Nederlands Uitgeversverbond

Cees Polman nieuwe man bij Cebuco

Per 1 juli jl. is Cees Polman begonnen aan zijn nieuwe functie als directeur van Cebuco , de marketingorganisatie van de Nederlandse dagbladen. Polman is afkomstig van Initiative waar hij research director was. Zijn aanstelling is een van de laatste stappen in het kader van de reorganisatie die de afgelopen maanden onder leiding van interim directeur Henk Borst binnen Cebuco is doorgevoerd. Onderzoek en communicatie vormen de kerntaken van het vernieuwde Cebuco. De nieuwe directeur hierover: Ik heb de dagbladenwereld een tijdje van een andere kant mogen meemaken. De mediabureaus hebben een hele specifieke kijk op dagbladen en die is lang niet altijd positief. Mijn uitdaging bij Cebuco is nu te tonen hoe efficiënt en effectief dagbladen als advertentiemedium zijn. Die bewijsvoering is er genoeg, maar lang niet altijd bekend. Belangrijke pijler is dan ook onderzoek. Cebuco heeft in al die jaren een schat aan informatie verzameld en die willen we steeds beter ontsluiten en op een gebruiksvriendelijke manier bij de belanghebbende partijen brengen. Ik denk dat de Reclame Reactie Planner daar een goed voorbeeld van is. In dit onderzoeksinstrument zitten de resultaten van nu al meer dan 300 reclame reactie onderzoeken, die voor de bureaus van onmisbare waarde moeten zijn. We gaan dan ook proberen om meer mensen hier via het Internet mee te laten werken", aldus Polman. De nu jaarlijkse terugkerende dagbladen publieksprijs zet de dagbladen ook weer in de spotlights. "Bureau en adverteerder zijn er bij gebaat dat de lezer bewust naar een dagbladadvertentie kijkt en daar zijn oordeel over uitspreekt. Wij hopen uiteindelijk daarmee te bereiken dat er meer en nog betere campagnes voor dagbladen worden ontwikkeld.