KPN NV

|                                                      |Datum                   |
|                                                      |28 juli 2005            |
|                                                      |                        |
|E-Plus introduceert onder de naam BASE eerste 'flat fee' voor mobiel bellen in Duitsland |
|                                                      |Nummer                  |
|                                                      |035p                    |
|                                                      |                        |
|                                                      |                        |
Op 1 augustus introduceert KPN's Duitse mobiele dochter E-Plus onder de naam BASE als eerste in Duitsland mobiel bellen tegen een zogenaamd 'flat fee'. Met BASE betalen gebruikers van een mobiele telefoon een vast bedrag van E25 per maand. Dit bedrag omvat alle telefoongesprekken in Duitsland, alle telefoongesprekken en sms-berichten naar andere BASE- en E-Plus-klanten en de oproepen naar de mailbox. Met de introductie van BASE komt E-Plus weer een stap dichter bij heldere, aantrekkelijke en eerlijke tarieven voor mobiele telefonie in Duitsland.

Naast de flat fee zijn ook oproepen naar andere mobiele netwerken inzichtelijk en voordelig geprijsd: 25 eurocent per minuut op elk moment van de dag en 19 cent per sms-bericht. BASE levert alleen de SIM-kaart, wat inhoudt dat klanten niet via belkosten een gesubsidieerde handset hoeven te betalen. Naast lage tarieven biedt BASE zijn klanten bovendien een eenjarig contract in plaats van het normale tweejarige contract. BASE is verkrijgbaar via Internet (www.base.de), in winkels van E-Plus en in die van zijn partners.

Conform zijn strategische doelstelling om dichter naar de klant toe te gaan bouwt E-Plus zich om van een bedrijf met één merk naar een bedrijf dat zich met meerdere merken op specifieke marktsegmenten richt. BASE, dat bellen voor een vast bedrag biedt, is ideaal voor mensen met een (meer dan) gemiddeld belgedrag en die een abonnement willen voor mobiele telefonie, terwijl de onlangs geïntroduceerde mobiele prijsvechter simyo zich richt op mensen die weinig bellen en gebruik willen maken van een prepay-kaart.

KPN introduceerde BASE voor het eerst in België in 2003. De scherpe en klantvriendelijke aanbiedingen van BASE hebben hun weerklank gevonden bij de Belgische mobiele bellers, waarmee BASE de snelst groeiende mobiele operator in België is.


Noot voor de redactie (