Ingezonden persbericht
Persbericht
Swisscom kiest opnieuw voor systeem Comsys
SpeechFrame® biedt klanten Swisscom verschillende geautomatiseerde diensten
Soesterberg, 11 augustus 2005 -- SpeechFrame® van Comsys is - dankzij implementatiepartner Sicap - geïmplementeerd bij het Zwitserse telecombedrijf Swisscom. SpeechFrame® zorgt ervoor dat klanten van Swisscom via het interactive voice response-systeem (IVR) van verschillende diensten gebruik kunnen maken, zoals het activeren of deactiveren van de voicemailbox of het opladen van beltegoed. Het systeem vervangt een oud Comsys-systeem dat Swisscom al jaren naar tevredenheid inzette.
Het Zwitserse softwarebedrijf Sicap levert applicaties en netwerkproducten aan GSM-operators. Een van de belangrijkste klanten is telecomoperator Swisscom. Voor alle 'gesproken menu's' maakte Swisscom al jaren gebruik van een systeem van Comsys. Omdat dat systeem echter aan het eind van de levenscyclus was beland, moest het worden vervangen. Vanwege de positieve ervaringen vroeg Swisscom Sicap om weer een Comsys-oplossing te leveren: SpeechFrame®. SpeechFrame® is een interactive voice response (IVR) en telefonieplatform voor het geautomatiseerd afhandelen van gesprekken.
Hans Ruedi Maier, als projectmanager van Sicap verantwoordelijk voor het Swisscom-project: "De klanten van Swisscom hebben niets gemerkt van de overstap naar het nieuwe systeem - de functionaliteit is hetzelfde gebleven. Met name aan de beheerskant zijn de voordelen echter duidelijk merkbaar, vooral vanwege de overzichtelijke webgebaseerde gebruikersinterface."
Zowel Swisscom als Sicap is positief over het verloop van het project. Maier: "Het migratieproces is zeer soepel en probleemloos verlopen. Ook de samenwerking tussen Sicap, Swisscom en Comsys was uitstekend. We overwegen momenteel dan ook om SpeechFrame® in de toekomst ook bij andere klanten te implementeren." Het Zwitserse Tele2, dat de Sun-hardware waar SpeechFrame® op draait met Swisscom deelt, maakt ook gebruik van het SpeechFrame®-platform.
Hans Stapel, manager sales en marketing bij Comsys: "Het migratieproject bij Swisscom was voor Comsys een zeer succesvol project. We zijn blij dat we de goede samenwerking, die al jaren bestaat tussen Swisscom, Sicap en Comsys, op deze manier kunnen voortzetten."
Comsys B.V., Laan Blussé van Oud Alblas 2A, Postbus 61, 3769 ZH Soesterberg.
Tel. 033 - 445 22 00, e-mail: info@comsys.nl, website: www.speechframe.nl of www.comsys.nl.
Over Comsys
Comsys levert, integreert en onderhoudt voice response systemen (IVR's), spraakgestuurde self-service oplossingen, multimedia contact centers en netwerk services. Hiermee richt Comsys zich voornamelijk op handelsondernemingen, service organisaties, financiële instellingen en telecom operators. Comsys heeft ruim 25 jaar ervaring in geautomatiseerde klantencommunicatie en wereldwijd honderden installaties gerealiseerd. Comsys is gevestigd in Soesterberg (Nederland) en heeft nevenvestigingen in Engeland en Duitsland.
Ingezonden persbericht