Lensink van berkel comm.
Ik wil dat iedere euro ook echt besteed wordt aan het doel
De Goede Doelen Winkel lijkt schot in de roos
Recent gaf 84% van de Nederlanders aan het belangrijk te vinden om te weten wat er
gebeurt met het geld dat zij aan een goed doel schenken. Maar het gaat niet alleen om een
goede informatievoorziening. Minstens zo belangrijk wordt het gevonden dat een zo groot
mogelijk deel van het gegeven geld, daadwerkelijk terecht komt bij het doel waaraan
geschonken wordt. Een streven dat wordt gedeeld door de goede doelenorganisaties en
waaraan de sector veel aandacht besteedt.
'De goede doelensector in ons land is continu op zoek naar nieuwe, effectieve, besparende
methodes om te communiceren met het publiek', aldus Kees-Jan Heijdra, directeur van
Streetwise Direct Dialogue, een bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in de werving van
donateurs voor goede doelen. 'Samen met die doelen hebben we dan ook de handschoen
opgepakt en is De Goede Doelen Winkel er gekomen'. De eerste winkel opent op 1 augustus
aanstaande haar deuren op Lange Poten 21b in Den Haag. Recht tegenover Nieuwspoort.
'Misschien wel verrassend om de goede doelen in een winkel te presenteren' vervolgt
Heijdra,'maar de behoefte bij zowel de consument als bij de goede doelen zelf is evident.
In deze winkel kan je terecht voor informatie over alle goede doelen van Nederland. Maar
niet alleen informatie is er te krijgen, ook is er veel plaats ingeruimd voor leuke
cadeautjes die de consument kan kopen. Van de wandelroutes van Natuurmonumenten tot de
Cd's van Memisa, je vindt ze bij ons allemaal. Bij ons kan de consument zich breed
orïenteren op welke wijze hij zijn steentje wil bijdragen aan een betere wereld'.
'De doelen hebben het initiatief van harte omarmd. Deze winkel is gevestigd in
één van de drukste winkelstraten van Den Haag en daarmee hebben de doelen
een enorm bereik. De samenwerking tussen de doelen leidt ertoe dat zij dit hoogwaardige
bereik tegen lage kosten kunnen realiseren,' aldus Heijdra.
De Goede Doelen Winkel is 7 dagen per week open. In de week voor 1 augustus is de winkel
al 'op proef' open geweest. De eerste reacties van klanten waren bijzonder positief. 'Wat
een leuk initiatief': en 'Blij dat de goede doelen zo een gezicht krijgen voor mij',waren
veel gehoorde teksten. Ook bleek het feit dat je als consument zelf de regie in handen
hebt, zelf kunt binnenstappen, erg gewaardeerd te worden. Een klant liet zich ontvallen:
'Het is hier niet pusherig, maar er wordt wel actief met mij omgesprongen. Prettig. 'Als
de reacties zo positief blijven, is in het komende jaar een uitbreiding naar 10 winkels in
heel Nederland te verwachten'.
Contactpersoon: Kees-Jan Heijdra
Telefoon: 030-2727070
Mobiel: 06-54 31 11 720