Siebel
Siebel Systems en Novell ontwikkelen open source-platform voor
CRM-toepassingen
SAN MATEO, Calif. - 8 augustus 2005 - Siebel Systems en Novell hebben
hun onderlinge samenwerking uitgebreid met ondersteuning van
businessapplicaties van Siebel Systems op Novell SuSe Linux Enterprise
Server 9. Hierdoor zijn organisaties nu in staat om bedrijfskritische
Siebel-applicaties op een open source-platform te baseren dat voorzien
is van hoogwaardige support, terwijl zij tegelijkertijd kunnen kiezen
uit een brede reeks van beschikbare hardware.
Het productontwikkelingsteam van Siebel Systems zal nauw samenwerken
met de engineeringafdeling van Novell, zodat optimaal gebruik kan
worden gemaakt van Novell's Linux-platform. De samenwerking tussen
beide organisaties is gericht op het optimaliseren van Siebel System's
reeks van applicaties, zodat de schaalbaarheid en prestaties goed
aansluiten op de eisen en wensen van moderne zakelijke organisaties,
terwijl tegelijkertijd een lage total cost of ownership wordt
gerealiseerd.
"Dit nieuwe initiatief maakt het voor onze klanten mogelijk om gebruik
te maken van Novell's Linux-platform voor hun Siebel-projecten", zegt
Skip Bacon, vice president technology van Siebel Systems. "Door dit
project zijn klanten van welke omvang dan ook in staat om optimaal
gebruik te maken van op standaarden gebaseerde vormen van
gegevensverwerking. Bovendien kunnen zij nu optimaal profiteren van
Novell's volledig geïntegreerde beheervoorzieningen, waardoor zij snel
en eenvoudig productiesystemen in gebruik kunnen nemen, kunnen
configureren en beheren."
"De keuze van Siebel Systems voor Novell is een bevestiging van het
feit dat SuSe Linux klaar is voor gebruik op zware productiesystemen",
zegt David Patrick, vice president en general manager Linux, open
source platforms and services van Novell. "De combinatie van Siebel
Systems toonaangevende CRM-applicaties en de hoofdrol die Novell's
hulpmiddelen voor het beheren van infrastructuren spelen, levert
innovatieve oplossingen op voor organisaties die succesvol willen
opereren in de uiterst concurrerende markten die we vandaag de dag
kennen."
Over Novell
Novell Inc is een toonaangevende aanbieder van software en services
voor het creëren en beheren van technische infrastructuren. Het
concern telt meer dan 50.000 klanten in 43 landen en heeft meer dan
twintig jaar ervaring met oplossingen voor het rekencentrum,
afdelingen en werkplekken. De zesduizend werknemers, de vijfduizend
partners en de supportcentra van Novell richten zich volledig op
Linux- en andere oplossingen die gebaseerd zijn op identity
management. Meer informatie is te vinden op www.novell.com.
Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van
zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten
aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen
verlenen via meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd
meer dan 4.000 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van
'best practices', CRM-toepassingen, analytische producten en
bedrijfsprocessen die volledig zijn afgestemd op specifieke branches
en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben
bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure klantervaringen bieden
en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems
beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen. Meer
informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op
www.siebelsystems.nl.
Meer informatie:
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000
Informações da Siebel Systems para imprensa no Brasil:
Conteúdo Comunicação (11) 3093-7800 / 7805 / 7808
Claudio Sá - claudio.sa@conteudonet.com
Ricardo Morato - ricardo.morato@conteudonet.com
Rodrigo Garutti - rodrigo.garutti@conteudonet.com
www.conteudocomunicacao.com.br
For more information on Siebel Systems solutions and services, please
visit our Web site:
CRM - http://www.siebel.com/crm;
OnDemand Solutions - http://www.crmondemand.com;
Industry CRM - http://www.siebel.com/industry-crm;
Call Center & Service - http://www.siebel.com/call-center;
Sales Force Automation - http://www.siebel.com/sales-force-automation;
Marketing Automation - http://www.siebel.com/marketing-automation;
Business Intelligence - http://www.siebel.com/business-intelligence;
Integration Solutions - http://www.siebel.com/integration-solutions;
CRM Services - http://www.siebel.com/crm-services.
Except for the historical information contained herein, this press
release contains forward-looking statements that involve risk or
uncertainties. Future operating results of Siebel Systems may differ
from the results discussed or forecasted in the forward-looking
statements due to factors that include, but are not limited to, risks
associated with customer relations, such as the availability of Siebel
Systems' products and services, customer implementation of products
and services, relationships with customers, third-party vendors and
systems integrators, concentration of revenues in a relatively small
number of customers, existence of errors or defects in products,
ability to successfully manage growth, significant current and
expected additional competition and the need to continue to expand
product distribution and services offerings. Further information on
potential factors that could affect the financial results of Siebel
Systems are included in Siebel Systems' Annual Report on Form 10-K,
Quarterly Reports on Form 10-Q and its other filings with the
Securities and Exchange Commission, which are available at
www.sec.gov. Siebel Systems assumes no obligation to update the
information in this press release.