webcast
zal na de vergadering beschikbaar zijn op
http://www.delhaizegroep.com.
Delhaize Groep
Delhaize Groep is een Belgische voedingsdistributeur met activiteiten
in 8 landen op 3 continenten. Eind juni 2005 bestond het
verkoopnetwerk van Delhaize Groep uit 2.614 winkels. In 2004 boekte
Delhaize Groep EUR 17,9 miljard aan netto-omzet en andere opbrengsten
en een nettoresultaat van EUR 299,8 miljoen. Eind 2004 stelde Delhaize
Groep ongeveer 138.000 mensen tewerk. Delhaize Groep is genoteerd op
Euronext Brussel (DELB) en de New York Stock Exchange (DEG).
Dit persbericht is beschikbaar in het Nederlands, Frans en Engels.
Vragen kunnen verzonden worden naar investor@delhaizegroup.com.
Financiële kalender
Persmededeling resultaten derde kwartaal 2005: 10 november 2005
IFRS informatie
Deze persmededeling werd opgesteld op basis van de IFRS opname- en
waarderingsregels die door de International Accounting Standards Board
(IASB) werden bepaald en op basis van interpretaties van het Standing
Interpretations Committee (SIC) en het International Financial
Reporting Interpretations Committee (IFRIC), van kracht vanaf de
rapportering over 2005. Deze regels zijn onderhevig aan voortdurende
herzieningen en interpretaties door de IASB en het IFRIC. Bijgevolg
zal de Groep sommige waarderingsregels, die gebruikt werden met oog op
deze publicatie, misschien moeten herzien en dit tot de Groep de
eerste volledige jaarrekening onder IFRS voor het boekjaar eindigend
op 31 december 2005 heeft voorbereid.
Meer informatie over de impact voor Delhaize Groep van de wijzigingen
van de rapporteringsstandaarden van Belgische boekhoudnormen naar IFRS
werd gepubliceerd op 4 mei 2005 en 29 juni 2005, in de documenten
Delhaize Group: Transition to IFRS - preliminary financial
information, die op de website van de Groep kunnen worden
teruggevonden. Deze documenten omvatten een omrekening van de
resultaten van het eerste en het tweede kwartaal van 2004 van
Belgische boekhoudnormen naar IFRS.
Verslag van de Commissaris
Deloitte heeft een beperkt nazicht uitgevoerd van de geconsolideerde
halfjaarlijkse informatie voor de periode eindigend op 30 juni 2005.
Dit beperkt nazicht bestond hoofdzakelijk uit de analyse en
vergelijking van, en de discussie over de financiële informatie en was
dus minder uitgebreid dan een audit, waarvan de doelstelling is om een
opinie te geven over de financiële staten in zijn geheel. Het nazicht
heeft geen elementen aan het licht gebracht die betekenisvolle
correcties van de geconsolideerde halfjaarlijkse financiële informatie
vergen.
Definities
* Andere bedrijfskosten: hoofdzakelijk huurinkomsten van
vastgoedbeleggingen en winst op de verkoop van vaste activa.
* Gewogen gemiddeld aantal aandelen: aantal uitstaande aandelen in
het begin van de periode zonder eigen aandelen, aangepast voor het
aantal aandelen dat tijdens de periode vernietigd, teruggekocht of
uitgegeven werd, vermenigvuldigd met een factor voor het gewicht
in de tijd.
* Gewoon resultaat per aandeel: winst of verlies toegekend aan de
gewone aandeelhouders van de moedervennootschap, gedeeld door het
gemiddeld aantal uitstaande aandelen tijdens de periode. Het
gewone resultaat per aandeel wordt berekend op het resultaat van
voortgezette activiteiten min het deel van derden op voortgezette
activiteiten, en op het deel van de Groep in het nettoresultaat.
* Nettoschuld: financiële langetermijnschulden, plus financiële
kortetermijnschulden en afgeleide passiva, verminderd met
afgeleide activa, investeringen in schuldeffecten en liquide
middelen.
* Organische omzetgroei: omzetgroei gecorrigeerd voor omzet uit
overnames en desinvesteringen aan ongewijzigde wisselkoersen.
