Gemeente Doesburg
week 31-2005
Rubriek Nieuws uit het stadhuis, plaatsing d.d. 3 augustus 2005, week
31.
OPENBARE VERGADERINGEN
Raadscommissies.
Op dinsdag 9 augustus a.s. vergaderen de commissies
Financiën/Economische Aangelegenheden en Onderwijs en Welzijn in de
raadzaal van het stadhuis.
De commissie Financiën/EA begint om 19.30 uur en de agenda vermeldt de
volgende punten:
* Bespreking controleprotocol voor de accountantscontrole voor de
rekening 2005;
* Bespreking notitie over de ontwikkeling van de website van de
gemeente
De commissie Onderwijs/Welzijn, die aansluitend vergadert, vermeldt de
volgende punten op de agenda:
* bespreking beleidsnotitie schuldhulpverlening;
* bespreking nota Kleine Stedenbeleid
* verlenging zendtijdtoewijzing Liemerse Omroep Stichting
* bespreken nota fusie programmaraden
Op woensdag 10 augustus vergadert de commissie Volkshuisvesting,
ruimtelijke ordening en milieu; de vergadering begint om 19.30 uur en
o. worden de volgende punten besproken;
* het verslag van de verantwoording van het Meerjaren
Ontwikkelingsplan ISV-gelden 2000-2004;
* bespreking brief van het ministerie van Vrom over een nieuwe
afvalscheidingscampagne.
Bovengenoemde vergaderingen zijn openbaar. Nadere informatie te
verkrijgen bij W. Wolf, plv. griffier, tel. 481330.
BOUWEN EN WONEN
Aanvraag bouwvergunningen
De volgende aanvragen om een bouwvergunning zijn ontvangen op:
* 22-7-2005 Geerhuizen 10 : plaatsen van 2 dakkapellen
* 25-7-2005 Burg. Keiserplein 2 t/m 42 : veranderen van twee
woonappartementen in twee bijeenkomstruimten
* 25-7-2005 Hanzeweg ongenummerd : plaatsen van een
voetgangers"boemerang"brug
* 25-7-2005 Veerpoortwal ongenummerd : plaatsen van een sculpturaal
object "de Saltpoort"
* 27-7-2005 Koetsveldstraat 8 : vernieuwen van een keukenruimte
Het publiceren van een aanvraag om een vergunning wil nog niet zeggen
dat de vergunning al is verleend. Er mag dan ook nog niet met de
uitvoering gestart worden. Tegen een aanvraag kan geen bezwaar worden
gemaakt, wel kunt u eventuele zienswijzen kenbaar maken.
Verleende bouwvergunningen
Burgemeester en wethouders hebben voor de volgende bouwplannen de
vergunning verleend op:
* 26-7-2005 Potsmaat 18 : gedeeltelijk veranderen van de voor- en
achtergevel kozijnen
* 28-7-2005 Zandbergstraat 9 : plaatsen van een veranda
Verleende bouwvergunningen ex. Artikel 50 lid 4 WW
Burgemeester en wethouders hebben voor de volgende bouwplannen de
vergunning verleend op:
* 25-7-2005 Prins Hendrikstraat 18 : plaatsen van een dakkapel
* 26-7-2005 Ketjenstraat 13 : gedeeltelijk vernieuwen, veranderen
van een voorgevel
Alle genoemde aanvragen en verleende vergunningen kunnen tijdens de
openingstijden van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 12.00 uur worden
ingezien bij Bouw- en Woningtoezicht, cluster Ruimtelijke en
Economische Ontwikkeling.
Welstand (subcommissie) te Doesburg
De eerstvolgende zitting van de rayonarchitect van de
welstandscommissie is gepland op dinsdag 9 augustus 2005 vanaf 9.00
uur in het stadhuis van Doesburg. Tijdens deze openbare zitting zullen
de nieuw ontvangen bouwplannen en andere verzoeken aan de
rayonarchitect van de welstandscommissie worden voorgelegd.
De agenda hiervoor kan de vrijdag voorafgaand aan deze zitting worden
opgevraagd bij Bouw- en Woningtoezicht (0313 481362). Ook is deze dan
te vinden op de website van deze gemeente www.doesburg.nl.
Welstandscommissie te Doetinchem
De eerstvolgende zitting van de welstandscommissie is gepland op
maandag 15 augustus 2005 in het stadhuis van Doetinchem. Tijdens deze
openbare zitting worden de bouwplannen en overige verzoeken welke niet
door de rayonarchitect onder mandaat zijn afgehandeld om advies
voorgelegd aan de welstandscommissie. De agenda hiervoor kan de
vrijdag voorafgaand aan deze zitting worden opgevraagd bij Bouw- en
Woningtoezicht (0313 481362). Ook is deze dan te vinden op de website
van deze gemeente www.doesburg.nl.
Bekendmakingen Monumentenwet 1988
Burgemeester en wethouders van Doesburg maken bekend dat op 22 juli
2005 een verzoek is ontvangen tot wijziging van het rijksmonument
Herenstraat 22. De wijzigingen betreffen het plaatsen van
veiligheidshaken.
Het verzoek ligt vanaf heden voor 14 dagen ter inzage bij het
publieksbureau. Gedurende deze periode kunnen belanghebbenden hun
zienswijze schriftelijk (bij burgemeester en wethouder, postbus 100.
6980 AC Doesburg) of telefonisch (0313 481362) kenbaar maken.
BEZWAARSCHRIFTEN
Tegen de hiervoor vermelde besluiten kan binnen zes weken na datum van
bekendmaking een gemotiveerd bezwaarschrift worden ingediend. Het
bezwaarschrift dient te worden gericht aan het gemeentebestuur,
Postbus 100, 6980 AC Doesburg. Mochten hieromtrent nog vragen bestaan
(u wilt bijvoorbeeld eerst inzage in de stukken), dan adviseren wij u
telefonisch contact met ons op te nemen.
U kunt zich dan wenden tot de heer D.J. Lokhorst (0313-481324).