Gemeente Geertruidenberg


Gemeente onderzoekt met kleine enquête of het nu nog beter gaat

Sinds januari dit jaar werkt de gemeente anders. Vraaggestuurd. Dat betekent, dat geprobeerd wordt om al uw (aan)vragen in de Gemeentewinkel in de centrale hal in het gemeentehuis af te handelen. Bij een aantal lukt dat (nog) niet. Maar het is de bedoeling om de klant, - u dus - zo goed en snel mogelijk van dienst te zijn. Tijdens de zogenoemde nulmeting in december 2004 over de mate van tevredenheid over de dienstverlening van de gemeente, heeft u ons een aantal suggesties en aanbevelingen gegeven om het nog beter te doen. De gemeente doet daar zijn voordeel mee. Elke klacht zien we immers als een gratis advies om het beter te doen.
Uit de nulmeting van toen bleek dat de gemeente op de goede weg was. Nu moeten de kinderziekten er nog uit en de scherpe kantjes worden weggeslepen. Zijn we nog steeds op de goede weg en gaat het langzaam maar zeker steeds beter? Een kleine- enquête moet op die vragen antwoord geven.

Vragenformulier
Als u contact legt met de gemeente, dan willen we graag na afloop weten hoe u dat contact heeft ervaren. Bezoekers van de gemeentewinkel krijgen binnenkort het verzoek om een kort vragenformulier in te vullen na afloop van hun contact met de gemeente. Mensen die telefonisch contact hebben met het algemene klachtennummer van de gemeentewinkel (telefoon 579579) worden gevraagd eveneens een kort vragenformulier in te vullen. Het v vragenformulier wordt u op verzoek toegestuurd of u kunt het downloaden vanaf onze website. Ook het bezoek aan de website zien wij als een contact met de gemeente. De gemeente is dan ook benieuwd naar de mate van tevredenheid van ook die contacten. Daarom kunt u onderaan dit bericht een vragenformulier downloaden.

Gemeentewinkel?
Even uw geheugen opfrissen. Sinds begin dit jaar is er een Gemeentewinkel. In de hal van het gemeentehuis loopt u meteen naar de ontvangstbalie, het eerste aanspreekpunt. De medewerkers ontvangen bezoekers, beantwoorden de telefoon en verwerken klachten en meldingen. Zij kunnen u met behulp van een computersysteem gericht doorverwijzen naar de balies of de spreekkamers. U ontvangt voortaan een bonnetje en op een scherm in de hal kunt u zien wanneer u aan de beurt bent en bij welke balie. Het kan wel eens zo zijn, dat iemand die later binnenkomt, tóch voorgaat. Dat komt omdat degene die u te woord moet staan, nog even voor iemand anders bezig is. De taken zijn namelijk op onderwerp verdeeld in de Gemeentewinkel.

Andere balies
Naast de ontvangstbalie vindt u twee snelbalies waar u klaar-terwijl-u-wacht' terecht kunt voor bij voorbeeld uw rijbewijs of uittreksel van het geboorteregister.
In de hal vindt u ook nog vier productbalies'. Daar worden de (aan)vragen behandeld die wat meer tijd in beslag nemen. Ook zijn er spreekkamers waar u in alle rust zaken met de gemeente kunt bespreken.

Wanneer open?

- Balies Gemeentewinkel
De balies van de Gemeentewinkel zijn iedere werkdag open van 8.30 tot 13.00 uur en woensdag ook van 14.00-20.00 uur. Voor niet-burgerzakenproducten kunt u op woensdag tot 17.00 uur terecht of op afspraak.

- Gemeentehuis
De ontvangst- en informatiebalie (receptie) in het gemeentehuis is open op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur en woensdag van 8.30 tot 20.00 uur.

Informatienummer
Het informatienummer van de Gemeentewinkel is: 0162-579579.

Ingewikkeld?
Hebt u een ingewikkelde vraag of denkt u dat de afhandeling van uw vraag wat meer tijd in beslag neemt? Maak dan een afspraak. Zo kunnen de medewerkers de afhandeling van uw verzoek goed voorbereiden. U voorkomt daarmee lange(re) wachttijden, voor uzelf en voor andere klanten. Een afspraak maken kan via telefoon 0162-579579.

Klachten en meldingen
Ligt er een stoeptegel los in uw straat? Meldingen en klachten over onder andere openbare wegen en trottoirs, openbare verlichting, openbaar groen, milieu en riolering kunnen doorgegeven worden aan de Gemeentewinkel, 0162-579579 of via dit formulier. De medewerkers van de ontvangstbalie zorgen ervoor dat uw melding wordt doorgegeven aan de behandelend ambtenaar. Wij zien uw klacht als een gratis advies.


* Tussenenquete gemeentewinkel.pdf Zie het origineel