* Uitstaande aandelen: aantal aandelen uitgegeven door de
vennootschap, verminderd met aandelen in eigen bezit
* Vergelijkbare omzet: omzet van dezelfde winkels, inbegrepen
herlokalisaties en uitbreidingen, en aangepast voor
kalendereffecten.
* Verwaterde resultaat per aandeel: wordt berekend door de
nettowinst of het verlies toegekend aan gewone aandeelhouders en
het gemiddeld aantal uitstaande aandelen aan te passen voor de
effecten van verwatering met alle potentiële gewone aandelen,
waaronder deze verbonden aan converteerbare instrumenten, opties
of warrants of aandelen die werden uitgegeven onder bepaalde
voorwaarden.
* Vrije cashflow: cashflow vóór financieringsverrichtingen en
financiële investeringen.
In haar financiële communicatie gebruikt Delhaize Groep bepaalde
maatstaven die niet gedefinieerd zijn door boekhoudnormen. Delhaize
Groep stelt deze maatstaven niet voor als een alternatief voor
nettoresultaat of andere financiële maatstaven die bepaald werden
overeenkomstig IFRS. Deze maatstaven, zoals gebruikt door Delhaize
Groep, kunnen verschillen van gelijkluidende maatstaven die gebruikt
worden door andere ondernemingen. Wij denken dat deze maatstaven
belangrijk zijn in onze sector en frequent gebruikt worden door
beleggers, analisten en andere partijen. In de persmededeling vindt u
de berekening van deze maatstaven op basis van financiële maatstaven
gedefinieerd volgens IFRS.
Contacten
Guy Elewaut: + 32 2 412 29 48
Geoffroy d'Oultremont: + 32 2 412 83 21
---
Voorzichtigheid ivm voorspellingen
Sommige verklaringen in dit persbericht evenals andere geschreven en
mondelinge verklaringen die regelmatig gedaan worden door Delhaize
Groep en haar vertegenwoordigers zijn voorspellingen in de betekenis
van Sectie 27A van de Securities Act van 1933, en van Sectie 21E van
de Securities Exchange Act van 1934, en houden een aantal risico's en
onzekerheden in. Deze verklaringen bevatten maar zijn niet beperkt tot
verklaringen over strategische opties, toekomstige strategieën en de
uit deze strategieën voorziene resultaten. Deze voorspellingen kunnen
algemeen herkend worden aan uitdrukkingen als geloven, verwachten,
anticiperen, streven naar, plannen, voorzien, vermoedelijk, zullen,
zouden kunnen of andere gelijkaardige woorden of uitdrukkingen. Hoewel
zulke verklaringen gebaseerd zijn op de op dit ogenblik beschikbare
informatie, kunnen de eigenlijke resultaten aanzienlijk verschillen
van de verwachtingen, afhankelijk van diverse factoren. Deze factoren
omvatten, maar zijn niet beperkt tot, wijzigingen in de algemene
economische context of in de markten van Delhaize Groep, in het
consumentengedrag, in inflatie of wisselkoersen of in wetgeving;
concurrentie; ongunstige uitspraken in claims, de onmogelijkheid om
tijdig de bouw, renovatie, integratie of conversie van winkels af te
ronden en bevoorradings- of kwaliteitsproblemen bij leveranciers.
Bijkomende risico's en onzekerheden, waardoor de uiteindelijke
resultaten aanzienlijk kunnen verschillen van de resultaten die door
deze verklaringen werden voorspeld, worden beschreven in het
jaarverslag van Delhaize Groep in het document 20-F voor het jaar
eindigend op 31 december 2004 en andere neerleggingen door Delhaize
Groep en Delhaize America bij de U.S. Securities and Exchange
Commission. Deze risicofactoren zijn in dit document bij referentie
opgenomen. Delhaize Groep en Delhaize America nemen geen enkele
verbintenis op zich om ontwikkelingen in deze risicofactoren te
actualiseren of om publiek welke herziening ook van de verklaringen
vervat in dit persbericht aan te kondigen, of om correcties aan te
brengen om toekomstige gebeurtenissen of ontwikkelingen weer te geven.
Persmededelingen
Aandelenkoers
0.00
DELB EUR 50.00
DEG $ 61.21
Wisselkoers
Euro