Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Arla Foods kiest Cognos ReportNet" voor bedrijfsbrede rapportage
Vooraanstaande Europese zuivelleverancier kiest Cognos ReportNet met SAP® BW na uitgebreide toetsing aan meer dan 50 gebruikerseisen
Nieuwegein, 4 augustus 2005 Arla Foods, leverancier van zuivelproducten aan voedselproducenten over de hele wereld, heeft de samenwerking met Cognos (NASDAQ: COGN; TSX:CSN) verder uitgebreid met de keuze voor Cognos ReportNet". Cognos biedt Arla krachtige en bedrijfsbrede rapportage vanuit zijn SAP® Business Information Warehouse (SAP BW)-oplossing en andere databronnen.
Aan de keuze voor Cognos ging een uitgebreide toetsing vooraf van de functionaliteit in combinatie met SAP BW. Het ging hierbij om meer dan 50 gebruikerseisen ten aanzien van het maken van roosters, distributie, rapportage en schaalbaarheid. Essentieel waren de mogelijkheden voor het inrichten van managementrapporten en de flexibiliteit van zelfbediening voor eindgebruikers, met nadruk op ad-hocrapportage.
Cognos ReportNet is een geweldig hulpmiddel voor rapportage. Het is een krachtige, nieuwe rapportageoplossing die onze investering in SAP aanvult en het onze medewerkers makkelijker maakt om de informatie te vinden die ze nodig hebben voor het maken van complexe, gecombineerde rapporten met overzichten op maat , zegt Michael Vølund, Team Manager, EAS Business Intelligence van Arla Foods. ReportNet is makkelijker in gebruik en maakt dat we niet langer iedere keer handmatig de informatie moeten opduiken die nodig is om ons bedrijf te sturen. Gebruikers en beheerders zijn minder tijd kwijt, alle gebruikers hebben consistente informatie en de data die we gebruiken bij het nemen van cruciale beslissingen is veel nauwkeuriger.
Financiële en wereldwijde verkoopteams hadden behoefte aan meer gevarieerde rapporten en betere rapportage van de verkoopprestaties om beter te kunnen sturen. Met de implementatie van Cognos ReportNet zullen managers in de hele organisatie in staat zijn om snel en eenvoudig rapporten te maken op basis van de bedrijfsprestaties. Het resultaat is accurate en actuele rapportage en een sneller en beter beslissingsproces.
Cognos ReportNet biedt bedrijfsbrede rapportage op basis van zelfbediening. Het maken van rapporten is een gestroomlijnd proces en een kwestie van slepen en klikken. De oplossing is inzetbaar voor honderden, maar ook voor duizenden gebruikers. De integratie van Cognos ReportNet met SAP is gecertificeerd als Powered by SAP NetWeaver , op basis van het SAPNetWeaver 04-platform, en zorgt voor krachtige functionaliteit voor rapportage van SAP- en andere data. SAP BW is een van de belangrijkste producten van het SAP NetWeaver-platform.
Cognos is heel blij dat de samenwerking met Arla wordt uitgebreid. Het bedrijf laat zien dat het een voortrekkersrol speelt bij de implementatie van strategische Business Intelligence en het behalen van de doelstellingen voor Corporate Performance Management , zegt Leah MacMillian, Vice-president Product Marketing van Cognos. Arla Foods is weer een klant die voor Cognos ReportNet kiest vanwege de brede functionaliteit, snelle toepassing en zero-footprint.
Klanten die meer willen weten over de succesvolle integratie van SAP en Cognos bij Arla kunnen live, via het web een seminar volgen over dit onderwerp op dinsdag 23 augustus, om 18.00 uur. Inschrijving via: http://www.cognos.com/na/easysapreporting.
Over Arla Foods
Arla Foods is in 2000 ontstaan uit een fusie tussen MD Foods (Denemarken) en Arla (zweden). Het is een coöperatie in handen van circa 7.200 Zweedse en 8.3000 Deense melkproducenten en hiermee het grootste zuivelbedrijf in Europa. Met vestigingen in 22 landen is Arla erop gericht zijn positie als innovatieve, wereldwijde leverancier van hoogwaardige zuivelproducten voor consumenten en ingrediënten voor toonaangevende producten over de hele wereld te behouden en verder te ontwikkelen.
Over Cognos
Cognos, marktleider in oplossingen voor Enterprise Business Intelligence (EBI) en Corporate Performance Management (CPM), levert software die bedrijven helpt hun resultaten te verbeteren door een effectieve besluitvorming op alle niveaus van de onderneming mogelijk te maken.
Met CPM zijn organisaties in staat hun prestaties te meten ten opzichte van hun bedrijfsstrategie, zodat ze maatregelen kunnen treffen om deze op alle niveaus van de bedrijfsvoering op elkaar af te stemmen. Cognos biedt een CPM-raamwerk dat mensen, informatie en beslissingsstructuren in de hele organisatie verbindt en de totale managementcyclus met geïntegreerde software voor planning, budgettering, rapportage, analyse en scorecarding ondersteunt.
Cognos, opgericht in 1969, bedient meer dan 23.000 klanten in meer dan 135 landen. Cognos' CPM-oplossingen en diensten voor bedrijven zijn ook verkrijgbaar via meer dan 3.000 partners en resellers wereldwijd. Voor meer informatie: www.cognos.nl.
Ingezonden persbericht