Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Gemeente Leeuwarden heeft Avaya MultiVantage voor IP-telefonie in gebruik genomen
Gemeente Leeuwarden hard op weg naar één nummer voor alle diensten
TER PUBLICATIE: 09 augustus 2005
Nieuwegein Avaya, Inc. (NYSE: AV), leverancier van communicatieapplicaties, -netwerken en -diensten aan de zakelijke markt, levert een IP-telefonieoplossing aan de Gemeente Leeuwarden. Met deze MultiVantage-oplossing verbetert de gemeente de dienstverlening aan inwoners en verloopt de communicatie tussen medewerkers efficiënter. Binnen de gemeente gaan 1.250 medewerkers gebruikmaken van de telefooncentrale die volledig gebaseerd is op VoIP. Een belangrijke overweging voor de gemeente om te kiezen voor de Avaya-oplossing was de betrouwbaarheid van de oplossing en de daarbijbehorende optimale telefonische bereikbaarheid. Door te kiezen voor een telefooncentrale als applicatie binnen een netwerk, is de gemeente verzekerd van tal van uitbreidingsmogelijkheden in de toekomst en minimale beheerkosten. Met VoIP biedt de gemeente haar medewerkers de mogelijkheid zowel thuis als op kantoor in te loggen op het telefonienetwerk en bereikbaar te zijn via één doorkiesnummer. De MultiVantage-oplossing werd geadviseerd, geleverd en geïmplementeerd door Avaya Business Partner CSS Telecom.
Met de MultiVantage-oplossing beschikt de gemeente over een compleet, geïntegreerd callcenter voor het zogeheten Servicemeldpunt waar inwoners en bedrijven terechtkunnen met vragen. Op basis van skill-based routing komen de bellers direct bij de juiste medewerkers terecht, die hun vragen sneller en efficiënter kunnen afhandelen. Voor een gemeente zijn de contacten met inwoners van cruciaal belang , zegt Syds Post, Organisatie en Informatie-adviseur bij de Gemeente Leeuwarden. De inwoners zijn immers je belangrijkste doelgroep. We willen ze snelle, doelgerichte services bieden met een klantvriendelijke benadering. Bovendien willen we dat ze terechtkunnen bij één enkel loket voor alle diensten. Met de Avaya-oplossing kan dit alles tegen lage kosten.
De veelzijdige Avaya Communication Manager-software voor IP-telefonie biedt uitgebreide functionaliteit, ook voor gebruikers van mobiele telefoontoestellen. Als de telefoniste in gesprek is, zorgt de software dat gesprekken worden opgevangen en beantwoord zonder dat de beller zijn of haar plaats in de wachtrij verliest. Ook zijn gesprekken door te schakelen op basis van vooraf bepaalde bestemmingen. De vectoring -functie maakt het mogelijk gesprekken af te handelen op basis van verschillende criteria, zoals aantal ingelogde agents, tijdstip, dag, datum, keuze van de beller en aantal wachtenden. Medewerkers van de gemeente kunnen vanaf elke locatie inloggen op de nieuwe centrale met een eigen profiel en persoonlijke instellingen.
Avaya streeft ernaar communicatieproducten te ontwikkelen met een zo hoog mogelijke betrouwbaarheid, die naadloos aansluiten op de wensen van de klant. Met de MultiVantage-centrale heeft de Gemeente Leeuwarden een uiterst betrouwbare communicatieoplossing , zegt Jaco Pesschier, Sales Manager BusinessPartners bij Avaya Nederland. Bovendien is de cost of ownership minimaal, met name door centraal beheer. Het systeem biedt dezelfde functionaliteit als de traditionele oplossingen, maar met de flexibiliteit en functionaliteit van IP-telefonie. Hierdoor plukt de Gemeente Leeuwarden ook in de toekomst de vruchten van deze investering.
Over CSS Telecom
CSS Telecom adviseert, levert, implementeert en onderhoudt totaaloplossingen voor
spraak-, data- en beeldcommunicatie. Lokale aanwezigheid, snelheid van werken, jarenlange ervaring en kennis van zaken zijn factoren die het verschil maken voor de klant. Gebaseerd op het MultiService Netwerk-concept levert CSS Telecom producten en diensten die kosten verlagen en efficiency vergroten. Of het nu gaat om het vergroten van mobiliteit, het uitrollen van een multichannel strategy, de migratie naar een spraak- en dataomgeving, het koppelen van vestigingen of het beheren en outsourcen van de complete telefonieomgeving, CSS Telecom is uw partner in business.
Over Avaya
Avaya, Inc. ontwikkelt, bouwt en beheert communicatienetwerken voor meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waaronder 90% van de Fortune® 500. Het bedrijf is wereldleider voor veilige en betrouwbare Internet Protocol-telefoniesystemen, communicatiesoftwareapplicaties en -diensten. Avaya is de drijvende kracht achter convergentie van spraak- en data-applicaties op IT-netwerken. Bedrijven van elke mogelijke omvang kunnen hun bestaande of nieuwe netwerken optimaal inzetten, hun productiviteit verbeteren en hun onderscheidend vermogen versterken.
Ingezonden persbericht