Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Amsterdam, 11 augustus 2005
Nieuwe campagne 2005/2006: Malmberg is een vliegtuig!
Uitgeverij Malmberg lanceerde vorig jaar met veel succes de Groepsladder en het thema 'Malmberg helpt ze verder'. Dit jaar gaat de grootste educatieve uitgeverij zelf ook een stapje verder: de Groepsladder wordt een vliegtuigladder en de tijdschriften zitten nu allemaal in een Malmberg Boeing 747. Iedere groep kan kiezen met welk blad zij mee willen op avontuur. Voor de Okki landt er zelfs een Malmberg Boeing op het schoolplein!
Na de introductie van de Malmberg Groepsladder heeft JuniorSenior ook dit jaar het vervolgconcept en de strategie ontwikkeld voor de campagne. De Groepsladder is een doordacht groeiprogramma met leerzame en vooral ook leuke producten voor thuis, variërend van tijdschriften tot boeken en cd-roms. Het is een zeer uitgebreide campagne, aangezien de communicatie niet alleen gericht is op de kinderen; ook ouders en scholen worden betrokken bij de Malmberg campagne. JuniorSenior is de afgelopen maanden dan ook druk bezig geweest met de vele folders, posters, internetsite en tv-commercials. Alle uitingen moesten immers op tijd af zijn, zodat alle basisschoolkinderen in het nieuwe schooljaar een vliegende start kunnen maken met Malmberg!
Boeing op schoolplein
Om de beleving van de Malmberg producten en de Groepsladder extra kracht bij te zetten, zijn er twee commercials gemaakt. Zo is vanaf vrijdag 12 augustus te zien dat de Malmberg Boeing 747 op een schoolplein is geland om alle kinderen op te roepen om mee te gaan met de Okki. Wie wil er dan niet mee! Samen met Okki en de andere Malmberg tijdschriften beleven kinderen spannende, leuke én leerzame avonturen. Ook de commercial van Flo', het nieuwe meidenblad van Malmberg, speelt zich af in een vliegtuig. Beide spots worden vanaf morgen uitgezonden op Nickelodeon en Zappelin.
Bureau: JuniorSenior
Concept & Strategie: Fabienne van Dillen, Ab Kuijer
Copy: Joris Hofmans, Ernestien Honning
Art: Theo Hanegraaf, Inge Zonneveld
Account: Marjolein Arends, Cynthia van Leeuwen
Klant: Uitgeverij Malmberg
Verantwoordelijk bij klant: Martijn Kolen, Marion Verschuijten
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Voor meer informatie of beeldmateriaal van de campagne van Malmberg kunt u contact opnemen met:
JuniorSeniorPressDpt
ChristelVeld
Tel: 020 53 53 453
E-mail: Christel.Veld@jr-sr.com