RTL Group

RTL Nederland favoriet in doelgroep 20-34 jaar in juli

RTL 5 is vanaf vrijdag 12 augustus de vernieuwde, tweede grootste RTL-zender en richt zich op de doelgroep 20-34 jaar. Een doelgroep waarin RTL Nederland al jaren marktleider is. Zo ook in de maand juli waarin een aandeel van 28,9% werd behaald. De zender Yorin, die vanaf 12 augustus ophoudt te bestaan, spitst zich toe op de doelgroep 20 tot 34 jaar bij RTL Nederland en heeft in deze maand een zenderaandeel behaald van 9,8%. Dat is 0,7% hoger dan juli vorig jaar. CSI Miami en Gordon Ramsey; Oorlog in de Keuken voeren hierbij de lijst van best scorende programmas aan.

Ook hebben meer kijkers op RTL 4 afgestemd dan vorig jaar in juli. In de doelgroep Boodschappers 20-49 jaar behaalde deze zender een aandeel van 14,0%. Een percentage van 0,8% meer dan in juli 2004. Programmas als Crime Scene Investigation, het RTL Nieuws van half acht, Verbouw mijn familie, LAX en Las Vegas scoorden in juli hoog bij de kijkers.

RTL 5 behaalde bij de mannen in de leeftijd van 20 tot 49 jaar een zenderaandeel van 6,2%. Mr. Bean is bij de RTL 5 kijker de grote favoriet, gevolgd door Cobra 11 en Stom, stommer, stomst.


---

-------------
Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met Susanne van der Klugt, persdienst RTL Nederland via tel. 035-6718939 of susanne.van.der.klugt@rtl.nl.

© 2005 RTL Nederland / IP