Algemene Vereniging Van Beroepsjournalisten in België
nieuws
Q-Music verdubbelt marktaandeel
De commerciële zender Q-Music heeft op een jaar tijd
zijn marktaandeel verdubbeld tot 14%. Dat blijkt uit de recentste
luistercijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM).
Het VRT-marktaandeel van radiozenders is onder de 70% gedoken.
Radio 2 is de enige VRT-zender die zijn marktaandeel het voorbije jaar
nog zag toenemen tot 32,7%. In de recentste meting tussen 20 maart en
23 mei stijgt het marktaandeel van Studio Brussel terug met 1% nadat
het bij de vorige meting fors gedaald was. Radio 1 blijft echter dalen
tot 8,5%. Radio Donna kan 19,7% van de luisteraars verleiden, verleden
jaar was dat nog 25,4%.
Q-Music haalt een marktaandeel van 14%, vorig jaar bleef de
commerciële zender nog steken op 6,9%. 4FM ging van 4,7% naar 5%.
(03/08/2005)