Oer merk en interactie
Overname OER door Satama Interactive
OER versterkt Satama netwerk
Amsterdam, 11 augustus 2005 - OER, het Amsterdamse reclamebureau voor merk & interactie treedt toe tot het Satama netwerk. Dit maken beide partijen vandaag bekend. Als onderdeel van het Satama netwerk versterkt OER zijn positie binnen Nederland en brengt de overname de internationale ambities van OER in een stroomversnelling. Het samengaan van beide bureaus biedt voor zowel bestaande als nieuwe klanten meer kansen en mogelijkheden.
De partijen zijn rond met de juridische afwikkeling van de overeenkomst. Na de overname zal OER als zelfstandige eenheid binnen Satama Amsterdam blijven bestaan, waarbij OER de toevoeging 'part of the Satama Network' in haar naam zal voeren. Het van origine Finse Satama Interactive bouwt door autonome groei en strategische overnames gestaag verder aan een internationaal leidende positie in Europa. Vorig jaar sloot het Europese netwerk winstgevend af; ook het Amsterdamse bureau liet goede groei- en winstcijfers zien.
Beide bureaus werken al geruime tijd succesvol voor klanten als Vodafone, Reed Business, ABN AMRO en verwachten veel van de samenwerking. 'De kracht van deze combinatie zit in het synergetische effect van beide bureaus dat resulteert in een nog betere geïntegreerde serviceverlening voor onze huidige en toekomstige klanten. Ons werk levert een essentiële bijdrage aan het realiseren van de door de klant gedefinieerde communicatiedoelstellingen door middel van de inzet van interactieve marketingcommunicatie. De afgelopen drie en een half jaar heeft OER haar bestaansrecht bewezen en hebben wij een flinke groei doorgemaakt van twee naar twaalf FTE's [fulltime employees]. Het potentieel is groot, evenals onze ambities, op het gebied van Europese expansie. De slagkracht van een internationaal opererend bureau als Satama en onze expertise in online merkbeleving, een niche-expertise met een groot marktpotentieel, brengt ons een flinke stap dichter bij het verwezenlijken van onze internationale ambities,' aldus Emile Stoverinck, medeoprichter OER.
Satama, wat 'haven' betekent in het Fins, geniet internationale erkenning voor zijn kennis op het gebied van interactief design, interactieve marketingcommunicatie en het ontwerpen en realiseren van innovatieve diensten zoals geavanceerde mobiele en interactieve televisieconcepten en services. De toetreding van OER past binnen de groeistrategie van het bureau waarbij de gezamenlijke ontwikkeling van klantrelaties de belangrijkste motivator is.
'Wij zijn verheugd dat OER toetreedt tot het Satama netwerk. Met een van de leidende spelers in Nederland op het vlak van interactieve marketing communicatie in ons netwerk versterken we onze kern competenties. Met de overname bundelen we de expertise van beide bureaus en versterken we onze internationale divisie voor interactieve marketingcommunicatie met een sterke creatieve kern in Amsterdam. Daarbij helpt deze acquisitie ons om de toenemende vraag naar professionele digitale services in Nederland en Europa beter te bedienen,' aldus Jacco ter Schegget, sales director Satama Interactive.
OER werd in 2002 opgericht door Rik Heijmen, ex-art director .bone Advertising, en Emile Stoverinck, ex-merkstrateeg Razorfish. Het bureau is wegens autonome groei met ingang van 1 juli 2005 verhuisd naar een grotere, nieuwe locatie in een oud specerijenpakhuis aan de Houthavens in Amsterdam. Samen met Satama Amsterdam telt het bureau 47 medewerkers in Nederland. Vanaf de start in 2002 verwierf OER grote klanten als, Vodafone, Symantec, bol.com, OHRA, TravelTrex, Reed Business, ABN AMRO, Quote Media en Zwitserleven. Het werk van OER is meerdere malen genomineerd en in de prijzen gevallen voor onder andere de SPIN Awards, ADCN, ADFOWEB Awards en de IAC Awards.
Over Satama
De Amsterdamse vestiging van interactief designbureau Satama Interactive is onderdeel van een internationaal opererende keten met in totaal bijna 300 medewerkers. In Amsterdam werken 35 mensen aan digitaal design en productie. Moederbedrijf Satama Interactive Oyj is genoteerd aan de beurs van Helsinki. Internationaal werkt Satama Interactive voor bedrijven als Nokia, Audi, Vodafone, Reed Business Information, KPN, MTV Networks Benelux en BMW. Voor meer informatie bezoek www.satama.nl of www.satama.com.
Voor meer persinformatie:
Voor interviews, foto's, persmateriaal of meer informatie kunt u contact opnemen met:
Solid Ground Public Relations
Peggy de Lange / Stijn Wesselink / Gijs Roeloffzen
Tel. 023-5334099
E-mail oer@solidground.nl