Ingezonden persbericht


Persbericht

EIU en AT&T publiceren onderzoek rondom Business Continuity

Veel ondernemingen niet goed voorbereid op calamiteiten

Den Haag, 2 augustus 2005 - De Economist Intelligence Unit heeft, in samenwerking met Cisco en AT&T, het onderzoek 'Business Continuity - Riding the Storm' gepubliceerd. Het betreft een wereldwijd onderzoek over Business Continuity onder managers van bedrijven en organisaties.

Uit het onderzoek blijkt dat ruim een derde van de onderzochte ondernemingen geen plan heeft voor Business Continuity of niet weet of ze een dergelijk plan hebben. Een kwart heeft het Business Continuity plan nooit volledig getest en slechts een derde heeft het plan het afgelopen jaar nog getest. Toch is de afgelopen jaren de rol van de Business Continuity-manager steeds volwaardiger geworden; met name in grote organisaties komen er steeds meer Business Continuity-managers bij.

White paper
AT&T heeft op basis van de onderzoeksresultaten een white paper uitgebracht. Het document is te downloaden via: http://www.business.att.com/emea/english/whitepaper/

Onderzoeksmethode
De Economist Intelligence Unit (EIU) is de tak voor zakelijke informatie van The Economist Group, uitgever van The Economist. De EIU heeft het wereldwijde onderzoek gehouden onder 240 managers, met name uit Europa en de VS. De vijf belangrijkste sectoren waaruit de respondenten afkomstig waren zijn financiële dienstverlening, IT en technologie, gezondheidszorg en farmaceutische industrie, professionele dienstverlening, productie en energie. Naast het algemene onderzoek heeft de EIU eveneens een reeks 1-op-1 diepte-interviews gehouden met topmanagers en analisten.

Over AT&T
AT&T (www.att.com) is wereldwijd toonaangevend op het gebied van voice- en datacommunicatie voor particulieren, bedrijven en overheden. AT&T biedt een van de modernste communicatienetwerken en wordt hierbij ondersteund door de research en development mogelijkheden van AT&T Labs. De organisatie is toonaangevend op het gebied van zakelijke data- en internetdiensten en biedt outsourcing, consultancy en netwerkintegratie voor grote organisaties. AT&T is eveneens een marktleider op het gebied van lokale, interlokale en internetdiensten en transactiegebaseerde diensten in de Verenigde Staten zoals prepaid telefoonkaarten, collect calling en telefonische inlichtingen. De jaaromzet van AT&T bedroeg in 2004 $30,5 miljard. Meer dan 40 miljoen particulieren en 4 miljoen zakelijke klanten vertrouwen dagelijks op de kwalitatief hoogwaardige communicatie van AT&T. AT&T is meermaals onderscheiden voor uitstekende performance en klantondersteuning. Voor meer informatie over AT&T in Europa: www.att.com/emea

Voor redactionele informatie, een interview of een exemplaar van de white paper: Marald Brons
Influx PR
055 - 3663034
marald@influx-pr.com