Ik wil dat iedere euro ook echt besteed wordt aan het doel

Lensink van berkel comm.

Ik wil dat iedere euro ook echt besteed wordt aan het doel

De Goede Doelen Winkel lijkt schot in de roos

Recent gaf 84% van de Nederlanders aan het belangrijk te vinden om te weten wat er gebeurt met het geld dat zij aan een goed doel schenken. Maar het gaat niet alleen om een goede informatievoorziening. Minstens zo belangrijk wordt het gevonden dat een zo groot mogelijk deel van het gegeven geld, daadwerkelijk terecht komt bij het doel waaraan geschonken wordt. Een streven dat wordt gedeeld door de goede doelenorganisaties en waaraan de sector veel aandacht besteedt.

'De goede doelensector in ons land is continu op zoek naar nieuwe, effectieve, besparende methodes om te communiceren met het publiek', aldus Kees-Jan Heijdra, directeur van Streetwise Direct Dialogue, een bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in de werving van donateurs voor goede doelen. 'Samen met die doelen hebben we dan ook de handschoen opgepakt en is De Goede Doelen Winkel er gekomen'. De eerste winkel opent op 1 augustus aanstaande haar deuren op Lange Poten 21b in Den Haag. Recht tegenover Nieuwspoort.

'Misschien wel verrassend om de goede doelen in een winkel te presenteren' vervolgt Heijdra,'maar de behoefte bij zowel de consument als bij de goede doelen zelf is evident. In deze winkel kan je terecht voor informatie over alle goede doelen van Nederland. Maar niet alleen informatie is er te krijgen, ook is er veel plaats ingeruimd voor leuke cadeautjes die de consument kan kopen. Van de wandelroutes van Natuurmonumenten tot de Cd's van Memisa, je vindt ze bij ons allemaal. Bij ons kan de consument zich breed orïenteren op welke wijze hij zijn steentje wil bijdragen aan een betere wereld'.

'De doelen hebben het initiatief van harte omarmd. Deze winkel is gevestigd in één van de drukste winkelstraten van Den Haag en daarmee hebben de doelen een enorm bereik. De samenwerking tussen de doelen leidt ertoe dat zij dit hoogwaardige bereik tegen lage kosten kunnen realiseren,' aldus Heijdra.

De Goede Doelen Winkel is 7 dagen per week open. In de week voor 1 augustus is de winkel al 'op proef' open geweest. De eerste reacties van klanten waren bijzonder positief. 'Wat een leuk initiatief': en 'Blij dat de goede doelen zo een gezicht krijgen voor mij',waren veel gehoorde teksten. Ook bleek het feit dat je als consument zelf de regie in handen hebt, zelf kunt binnenstappen, erg gewaardeerd te worden. Een klant liet zich ontvallen: 'Het is hier niet pusherig, maar er wordt wel actief met mij omgesprongen. Prettig. 'Als de reacties zo positief blijven, is in het komende jaar een uitbreiding naar 10 winkels in heel Nederland te verwachten'.

Contactpersoon: Kees-Jan Heijdra
Telefoon: 030-2727070
Mobiel: 06-54 31 11 720