RTL Nederland favoriet in doelgroep 20-34 jaar in juli
RTL 5 is vanaf vrijdag 12 augustus de vernieuwde, tweede grootste
RTL-zender en richt zich op de doelgroep 20-34 jaar. Een doelgroep
waarin RTL Nederland al jaren marktleider is. Zo ook in de maand juli
waarin een aandeel van 28,9% werd behaald. De zender Yorin, die vanaf
12 augustus ophoudt te bestaan, spitst zich toe op de doelgroep 20 tot
34 jaar bij RTL Nederland en heeft in deze maand een zenderaandeel
behaald van 9,8%. Dat is 0,7% hoger dan juli vorig jaar. CSI Miami en
Gordon Ramsey; Oorlog in de Keuken voeren hierbij de lijst van best
scorende programmas aan.
Ook hebben meer kijkers op RTL 4 afgestemd dan vorig jaar in juli. In
de doelgroep Boodschappers 20-49 jaar behaalde deze zender een aandeel
van 14,0%. Een percentage van 0,8% meer dan in juli 2004. Programmas
als Crime Scene Investigation, het RTL Nieuws van half acht, Verbouw
mijn familie, LAX en Las Vegas scoorden in juli hoog bij de kijkers.
RTL 5 behaalde bij de mannen in de leeftijd van 20 tot 49 jaar een
zenderaandeel van 6,2%. Mr. Bean is bij de RTL 5 kijker de grote
favoriet, gevolgd door Cobra 11 en Stom, stommer, stomst.
---
-------------
Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met
Susanne van der Klugt, persdienst RTL Nederland via tel. 035-6718939
of susanne.van.der.klugt@rtl.nl.
© 2005 RTL Nederland / IP