Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Den Haag, 11-08-2005
T-Mobile laat groei zien.
Door een focus op waardevolle klanten laat T-Mobile Netherlands goede resultaten zien in het tweede kwartaal van 2005. De omzet steeg van 256 miljoen euro in het eerste kwartaal naar 267 miljoen euro in het tweede kwartaal. De EBITDA bedroeg 34 miljoen euro (EBITDA marge 12,8%). Ook de gemiddelde omzet per gebruiker (ARPU) steeg van 35 euro in het eerste kwartaal naar 37 euro in het tweede kwartaal. Het klantenbestand groeide in het tweede kwartaal met 28.000. Het aantal PrePaid gebruikers daalde met bijna 32.000, terwijl ook in dit klantenbestand de ARPU steeg. Het aantal abonnees groeide daarentegen met ruim 60.000. T-Mobile constateert dat de klanten steeds meer gebruik maken van hun mobiele toestel en weet waardevolle klanten aan zich te binden.
Hans van Leeuwen, Financieel Directeur T-Mobile Netherlands: 'De sterke groei van het aantal abonnees verheugt ons. Daarmee is de verhouding abonnees versus PrePaid nog verder verbeterd. Deze verhouding is vrijwel 50-50. Dat wij erin geslaagd zijn om de dalende ARPU binnen het PrePaid klantenbestand significant te doen stijgen in het tweede kwartaal, is iets waar wij bijzonder trots op zijn. Deze stijging is lijn met onze focus op waardevolle klanten, die wij met een programma als T-Mobile PrePaid Bonus en de T-Mobile Verdubbelactie ook belonen.'
T-Mobile constateert dat de introductie van het uitgebreide netwerk van Wi-Fi HotSpots met name zakelijke klanten duidelijk heeft gemaakt dat mobiele communicatie meer is dan alleen mobiel bellen. Dit is onder meer af te leiden uit de stijgende vraag naar toestellen zoals de BlackBerry en de MDA, waarmee gebruikers altijd toegang hebben tot hun e-mail, agenda of het internet. Het aandeel non-voice als onderdeel van de ARPU bedroeg 13%. In het tweede kwartaal investeerde T-Mobile 33 miljoen euro, onder meer aan de verdere uitbouw van het 2G- en 3G/HSDPA- netwerk, opening van nieuwe winkels en uitbreiding van het aantal Wi-Fi HotSpots.
Over T-Mobile
T-Mobile, het wereldwijde mobiele netwerk, heeft in Nederland 2,250 miljoen klanten (30 juni 2005) en is met een omzet van 267 miljoen euro in het tweede kwartaal van 2005 de nummer 3 op de Nederlandse markt. T-Mobile biedt producten en diensten voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers. T-Mobile beschikt in Nederland over een zeer modern mobiel netwerk voor spraak- en datadiensten en een snel groeiend aantal HotSpots, waar gebruikers de beschikking hebben over een zeer snelle mobiele internetverbinding.
T-Mobile Netherlands is onderdeel van T-Mobile International, een van de leidende mobiele communicatie ondernemingen in de wereld. Als een van Deutsche Telekom's drie strategische bedrijfsonderdelen, concentreert T-Mobile zich op de meest dynamische markten in Europa en de Verenigde Staten. In het tweede kwartaal van 2005 had T-Mobile ongeveer 80 miljoen klanten verdeeld over negen T-Mobile markten. T-Mobile is de enige mobiele communicatie aanbieder ter wereld met transatlantische dienstverlening.
Meer informatie:
T-Mobile Netherlands BV
Priscilla Tomasoa
Telefoon: 06 1409 6666
E-mail: pers@t-mobile.nl
Persberichten op de site: www.t-mobile.nl
N.B.: op (de inhoud van) deze e-mail is een DISCLAIMER met belangrijke VOORBEHOUDEN van toepassing: zie http://www.t-mobile.nl/disclaimer