Cees Polman nieuwe man bij Cebuco
Per 1 juli jl. is Cees Polman begonnen aan zijn nieuwe functie als
directeur van Cebuco , de marketingorganisatie van de Nederlandse
dagbladen. Polman is afkomstig van Initiative waar hij research
director was. Zijn aanstelling is een van de laatste stappen in het
kader van de reorganisatie die de afgelopen maanden onder leiding van
interim directeur Henk Borst binnen Cebuco is doorgevoerd.
Onderzoek en communicatie vormen de kerntaken van het vernieuwde
Cebuco. De nieuwe directeur hierover: Ik heb de dagbladenwereld een
tijdje van een andere kant mogen meemaken. De mediabureaus hebben een
hele specifieke kijk op dagbladen en die is lang niet altijd positief.
Mijn uitdaging bij Cebuco is nu te tonen hoe efficiënt en effectief
dagbladen als advertentiemedium zijn. Die bewijsvoering is er genoeg,
maar lang niet altijd bekend. Belangrijke pijler is dan ook onderzoek.
Cebuco heeft in al die jaren een schat aan informatie verzameld en die
willen we steeds beter ontsluiten en op een gebruiksvriendelijke
manier bij de belanghebbende partijen brengen. Ik denk dat de Reclame
Reactie Planner daar een goed voorbeeld van is. In dit
onderzoeksinstrument zitten de resultaten van nu al meer dan 300
reclame reactie onderzoeken, die voor de bureaus van onmisbare waarde
moeten zijn. We gaan dan ook proberen om meer mensen hier via het
Internet mee te laten werken", aldus Polman. De nu jaarlijkse
terugkerende dagbladen publieksprijs zet de dagbladen ook weer in de
spotlights. "Bureau en adverteerder zijn er bij gebaat dat de lezer
bewust naar een dagbladadvertentie kijkt en daar zijn oordeel over
uitspreekt. Wij hopen uiteindelijk daarmee te bereiken dat er meer en
nog betere campagnes voor dagbladen worden ontwikkeld.