Creative venue

224 grote kleurstalen maken het kiezen van kleur in het interieur nog makkelijker

Nieuwe PURE wand tovert verfzaak om tot waar kleurenparadijs

Sassenheim, 4 augustus 2005 - Flexa tovert de komende drie maanden 65 verfspeciaalzaken in Nederland om tot 'kleurenwinkels'. Een waar paradijs voor consumenten die op zoek zijn naar de mooiste kleuren voor hun interieur. Voor die metamorfose in de verfwinkel is het nieuwe Pure concept verantwoordelijk. Een innovatieve kleurenwand met een afmeting van 8 meter en 224 handgeschilderde kleurstalen op A4-formaat. Vooral de grote kleurstalen die prachtig opgediend zijn als indrukwekkend kleurenpallet, inspireren zelfs de consument die tot op heden altijd moeite had een kleur te kiezen voor wand, plafond of houtwerk. In de praktijk blijkt dat ruim 70% van de mensen die verf nodig heeft geen idee heeft welke kleur het exact moet gaan worden. Daarnaast zijn consumenten vaak na aankoop van de verf nogal eens wat teleurgesteld over de kleuruitwerking op de muren in huis, met de grootformaat kleurstalen wordt het veel makkelijker om vooraf te beoordelen of het de juiste kleur is. Volgens de verfspeciaalzaken die de wand als eerste geplaatst hebben komen klanten ook vaker de winkel binnen om even wat kleurideeën op te doen. De kleurstalen kosten gemiddeld 1 euro per stuk. Na aankoop van Flexa Colors verf krijgt de consument de kosten terug als vorm van statiegeld.

De traditionele verfspeciaalzaak presenteert zich met de Pure wand steeds meer als een kleurenwinkel. Het kiezen van kleuren voor wanden en plafonds wordt consumenten, aldus Flexa, steeds makkelijker gemaakt. De verfspecialist kan ook makkelijker zijn klant adviseren. De grote handgeschilderde kleurstalen inspireren bezoekers om veel eenvoudiger te kijken naar kleurgebruik, de effecten en de combinatiemogelijkheden ervan. De wand geeft de consument het gevoel enorm te kunnen spelen met zijn interieur en de decoratieve styling daarbinnen.

Het uitrollen van het Pure concept volgt op de succesvolle proefplaatsing van de Pure wand bij vier verfspeciaalzaken in Nederland waar gedurende de eerste maanden consumenten veel sneller en makkelijker overgingen tot het gebruiken van kleur en het overschilderen van bestaande wanden.

'De winkelmetamorfoses bij de verfspeciaalzaak zetten een nieuwe trend. Consumenten zullen straks niet meer op zoek gaan naar een verfblik in het schap, maar naar de mooiste kleur en naar de meest inspirerende kleurbeleving. Dat is een wezenlijke verandering op de winkelvloer en voor de medewerkers in verfspeciaalzaken. Na het kiezen van de kleuren doet de Flexa verfmengmachine de rest, zo zegt Bart Bergman van Flexa enthousiast.

Als kleuruitvinder onderzoekt Flexa sinds januari 2005 het gebruik van verf en kleur door consumenten in haar trendmonitor 'Kleur in je leven'. De resultaten uit de trendmonitor, worden elk kwartaal gepubliceerd. Deze keer staan de resultaten in het teken van het kiezen van kleuren (zie bijlage).