Gemeente Geertruidenberg
Gemeente onderzoekt met kleine enquête of het nu nog beter gaat
Sinds januari dit jaar werkt de gemeente anders. Vraaggestuurd. Dat
betekent, dat geprobeerd wordt om al uw (aan)vragen in de
Gemeentewinkel in de centrale hal in het gemeentehuis af te handelen.
Bij een aantal lukt dat (nog) niet. Maar het is de bedoeling om de
klant, - u dus - zo goed en snel mogelijk van dienst te zijn.
Tijdens de zogenoemde nulmeting in december 2004 over de mate van
tevredenheid over de dienstverlening van de gemeente, heeft u ons een
aantal suggesties en aanbevelingen gegeven om het nog beter te doen.
De gemeente doet daar zijn voordeel mee. Elke klacht zien we immers
als een gratis advies om het beter te doen.
Uit de nulmeting van toen bleek dat de gemeente op de goede weg was.
Nu moeten de kinderziekten er nog uit en de scherpe kantjes worden
weggeslepen. Zijn we nog steeds op de goede weg en gaat het langzaam
maar zeker steeds beter? Een kleine- enquête moet op die vragen
antwoord geven.
Vragenformulier
Als u contact legt met de gemeente, dan willen we graag na afloop
weten hoe u dat contact heeft ervaren. Bezoekers van de gemeentewinkel
krijgen binnenkort het verzoek om een kort vragenformulier in te
vullen na afloop van hun contact met de gemeente. Mensen die
telefonisch contact hebben met het algemene klachtennummer van de
gemeentewinkel (telefoon 579579) worden gevraagd eveneens een kort
vragenformulier in te vullen. Het v vragenformulier wordt u op verzoek
toegestuurd of u kunt het downloaden vanaf onze website. Ook het
bezoek aan de website zien wij als een contact met de gemeente. De
gemeente is dan ook benieuwd naar de mate van tevredenheid van ook die
contacten. Daarom kunt u onderaan dit bericht een vragenformulier
downloaden.
Gemeentewinkel?
Even uw geheugen opfrissen. Sinds begin dit jaar is er een
Gemeentewinkel. In de hal van het gemeentehuis loopt u meteen naar de
ontvangstbalie, het eerste aanspreekpunt. De medewerkers ontvangen
bezoekers, beantwoorden de telefoon en verwerken klachten en
meldingen. Zij kunnen u met behulp van een computersysteem gericht
doorverwijzen naar de balies of de spreekkamers. U ontvangt voortaan
een bonnetje en op een scherm in de hal kunt u zien wanneer u aan de
beurt bent en bij welke balie. Het kan wel eens zo zijn, dat iemand
die later binnenkomt, tóch voorgaat. Dat komt omdat degene die u te
woord moet staan, nog even voor iemand anders bezig is. De taken zijn
namelijk op onderwerp verdeeld in de Gemeentewinkel.
Andere balies
Naast de ontvangstbalie vindt u twee snelbalies waar u
klaar-terwijl-u-wacht' terecht kunt voor bij voorbeeld uw rijbewijs of
uittreksel van het geboorteregister.
In de hal vindt u ook nog vier productbalies'. Daar worden de
(aan)vragen behandeld die wat meer tijd in beslag nemen. Ook zijn er
spreekkamers waar u in alle rust zaken met de gemeente kunt bespreken.
Wanneer open?
- Balies Gemeentewinkel
De balies van de Gemeentewinkel zijn iedere werkdag open van 8.30 tot
13.00 uur en woensdag ook van 14.00-20.00 uur. Voor
niet-burgerzakenproducten kunt u op woensdag tot 17.00 uur terecht of
op afspraak.
- Gemeentehuis
De ontvangst- en informatiebalie (receptie) in het gemeentehuis is
open op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur
en woensdag van 8.30 tot 20.00 uur.
Informatienummer
Het informatienummer van de Gemeentewinkel is: 0162-579579.
Ingewikkeld?
Hebt u een ingewikkelde vraag of denkt u dat de afhandeling van uw
vraag wat meer tijd in beslag neemt? Maak dan een afspraak. Zo kunnen
de medewerkers de afhandeling van uw verzoek goed voorbereiden. U
voorkomt daarmee lange(re) wachttijden, voor uzelf en voor andere
klanten. Een afspraak maken kan via telefoon 0162-579579.
Klachten en meldingen
Ligt er een stoeptegel los in uw straat? Meldingen en klachten over
onder andere openbare wegen en trottoirs, openbare verlichting,
openbaar groen, milieu en riolering kunnen doorgegeven worden aan de
Gemeentewinkel, 0162-579579 of via dit formulier.
De medewerkers van de ontvangstbalie zorgen ervoor dat uw melding
wordt doorgegeven aan de behandelend ambtenaar. Wij zien uw klacht als
een gratis advies.
* Tussenenquete gemeentewinkel.pdf
Zie het origineel