| |Datum | | |1 augustus 2005 | |Internationale mobiele communicatie ABN AMRO naar KPN | | |Nummer | | |036p | | | | | | |ABN AMRO brengt het merendeel van zijn wereldwijde mobiele telecommunicatie onder bij KPN. KPN treedt op als hoofdcontractant en sluit wereldwijd contracten af met collega-providers. In Europa draagt KPN-dochter Sympac zorg voor de levering, het beheer en het onderhoud van de mobiele telefoons en BlackBerry's van de ABN AMRO-medewerkers. Het contract omvat de mobiele aansluitingen van 22.000 bankmedewerkers in 17 landen waaronder Australië, Verenigde Staten, Brazilië, Hong Kong en Nederland en heeft een looptijd van vijf jaar. Door het merendeel van de mobiele activiteiten (voice en data) in één contract onder te brengen zal het bankconcern een aanzienlijke besparing realiseren.
Sympac, de begin dit jaar opgerichte Europese mobile service provider van KPN, werkt bij deze nieuwe vorm van dienstverlening nauw samen met de KPN-dochterbedrijven Base (België), E-Plus (Duitsland) en KPN Mobiel (Nederland). Voor de dienstverlening in andere landen worden subcontracten gesloten met locale mobiele operators. Omdat Sympac met één contract volledig op de wensen van de klant afgestemde mobiele communicatie-oplossingen biedt, ongeacht de landsgrenzen, krijgen multinationale ondernemingen nog slechts te maken met één rekening en een uniforme, gemakkelijk bereikbare klantenservice. Naast dat gebruiksgemak biedt een Sympac-contract belangrijke besparingsmogelijkheden.
Peter Josse, programma directeur telecommunicatie en netwerken bij ABN AMRO: "Met het KPN contract hebben we nu één leverancier voor mobiele diensten. Door deze deal kunnen we niet alleen het gebruiksgemak voor de medewerkers van ABN AMRO aanzienlijk vergroten, maar ook belangrijke besparingen realiseren."
"Met Sympac brengt KPN de beste nationale telecomoperators bij elkaar om multinationale klanten een totaaloplossing te kunnen bieden voor al hun mobiele telecommunicatie behoeften. Gebruiksgemak tegen aanzienlijk lagere kosten," aldus Sympac-managing director Brian Stout.
Noot voor de redactie (